Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:03:44 GMT

قطعه دوم جاده فیروزآباد- کوار افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۷۸۳۷

قطعه دوم جاده فیروزآباد- کوار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، پس از ساخت و تجهیز تونل زنجیران به طول ۳۸۰ متر و ایمن سازی و رفع نقص و تکمیل قطعه دوم باند دوم جاده فیروزآباد کوار بعد از ظهر امروز با حضور استاندار فارس، نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند افتتاح شد.

محمد مهدی فروردین در گفت و گو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: بزرگراه کوار-فیروزآباد بخشی از محور سراسری عسلویه(منطقه استراتژیک نفت، گاز و پتروشیمی) به مرکز و شمال کشور است که با اتمام عملیات اجرایی آن مشکلات ترافیک منطقه را رفع میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عملیات اجرایی قطعه یک و دو باند دوم بزرگراه کوار- فیروزآباد به طول ۳۶ کیلومتر و نیم از پروژه های مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت در منطقه جنوب استان فارس می‌باشد که ۳۰ کیلومتر آن در سال پیش به بهره‌برداری و شش و نیم کیلومتر باقی مانده هم اکنون بهره برداری شد.

 نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد قیروکارزین و فراشبند ادامه داد: بخش آماده افتتاح در تنگ زنجیران حد فاصل کیلومتر ۲۰ مسیر بزرگراه به علت طبیعت بسیار خاص و وجود دره طولانی عمیق با عرض کم، صخره‌های بلند و شیب نسبتاً زیاد حدود ۷ درصد مسیر موجود و تردد بسیار زیاد وسائط نقلیه یکی از گره های بزرگ ترافیکی بوده که افتتاح مسیر کیلومتری باند دوم واقع در این تنگه و تکمیل شدن قطعه دو مسیر چهارخطه بزرگراه موجب حل مشکل ترافیکی و افزایش ایمنی و کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های حمل و نقل خواهد شد.

با تمام قوا در جهت تکمیل و بهره‌برداری هر چه زودتر قطعه سوم این جاده کمک خواهیم کرد

استاندار فارس نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بار ترافیک در فیروزآباد به حدی زیاد بوده که نمونه این ترافیک در سطح استان نخواهد بود.
محمد هادی ایمانیه افزود: با توجه به حجم تردد در این محور باید تلاش کرد با اقدام جهادی این محور پر تردد هرچه سریعتر به سر انجام و حوادث ترافیکی را کاهش داد.

وی ادامه داد: در محوری که هر روز و هر هفته شاهد مجروح و فوتی ناشی از حوادث ترافیک بوده باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا شاهد عزادار شدن خانواده های این منطقه نشویم.

استاندار فارس اضافه کرد: با تمام قوا کمک خواهیم کرد تا این جاده و قطعه سه که بیشترین تونل و پل در آن اجرا میشود به اتمام و بهره برداری برسد.

حذف ترافیک دوخطه تنگه زنجیران، کاهش میزان مصرف سوخت، کاهش آلودگی در منطقه دشت حفاظت شده موک، رونق اقتصادی منطقه با توجه به وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و توریستی از جمله اهداف احداث و راه اندازی این جاده می باشد.

به گزارش فارس، عملیات تکمیلی قطعه ۱ و ۲ بزرگراه کوار فیروزآباد با هزینه ۲۱۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار فارس نماینده مردم فیروزآباد قطعه دوم باند دوم جاده فیروزآباد کوار بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود

مسعود زوار زاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در ۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد قم  تصریح کرد: محور قم به جعفریه به طول ۴۰ کیلومتر یکی از جاده‌های پرتردد استان قم است که طی سال‌های اخیر بهسازی آن آغاز شده‌است.

زوار زاده  با اشاره به طرح بهسازی و اصلاح محور در منطقه " شترمرغی" جعفرآباد، عنوان کرد: بهسازی این بخش به‌صورت امانی از هفته گذشته آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد قم تصریح کرد: اختلال پیش‌آمده در تردد خودرو‌های سواری در این محور به‌خاطر عملیات عمرانی است که تلاش می‌شود تا دهه کرامت این محور به‌صورت کامل در اختیار مردم قرار بگیرد.

زوار زاده  ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور