Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:42:27 GMT

میز خدمت صنایع در استان مرکزی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۸۰۸۵

میز خدمت صنایع در استان مرکزی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدمهدی برادران » شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت دهه تولید و تجارت در اراک افزود: نمونه این میز در استان اصفهان تشکیل شد و مشکلات ۵۱۵ واحد صنعتی این استان ظرف دو روز حل شد.
وی اظهار داشت: رویکرد جدید صنعت، معدن و تجارت این است که موضوع تجارت و تولید در کنار هم دیده شود و این زنجیره به هم متصل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: همه می دانیم ۱۰ سال رشد اقتصادی و سرمایه گذاری صفر بود و از سال ۹۷ اقتصاد ۶۰۰درصد تورم را تجربه کرده است و کاهش نابرابری پول رقم خورده است و شرایط خوبی نداریم.

برادران افزود: ما باید برای آینده از سرمایه موجود استفاده کنیم سرمایه ای که در بازرگانی ، تولید و صنعت نهفته است و رشدهای اقتصادی در ماه های اخیر شکل گرفته اما به انتظاری که داریم نرسیده ایم اما جهت گیری ها نشان می‌دهد که روند اقتصادی چه در صادرات و چه تولید تغییر کرده و امیدوار هستیم  این رشد در سبد مردم قابل مشاهده باشد و به آن برسیم.

وی اظهار  داشت: برای رسیدن به چشم انداز پیش بینی شده باید سالی هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم اما ۱۰ سال است رشد اقتصادی صفر شده است.
 معاون صنایع عمومی وزیر صمت در ادامه گفت:در شهرکهای صنعتی طبق دستور وزیر همه دفاتر تخصصی به اصناف تولیدی  هم خدمات ارائه می کنند.

برادران افزود: فضای کسب و کار با چالش هایی متعددی دارد و موانع زیادی دارد و در مقابل فرصت هایی دارد یکی از مشکلات این است که در شرایط اقتصادی ناترازی داریم برخی جاها ما نتوانسته ایم زنجیره را تکمیل کنیم.

وی توضیح داد: در برخی واحدهای صنایع بالادستی رشدهای خوبی شده اما سهیمه برای صنایع پایین دستی نیست و فشار هایی در پتروشیمی است تا سهیمه افزایش پیدا کند اگر سهیمه مواد پتروشیمی بالابرود ظرفیت برای واحدهای تولیدی فعلی دو برابر خواهد شد.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: استان مرکزی در کنار واحدهای صنعتی بزرگ و استاندارد برخی با قطعات یدکی نامرغوب تخلف کردند که اداره کل صمت استان مرکزی وارد و با متخلفان برخورد شد.

رییس خانه صنعت و معدن ایران نیز گفت: بهره وری در کشور کم است ما معتقدیم عادلانه نیست تعدادی کار کنند مالیات بدهند و ۹ میلیون کارمند دولت حقوق بگیر داشته باشیم.
«عبدالوهاب سهل آبادی» افزود: طبق بند یک اقتصاد مقاومتی باید خصوصی سازی برای کاهش تصدی دولت عملیاتی شود اما نیاز است تا بدنه دولت هم کوچک شود و چابک سازی شکل بگیرد.
وی اظهار داشت:  امروز که جامعه تولیدی برای کشور افتخار ایجاد کرده است آرامش نیاز دارد و این مهم باید با برنامه ریزی محقق شود.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: تورم در سطح عمومی قیمت ها افزایش یافته و افزایش حقوق کارگران نتوانسته با قیمتها هم سطح شود.
سهل آبادی افزود: اگر بسته حمایتی به کارگران تعلق می گرفت امروز شاهد تورم نبودیم.

وی اظهار داشت:  جراحی اقتصادی اخیر در موضوع یارانه ها خوب بود که موجب شد تا جلو رانت ۳۰ تا ۴۰ ساله گرفته شود اما بدنه دولت نیز به جراحی نیاز دارد.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: کارگران از نظر بهداشت و درمان در تنگنا هستند و به خاطر هزینه اجاره بها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.

در این مراسم از واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی نمونه کشوری و استانی استان مرکزی تجلیل شد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی توسعه اقتصادی صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی توسعه اقتصادی اراک استان مرکزی توسعه اقتصادی صمت استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به آمار عضویت، امانت، سرانه فیزیکی و تعداد منابع کتابخانه های عمومی شهرستان میانه در سال ۱۴۰۲ افزود: شهرستان میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی در این شهرستان را دارد و برنامه ریزی برای ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه به عنوان مطالبه مردم و اعضای کتابخانه های عمومی، همکاری و تعامل همه ادارات و سازمان‌های ذیربط را می‌طلبد.

محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه با وجود غالب شدن فضای مجازی در زندگی امروزی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، عملکرد خوب اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال‌های اخیر باعث افزایش مطالعه در کتابخانه های عمومی استان به ویژه کتابخانه های میانه و آشتی مردم با کتاب و مطالعه شده است.

محمدباقر هنربر در دیدار با اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فراهم کردن زیرساخت‌های کتاب و کتابخوانی را سبب گرایش روزافزون مردم به مطالعه خوانده، گفت: مطالعه، فکر انسان را روشن و سطح آگاهی و فرهنگ جامعه را ارتقا می‌دهد و به تبع آن آسیب پذیری مردم نسبت به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد لذا لازم است در کنار فراهم نمودن زیرساخت‌های فیزیکی، در زمینه فرهنگ سازی، ترغیب و تشویق به مطالعه نیز تلاش جدی صورت پذیرد.

فرماندار میانه با تقدیر و تشکر از همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور از تبدیل کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی برای رجوع همه اقشار مردم، افزود: در دوره مدیریت کنونی کتابخانه های عمومی در سطح استان مردم استقبال بیشتری از کتابخانه های عمومی داشته و با کتاب و کتابخوانی انس بیشتری گرفته‌اند.

گفتنی است اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در سفر یک روزه خود به شهرستان میانه با کتابداران، کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی دیدار و گفتگو کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات موجود قرار گرفت.

کد خبر 6088616

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است