Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه توقیف یک کشتی باری روسیه در بندر ترکیه را تایید کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست، یک منبع در گمرک ترکیه امروز یکشنبه با تایید توقیف یک کشتی روسی به اتهام حمل غلات اوکراینی گفت: تاکنون تصمیم خاصی در این زمینه اتخاذ نشده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، گفت: کشتی در اینجا(بندر ترکیه) است، اما هیچ تصمیم مشخص در مورد آن اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواستی (از سوی نظام کیف برای توقیف آن) وجود دارد و تحقیقات در حال انجام است. این تمام چیزی است که اکنون می‌توانم به شما بگویم.

به گفته منابع رسانه‌ای ترکیه، واسیلی بودنار سفیر اوکراین در ترکیه نیز از توقیف این کشتی خبر داده و در جلسه‌ای که فردا دوشنبه برگزار می‌شود، سرنوشت آن مشخص خواهد شد. به گفته سفیر، کشتی هم اکنون در مقابل ورودی بندر ایستاده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر در کنفرانس خبری با حضور وزیر خارجه انگلیس وعده داد که ترکیه درباره ادعاها در خصوص سرقت غلات اوکراین توسط روسیه تحقیق می‌کند.

این مقام ارشد آنکارا تصریح کرد: ترکیه ادعاهایی مبنی بر سرقت غلات اوکراینی توسط روسیه را جدی می‌گیرد و در حال بررسی این اتهامات است. وی افزود، ترکیه اجازه نمی‌دهد غلات دزدیده شده توسط روسیه یا هر کشور دیگری به ترکیه آورده شود.

باوجود تاکید روسیه مبنی بر مقصر بودن اوکراین در ماجرای عدم صادرات غلات از این کشور و اعلام آمادگی مسکو برای کمک به فعالیت مجدد بنادر اوکراینی، مقام‌های غربی روسیه را متهم اصلی این بحران نشان می‌دهند. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً با اتهام‌زنی به روسیه مدعی شد: ما از روسیه می‌خواهیم که محاصره بنادر (اوکراین) را پایان دهد. غیرقابل تصور است، نمی‌توان تصور کرد که میلیون‌ها تن گندم در اوکراین مسدود شود در حالی که در بقیه جهان مردم از گرسنگی رنج می‌برند. این یک جنایت جنگی واقعی است، بنابراین نمی‌توانم تصور کنم که این جنایت بیشتر طول بکشد.

 روسیه و اوکراین مجموعا نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را تامین می‌کنند. اوکراین همچنین صادرکننده عمده ذرت، جو، روغن آفتابگردان و روغن کلزا است. به گفته سازمان ملل ۳۶ کشور جهان بیش از نیمی از نیاز گندم خود را از طریق اوکراین و روسیه تأمین می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به لبنان، سوریه، یمن، سومالی و کنگو اشاره کرد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی

ایسنا/اصفهان هم‌زمان با روز جهانی گرافیک، آثار تعدادی از گرافیست‌های بنامِ روسی برای مدت محدودی میهمان نگارخانۀ صفوی شدند.

الناز رجبیان، مدیر نگارخانه صفویِ اصفهان و برگزارکنندۀ نمایشگاه «golden bee» به ایسنا گفت: فستیوال golden bee از سال ۱۹۹۲ تاکنون در روسیه برگزار می‌شود و هنرمندان از سراسر جهان در آن شرکت کرده و آثار گرافیک خود را ارائه می‌دهند. ما حدود یک سال است که در حال مذاکره با برگزارکنندگان این فستیوال هستیم تا به مناسبت روز جهانی گرافیک نمایشگاهی از آثار این فستیوال داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه آثار پنج هنرمند گرافیست روسی با نام‌های نیکولای اشتوک، یوری گولیتوو، پیتر بانکوو، دیانا یاروسلاوتسا، و ایگور گوروویچ در نمایشگاه، ارائه شده است، افزود: هر کدام از این گرافیست‌ها، بهترین اساتید دانشگاه و مدرسین گرافیک هستند و در این فستیوال شرکت داشتند. از هر کدام از این اساتید، پنج اثر و در مجموع ۲۵ اثر گرافیکی، در ابعاد A۳ در معرض بازدید قرار گرفته است.

رجبیان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که گرافیست‌های روسی بعد از گرافیست‌های لهستانی در رتبۀ برتر جهانی قرار دارند و شناخته شده‌اند. آثار آن‌ها در میان هنردوستان، ارزشمند تلقی می‌شود و این آثار، الگوی کار سایر گرافیست‌هاست و از آنها ایده می‌گیرند.

او با بیان اینکه این رویداد فرهنگیِ فرا مرزی، توسط موزهٔ خلاقیت و معماری و با همکاری بینال گرافیک روسیه انجام شده است، در مورد موضوع آثار نمایشگاه«golden bee» نیز توضیح داد: طراحان، این پوسترها را در مورد اطلاعیۀ برگزاری تئاتر، کنسرت و نمایشگاه‌های داخل روسیه طراحی و سپس در فستیوال شرکت کردند. این فستیوال نیز در نهایت آثار و طرح‌های تعدادی از گرافیست‌ها را برای ما فرستاد تا در نمایشگاه عرضه کنیم. 

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از پوسترهای نمایشگاه «golden bee» تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت