Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پتر فیالا» نخست‌وزیر جمهوری چک، امروز (یک‌شنبه) از قصد این کشور برای حفاظت از حریم هوایی کشور همسایه خود، اسلواکی، از ماه سپتامبر خبر داد.

به گزارش رویترز، اسلواکی پس از تصمیم به کنارگذاشتن استفاده از جنگنده‌های ساخت روسیه، از متحدان خود در ناتو خواست تا در آسمان این کشور گشت زنی کنند. اسلواکی تصمیم دارد جنگنده‌های روسی خود را به اوکراین بفرستد تا برای دفاع این کشور از خود استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز فیالا در یک مناظره تلویزیونی با «ادوارد هگر» همتای اسلواکی خود گفت: «فکر نمی‌کنم که دولت ما با درخواست شما مخالفتی داشته باشد، قطعا از ما تایید خواهید گرفت.»

این در حالیست که هفته گذشته مجارستان با هرگونه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه مخالفت و از این اقدامات تنبیهی به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی در اروپا انتقاد کرده است.

حامیان تشدید تحریم‌ها علیه روسیه معتقدند برای کاهش بودجه مورد نیاز جنگی روسیه باید تحریم‌ها علیه این کشور تشدید شود.

از طرفی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز هفته گذشته اعلام کرد یک میلیارد دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین خواهد کرد که بزرگترین کمک آمریکا به یک کشور تا به امروز است.

کشور‌های اروپایی نیز از جمله آلمان و اسلواکی محموله‌های تسلیحات پیشرفته خود از جمله هلیکوپتر و سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه را به اوکراین فرستاده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات اوکراین حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد سرگزی به شرح اقدامات مورد نظر این اداره کل برای روز ایمنی حمل و نقل سال ۱۴۰۳ مصادف با هفتم اردیبهشت پرداخت و گفت: تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای مواصلاتی در سطح استان به صورت گسترده با استفاده از گشت‌های راهداری یکی از مهمترین اقدامات به مناسبت این روز است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل توسط تیم مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس راه استان، بازدیدهای ویژه از مراکز معاینه فنی سنگین استان به همراه کارگروه معاینه فنی و اجرای طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات اضافه تناژ نیز از دیگر اقدامات این اداره کل به مناسبت این روز است.

وی همچنین به چاپ طرح پیام و مطالب ایمنی مربوط به روز ایمنی حمل و نقل در جراید استان به مناسبت این روز اشاره کرد و ادامه داد: نصب آشکارساز بر روی کامیون‌ها در مراکز معاینه فنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، پخش بروشور حاوی مطالب آموزشی، آگاهی رسانی و فرهنگسازی در خصوص رعایت موارد ایمنی رانندگی در پاسگاه‌های پلیس راه، مساجد، مدارس، ادارات، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز از جمله اقدامات مهمی است که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل انجام می شود.

سرگزی به اجرای طرح‌های آموزشی ویژه کاربران آسیب پذیر در مدارس و مساجد روستاهای منتخب اشاره کرد و گفت: پخش زیرنویس‌های ایمنی در شبکه‌ استانی سیمای استان همدان و ارسال پیامک‌های ایمنی به رانندگان جاده‌ای هم به مناسبت این روز انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: نصب بنر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص روز ملی ایمنی حمل و نقل در سطح استان (قرارگاه پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیلبوردهای واقع در محورهای اصلی استان، پاسگاه‌های پلیس راه استان، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و ادارات شهرستان) هم انجام می شود. وی افزود: برگزاری جلسات آموزشی با تاکید بر موارد ایمنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل با مدیران فنی شرکت‌های مسافربری نیز انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد