Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: رژیم آمریکا با "تحریم" و "تروریسم" مردمی را هدف قرار داده و مجازات می‌کند که در هیچ دادگاهی جرمشان ثابت نشده‌است. در منطق حقوق بشر آمریکایی، هیچ انسانی در هیچ شرایطی حرمت و هویت ندارد و تنها چیزی که در حقوق بشر امریکایی اصالت دارد منافع باندهای قدرت و ثروت است.

به گزارش ایسنا، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه عصر روز یکشنبه در «چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی»، در سخنانی در محل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: بزرگترین نقض حقوق بشر، سیاست‌زده کردن حقوق بشر است که آمریکا عامل اصلی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: بر اساس منشور حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم ،براداران و خواهران ایرانی یا ایمانی و یا انسانی یکدیگرند.

 باقری تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، انسان صرفنظر از ملیت، دین، مذهب، قوم، زبان و رنگ، موضوع اصلی و محوری حقوق بشر است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد :تنها چیزی که در حقوق بشر آمریکایی موضوعیت ندارد، حقوق انسانها و حقوق ملت‌ها است.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: مبنا و اساس حقوق بشر امریکایی، حقوق انسانها نیست، بلکه منافع باندهای قدرت و ثروت ملاک و معیار موضعگیری و قصاوت آنها در موضوع حقوق بشر است. به همین جهت کشتار مردم فلسطین و یمن و عراق و افغانستان که با سلاحهای مرگبار غربی‌ها انجام می‌شود، از نظر آنها، نقض حقوق بشر محسوب نمی‌شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه صلح، ثبات و آرامش پایدار جهانی را در گرو معیار و مبنابودن حقوق انسانها در هر سیاست، تدبیر، رویکرد و اقدام ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و تاکید کرد: بنابراین، از آنجا که در سازوکارهای حکمرانی یکجانبه گرای آمریکا، حقوق انسانها هیچ شأن و جایگاهی ندارد، نظم تحمیلی کنونی که در قالب دیکتاتوری یکجانبه گرای آمریکا خودنمایی می‌کند، هیچگاه نخواهد توانست صلح، ثبات و آرامش پایدار جهانی را به ارمغان بیاورد.

باقری با تاکید براینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران، صیانت از حقوق انسانها صرفا یک موضوع حقوقی یا اجتماعی و یا نوعی از سبک زندگی نیست، محوریت حقوق انسان را زیرساخت نظام بین‌المللی عدالت‌محور، باثبات و پایدار ذکر کرد.

وی خاستگاه انقلاب اسلامی را انسان و حقوق انسان، پیروزی انقلاب اسلامی را در گرو محوریت مردم و حقوق مردم و تداوم انقلاب اسلامی را در گرو نهادینه شدن حقوق مردم در تاروپود حکمرانی جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی در جغرافیای منطقه و جهان دانست که مستلزم تبیین نقش و جایگاه مردم در سامانه حکمرانی دینی بوده که مردم‌سالاری اسلامی نماد اعلا و شاخص بارز آن است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ادامه گفت : همان اندازه که حقوق بشر آمریکایی سیاست‌زده و سیاست پایه است، سیاست‌های جمهوری اسلامی انسان محور و مردم پایه است. در این چارچوب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مفاد صریح قانون اساسی و رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی، مبتنی بر صیانت از حقوق مردم و پاسداری از حقوق انسانها است. بنابراین همانطور که حقوق بشر آمریکایی‌ها سیاسی است، سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبتنی بر حقوق بشر است.

این دیپلمات ارشد ایرانی ،اساس اختلاف و مواجهه آمریکا با ایران را پایداری نظام اسلامی در صیانت حداکثری از حقوق مردم دانست و افزود: در دروه پیش از انقلاب اسلامی، مزدوران آمریکا در ایران هیچ خط قرمزی در برابر آمریکا نداشتند و لذا حاضر شدند ننگ کاپیتولاسیون را بپذیرند و بنا به اراده آمریکا حتی نسبت به تمامیت ارضی ایران نیز تساهل و تسامح کنند، اما ایران اسلامی در هیچ زمانی و در هیچ موضوعی، کوچکترین  تسامحی در قبال حقوق مردم در برابر آمریکا از خود نشان نداد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه  "تحریم" و "تروریسم" که دو لبه تیغ سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا در قبال ملت‌های مستقل است را عامل نقض فراگیر و بدون استثنای حقوق انسانها  و بعنوان دو ویژگی جدایی‌ناپذیر حقوق بشر آمریکایی ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: رژیم آمریکا با "تحریم" و "تروریسم" مردمی را هدف قرار داده و مجازات می‌کند که در هیچ دادگاهی جرمشان ثابت نشده‌است. در منطق حقوق بشر آمریکایی، هیچ انسانی در هیچ شرایطی حرمت و هویت ندارد و تنها چیزی که در حقوق بشر امریکایی اصالت دارد منافع باندهای قدرت و ثروت است.

باقری در ادامه افزود: سرشت زیاده‌خواهی و ماهیت خودبرتربینی آمریکایی‌ها، هیچ حد و مرزی برای حقوق ملت‌های مستقل قائل نیست و به همین جهت با قاطعیت می‌توان ادعا کرد که در جهان امروز هیچ ملتی نیست که طعم تلخ حقوق بشر آمریکایی را نچشیده باشد.

وی زیرپا گذاشتن حقوق ملت‌های مستقل را جزء لاینفک سیاست خارجی آمریکا دانست و به همین جهت مقابله با یکجانبه گرایی را جهاد مقدس برای اعتلای حقوق انسانها در گستره گیتی ارزیابی کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در ادامه تصریح کرد: تدوین منشور حقوق ملت‌ها باید به دستورکار با اولویت قدرت‌های نوظهوری تبدیل شود که پیشقراول و سردمدار چندجانبه گرایی هستند.

وی فلسطین را دایره المعارف حقوق بشر آمریکای دانست و افزود:  در حالی که طبق همه قواعد و مقررات بین‌المللی اقلام بشردوستانه در هیچ شرایطی قابل تحریم نیست، اما در حقوق بشر آمریکایی تحریم غذا و دارو ممنوع نیست.

باقری، وضعیت رقت بار کودکان معصوم مبتلا به بیماری پروانه‌ای در ایران، را نماد حقوق بشر آمریکایی معرفی کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: یکجانبه گرایی آمریکا، درگیر یک پارادوکس هویتی و وجودی است، چراکه از یکسو نقض حقوق ملت لازمه سلطه و سیطره آمریکا است و از سوی دیگر زیرپا گذاشتن حقوق ملت‌ها مانند موریانه زیرساخت یکجانبه گرایی را در میان ملت‌ها از بین می‌برد.

وی در پایان، مؤلفه های اصلی و محوری مکتب شهید سلیمانی که در گفتمان و جریان مقاومت متبلور است را صیانت از حقوق انسانها و ملتها ذکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی باقری کنی معاون وزير امور خارجه معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر آمریکایی انقلاب اسلامی حقوق انسانها حقوق بشر حقوق ملت ها حقوق انسان بین المللی حقوق مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکایی ها به نسخه‌ای که برای کشورهای دیگر می‌پیچند عمل نمی‌کنند و آنچه برای مردم بیان می‌کنند خودشان اعتقاد ندارند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا و غرب اظهار داشت: آنچه  امروز در عالم غرب در حال رخ دادن است در سرکوب دانشجویان، اساتید دانشگاه و گروه‌های علمی و فرهنگیان جامعه آمریکا نشان از این دارد که آمریکایی‌ها آنچه را که بحث می‌کنند و آنچه برای مردم بیان می کنند خودشان اعتقاد ندارند. 

وی افزود: صحنه‌هایی که ما امروز از برخورد پلیس با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا دیدیم نشان از این واقعیت دارد که دموکراسی آمریکایی برای حاکمیت حاکمان مستبد غرب در راس حکومت هیچ خط قرمزی برایشان معنا ندارد. 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در گذشته اگر اتفاقاتی در دانشگاه‌های ایران می‌افتادغربی‌ها می‌گفتند در محیط های علمی نباید برخورد نظامی شود ولی امروزآن نسخه‌ای که برای  کشورهای دیگر می‌پیچیدند خودشان عمل نمی‌کنند. 

درویشی با بیان اینکه اگر برخوردهای امنیتی و انتظامی بد است برای دانشگاه‌های  آمریکا هم باید بد باشد، گفت: غرب مدعی آزادی بیان و عقیده است، دانشجویان ایده‌ای دارند که ایده‌هایشان را بیان می‌کنند پس چرا غربی‌ها در برخورد با ایده دانشجویان عصبانی می شوند و با سرکوب و خشونت جواب آنها را می دهند. 

وی  با بیان اینکه ظاهر فریبنده دنیای غرب امروز برای همگان روشن شده است تصریح کرد: حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا و غرب درس بزرگی است که متوجه شویم دموکراسی آنها سخنی بیش نیست و تنها به عنوان قطعنامه های سیاسی و حربه  بر علیه  کشورهای دیگر است.

 

.

 

 
انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند