Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: تروریست ها به دلیل جنایت های گسترده‌ای که مرتکب شده‌اند هر کجا باشند از دست ایران در امان نیستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر ایران در مراسمی که همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی در محل سفارت سابق آمریکا برگزار شد، گفت: کشورهای مستقل تلاش می‌کنند تا استقلال خود را در عرصه بین المللی نشان بدهند؛ از این رو تاریخ معاصر روابط بین الملل همواره عرصه منازعه و چالش بین کشورهای استکباری و مستقل بوده و دلیل این منازعه هم این بوده کخ کشورهایی که خودشان را پرچم دار حقوق بشر می دانند تلاش می‌کنند تا در عرصه بین المللی استاندارد ایجاد کنند اما خودشان چون می‌خواهند فرهنگ‌شان را اشاعه بدهند مجری این استانداردها نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما به عنوان کشور اسلامی نه تنها مخالف حقوق بشر نیستیم؛ بلکه کاملا موافق آن هستیم و در این راستا نیز برخی از معاهدات و کنوانسیون های بین المللی را پذیرفتیم و به آنها باور داریم و اجرایشان می کنیم، افزود: نقطه اختلاف ما در جهت اجرای استانداردهای حقوق بشری است چرا که برخی از آنها موازین و استانداردهایی است که در جهت حمایت از حقوق انسان نبوده و یک فرهنگ و استاندارد خاص را ترویج می‌کنند.

غریب آبادی بیان کرد: کشورهای غربی و به ویژه امریکا از حقوق بشر برای استاندارد سازی، مفهوم سازی و ترویج فرهنگ خودشان استفاده می‌کنند و در این راستا بخشی از حوزه هایی که ضرورتا ارتباطی با حقوق انسان ندارند را وارد ادبیات بین المللی کرده و سندسازی پرداختند و در پی آن به سایر کشورها فشار می‌آورند تا از این استانداردها تبعیت کنند و اینجا نقطه افتراق بین کشورهایی مثل ما و کشورهای غربی و امریکاست.

وی افزود: آفت بزرگی که حقوق بشر دارد این است که با وجود ۱۹۰ کشور و تنوع فرهنگی در جهان ما بخواهیم یک استاندارد واحد تحت عنوان حقوق بشر را به سایر ملت‌ها تحمیل کنیم و این قابل پذیرش نیست. به هر روی وقتی می خواهیم اصولی را در مورد حقوق بشر اجرا کنیم باید شرایط کشورها را در نظر بگیریم. مثلا چون مواد مخدر در اروپا یک تهدید نیست از این رو قوانین آنها سختگیرانه نیست؛ اما وضعیت ما که در همسایگی افغانستان هستیم متفاوت است با این اوصاف آیا ما هم باید از اروپا در زمینه چگونگی برخورد با مواد مخدر تبعیت کنیم؟

غریب‌آبادی بیان کرد: غربی‌ها می گویند چرا مجازات ایران در مقابل قاچاق‌چیان مواد مخدر سخت گیرانه است مشخص است که ما در این حوزه با تهدید مواجه‌ایم پس قوانین و مجازات‌هایمان هم متناسب با این شرایط است و نمی‌توانیم از استانداردهای واحدی تبعیت کنیم.

وی اظهارکرد: در مورد حجاب نیز این سوال گاهی اوقات مطرح می شود که چرا برخی از دیپلمات های کشورهای غربی که در ایران هستند باید ملزم به حجاب باشند در حالی که ما وقتی در کشورهای اروپایی هستیم از فرهنگ آنها تبعیت نمی کنیم جواب ما ساده است چون ما هم یک کشور اسلامی هستیم و دیگر اینکه حجاب قانون است؛ البته غربی‌ها می‌گویند ما کشورهای آزاد و دمکراتیکی هستیم ولی با محدودیت هایی که برای حضور دانشجویان محجبه در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کنند به نقض قوانین خودشان می‌پردازند.

غریب‌آبادی اضافه کرد: حقوق بشر گاهی اوقات تحت شرایط جغرافیایی و استراتژیکی است و گاهی اوقات متاثر از فرهنگ، روش ها، سبک زندگی، باورها و عقاید دینی کشورهاست پس نمی توانیم یک الگوی استاندارد به همه کشورها تحمیل کنیم ولی شکی نیست برخی از انواع حقوق بشر مثل حق حیات جهان‌شمول است و هیچ کس نمی تواند خودسرانه حیات کسی را سلب کند.

وی بیان کرد: حقوق بشر برخلاف تصور برخی‌ها پدیده پیچیده ای است اما در این رابطه نه تنها تنوع فرهنگی نادیده گرفته می شود بلکه حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی مورد سواستفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز علیه کشورهایی که به شیوه های مختلف به نقض حقوق بشر می پردازند ولی با غربی‌ها همراه هستند قطعنامه ای صادر نمی‌شود اما در مورد ایران شعارهای حقوق بشری می دهند چون می خواهند همه کشورها از الگو و استاندارد واحد غربی تبعیت کنند، تصریح کرد: مادامی که کشورها از استانداردهای غرب تبعیت کنند مهم نیست که چه نظام‌هایی در این کشورها حکومت می‌کنند در غیر این صورت مانند ایران به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما هر جنایتی را که اسرائیل مرتکب می‌شود آن را به پای امریکا می‌نویسیم، چون این جنایت‌ها به واسطه حمایت‌های گسترده سیاسی، مالی، اقتصادی، تجاری، امنیتی و اطلاعاتی امریکا از رژیم صهیونیستی انجام می‌شوند، افزود: آمریکا بیش از ۷۰ قطع نامه را که علیه اسرائیل بوده در واقع آمریکایی‌ها همواره در مقابل تمامی قطع نامه‌هایی که علیه اسرائیل بوده ایستادگی و مخالفت کرده است.

وی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها از طریق هواپیما‌های بدون سرنشین و در قالب ۱۴ هزار عملیات در ۷ کشور ۴۸ هزار نفر را کشته اند و حتی برخی از نمایندگان کنگره امریکا خواهان تحقیق و تفحص در این زمینه شده‌اند افزود: در حوزه ایران سیاهه جنایات امریکا بسیار گسترده است مثلا در مورد جنگ تحمیلی نقش آمریکا در تشویق صدام برای حمله به کشورمان برجسته و آشکار است. به هر روی هر کسی که در این جنایت به صدام کمک کرد به سهم خود مسئول است.

غریب آبادی افزود: ایران بزرگترین قربانی ترورسیم بوده و دارای ۱۷ یا ۲۵ هزار شهید ترور است و این در حالی است که منافقین با حمایت‌های آمریکا خوی وحشی گری و ماهیت تروریستی خود را علیه مردم بی گناه به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی از جمله منافقین ابزار در دست آمریکا و غرب هستند و وقتی تار یخ مصرفشان تمام شود همین کشور‌ها آن‌ها را خلاص می‌کنند، افزود: امریکا در پشت پرده ایجاد همه گروهک‌های ترویستی در ایران از جمله گروهک تندر است. به گونه‌ای که گرداننده اصلی این گروهک نیز که بازداشت است مدعی شد تحت حفاظت FBI بوده و تصور می‌کرده دست ایران به او نمی‌رسد خب رسید و محاکمه هم می‌شود. به هر روی تروریست‌ها به دلیل جنایت‌های گسترده‌ای که مرتکب شده‌اند در هر جا باشند از دست ایران در امان نیستند.

وی با اشاره به اینکه ما علی رغم اینکه قربانی تروریسم هستیم، ولی به حمایت از گروه‌های ترویستی متهم می‌شویم، افزود: این چه حقوق بشری ست که به واسطه ان مردم را می‌کشند و کشور قربانی را متهم به تروریسم می‌کنند.

غریب آبادی بیان کرد: گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل ۱۱ روز در ایران بود و از چند مکان بازدید کرد و او در گزارش اولیه اش نوشت که حقوق بشر مردم ایران در اثر تحریم‌ها آسیب دیده و این تحریم‌ها مغایر با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد هستند. با این تفاسیر امریکا مسئول است و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: تحریم و تروریسم دو موضوعی است که باید در این خصوص روشنگری کنیم این جا جایی است که باید امریکا را در عرصه بین المللی مفتضح کنیم به قول مقام معظم رهبری هر کسی از حقوق بشر صحبت کند امریکا حق ندارد از حقوق بشر صحبت کند.

غریب آبادی بیان کرد: امریکا می‌گوید مدافع حقوق مردم ایران است، اما علیه کشورمان قطع نامه صادر می‌کند با این اوصاف سوال این است که اگر هدف آمریکا حمایت از مردم است پس چرا حقوقشان را نقض می‌کند تا جایی که مردم ما آسیب پذیر شده‌اند. امریکا اگر دنبال حمایت از حقوق بشر است تحریم‌ها را بردارد و برای لغو تحریم‌ها نیاز به مذاکره نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غریب آبادی حقوق بشر ایالات متحده آمریکا غریب آبادی حقوق بشر بین المللی دست ایران تحریم ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دانشجویان و اساتید در این تجمع ها، یکصدا انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و همچنین رفتار خشونت آمیز ماموران امنیتی آمریکا با دانشجویان و اساتید دانشگاه آمریکا را محکوم کردند.

در خیزش اخیر دانشجویان آمریکا و اروپا، نکته مهم این است که دانشجویان و اساتید معترض از یک طیف و نژاد نیستند، حتی از یک دین و مذهب هم نیستند، مسلمان، مسیحی و حتی یهودی در برابر جنایات اسرائیل به میدان آمدند و در مقابل نظام حاکم آمریکا بر خلاف ادعای آزادی بیان و ادعای حمایت از حقوق بشر، اقدامات تنبیهی و تهدیدات جدی نسبت به دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان انجام داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم