Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:38:24 GMT

رویکرد دولت سیزدهم مردم محوری است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۳۸۴

رویکرد دولت سیزدهم مردم محوری است

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان بناب گفت: رویکرد دولت سیزدهم مردم محوری است و این دولت باید مسئولین مردمی داشته باشد.

رضا لعلی در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به سالروز حادثه غم بار ۱۲ تیر سال ۶۷ و شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران که موجب شهادت ۲۹۱ نفر از هوطنانمان شد، گفت: دشمن ذات پلید خود را در این واقعه بخوبی نشان داد و بدتر اینکه به عوامل این جنایت توسط دولت آمریکا مدال افتخار داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این حادثه بخوبی بیانگر این است که هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی صرفاً نظام، روحانیت، سپاه و ... نبوده بلکه هدف دشمان خود مردم هستند.

 وی در همین رابطه گفت: در زمان بحران کرونا دشمن ورود دارو و واکسن را به کشور تحریم کرد درحالیکه اگر دشمن با مردم ما مشکل نداشت هیچگاه دست به تحریم دارویی نمی‌زد. 

لعلی، با اشاره به سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی و مصوبات این سفر و تخصیص اعتبارات لازم به شهرستان بناب، گفت: مسئولین باید پیگیر مصوبات و جذب اعتبارات تخصیص یافته در حوزه خود باشند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط بی‌واسطه مسئولین با مردم به منظور قرارگیری در جریان مسائل و مشکلات مردم، گفت: رویکرد دولت سیزدهم مردم محوری است.

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با مردم در ادارات از مسئولین خواست تا در ویترین ادارات افرادی حضور داشته باشند که با زبانی نرم و خوش با مردم صحبت می‌کنند و شنوای مشکلات مردم هستند.

فرماندار بناب با بیان اینکه حضور مسئولین ادارات در مراسم دینی و مذهبی باید بیش از آنچه که وجود دارد، باشد، گفت: مسئولین خصوصاً در نماز جمعه شرکت فعالی داشته باشند.

وی در خصوص طرح عفاف و حجاب هم گفت: هرگونه طرح و برنامه‌ای در این مورد ابتدا باید در ادارات و توسط خود مسئولین رعایت شود.

وی مسئولین ادارات را نمایندگان نظام دانست و افزود: مسئولین باید نسبت به پوشش خانواده‌های خود هم حساس باشند بگونه‌ای که پوشش آنها باید در طراز نظام جمهوری اسلامی باشد.

لعلی، با تاکید بر ضرورت پرهیز از برخوردهای دوگانه با مردم در ادارات، گفت: نمی شود کسی در اداره‌ای مشکلی داشته باشد و حل نشود و مشکل مشابه یک شخص دیگر در همان اداره حل شود؛ لذا لازم است با مشکلات همه مردم با یک شکل روبرو شد.

وی همچنین از نصب و راه اندازی دستگاه‌های جدید پوز برای خرید نان در نانوایی‌ها خبر داد و گفت: طرح جدید یارانه نان که از ماه‌های آینده اجرا خواهد شد به واحدهای های نانوایی داده می‌شود و واحدهایی که کیفیت پخت نان آنها بهتر باشد، سود بیشتری خواهند کرد. 

فرماندار بناب از اجرای عملیات روکش آسفالت محور عجبشیر - بناب خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته راه روستایی بسیاری از روستاهای شهرستان آسفالت شده و اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان در حوزه آسفالت تخصیص یافته که در نوع خود بی‌سابقه است.

وی، از اخذ بیش از ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت محلات شهر از محل ستاد باز آفرینی شهری با پیگیری و هماهنگی نماینده شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات صورت گرفته آسفالت صرفاً در محلات هدفی انجام خواهد شد که توسط ستاد بازآفرینی شهری تعیین شده است. 

لعلی با بیان اینکه قطع انشعابات (آب، برق، گاز و ...) دستگاههای اجرایی، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها تنها در صورت هماهنگی با فرمانداری امکان پذیر است، گفت: در غیر اینصورت با مسئولین متخلف دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است