Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل به همت مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و با همکاری بنیاد نخبگان استان، کارگاه تبیینی-آموزشی «فناوران و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان» در اردبیل برگزار شد.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل۱۲ تیر در آغاز این کارگاه با اشاره به شعار سال اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» انتظار از دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی برای انجام فعالیت‌های فناورانه بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران اوچی اردبیلی افزود: طرح‌های حمایتی نهادهایی چون جهاد دانشگاهی و بنیاد نخبگان، فرصت مناسبی برای فعالیت محققان و پژوهشگران فراهم می‌کند تا آنان بتوانند در مسیر تجاری‌سازی ایده‌های خود گام بردارند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و انقلابی به دنبال تولید فناوری‌های جدید برای کمک به رفع نیازهای کشور است، تصریح کرد: چهار دهه فعالیت این نهاد در حوزه دانش بنیان به ارائه خدمات ارزشمند و ارتقای چهره علمی، صنعتی و پزشکی کشور کمک کرده است.

 این مسئول ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان اردبیل با راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری در راستای افزایش جمعیت که یکی سیاست‌های کشور است، فعالیت دارد و از سال 1389 تاکنون بیش از 2 هزار و 700 خانواده با مراجعه به این مرکز و درمان موفق صاحب فرزند شده‌اند.

اوچی اردبیلی به آغاز کار احداث مجتمع سلامت جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره و بیان کرد: برای بهره‌مندی استان از خدمات پزشکی و درمانی جهاد دانشگاهی و همچنین کمک به کاهش بیماری سرطان که یکی از بیماری‌های شایع استان می‌باشد، مجوز مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان اخذ شده و سعی داریم این مرکز  در کمترین زمان ممکن آغاز به کار کند.

وی فعالیت مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان را بستر مناسبی برای انجام تحقیقات این حوزه عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر 22 شرکت فناور در این مرکز مستقر هستند و تجاری‌سازی دو محصول تولیدی این شرکت‌ها تا پایان سال‌جاری در اولویت قرار دارند.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی خط تولید نشاسته حفاری تصریح کرد: این کار نمونه‌ای از تبدیل یافته‌های پژوهشی به محصول مورد نیاز کشور که وارداتی است، می‌باشد که علاوه بر کمک به تامین این محصول به ارزآوری و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

  رویکرد بنیاد نخبگان، شناسایی ایستگاه‌های مسیر نخبگی و پشتیبانی از مشمولان آن‌ها است

در ادامه این کارگاه رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، فعالیت‌های حمایتی جهاد دانشگاهی از پژوهشگران و محققان را قابل تحسین و تقدیر دانست و  گفت: این نهاد انقلابی در سال‌های اخیر زیرساخت‌های خوبی چون مراکز درمان ناباروری و رشد گیاهان دارویی و آزمایشگاه‌های مجهزی برای انجام مطالعات و تحقیقات فراهم کرده است.

حسین شایقی اضافه کرد: بنیاد ملی نخبگان با توجه به مأموریت‌های خود ذیل «سند راهبردی کشور در امور نخبگان»، ایستگاه‌های مسیر نخبگی را شناسایی و با کمک نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از مشمولان هر ایستگاه برنامه‌ریزی کرده است.

وی رویکرد این بنیاد را شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی آنان در حوزه‌های علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و... اعلام و خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های نخبگانی با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان دیگر رویکرد بنیاد نخبگان است.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هدف بنیاد، طراحی مسیر کامل طی طریق نخبگانی و تمهید و تجهیز ایستگاه‌های نخبگانی به منظور بهره‌مندی از آنان در جهت اهداف و مصالح ملی است، گفت: به همین دلیل این نهاد ایستگاه‌هایی را طراحی و به منظور تشویق و ترغیب صاحبان استعدادهای برتر برای طی مسیر نخبگی و رسیدن به مرحله اثرگذاری، در هر یک از ایستگاه‌ها تسهیلاتی برای مشمولان در نظر گرفته است تا هر فرد بر اساس فعالیت‌های خود، امکان بهره‌مندی از تسهیلات مطابق ضوابط بنیاد را داشته باشد.

شایقی اظهار کرد: فرایند شناسایی نخبگان از دوران آموزش ابتدایی تا دوران سرآمدی در این بنیاد طراحی و شناسایی، توانمندسازی و توسعه فعالیت‌های اجتماعات نخبگانی در حوزه‌های مختلف در قالب ضوابط و مقررات مصوب اجرایی شده است.

وی به تبیین طرح‌های حمایتی این بنیاد از فناوران پرداخت و خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان، طرح‌های شهاب، ایران گشت و شناسایی و همکاری با کانون‌های تربیت مستعدان و آینده‌سازان را برای حمایت از اجتماع دانش‌آموزان مستعد، طرح‌های شهیدان وزوایی، احمدی روشن، بابایی و پشتیبانی از پایان‌نامه‌های دانشجویان و طلاب در مقاطع تحصیلات تکمیلی را حمایت از برای اجتماع دانشجویان و طلاب آینده‌ساز، طرح‌های شهیدان صیاد شیرازی، دکتر چمران، احدی، رهنمون، تهرانی مقدم، رضوی و دکتر شهریاری و مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی را برای حمایت از اجتماع دانش آموختگان برتر، طرح‌های شهید فخری زاده و توسعه رویدادهای نخبگانی را برای حمایت از اجتماع مخترعان و نوآوران برگزیده و توسعه فعالیت‌های برگزیدگان ادبی، هنری و قرآنی را برای حمایت از اجتماع حوزه‌های تخصصی پیش‌بینی کرده است.

شایقی اضافه کرد: علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این طرح‌های حمایتی و اطلاع از شرایط آن می‌توانند به سایت بنیاد ملی نخبگان به نشانی sina.bmn.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی نخبگان فناوري برای حمایت از اجتماع جهاد دانشگاهی استان بنیاد ملی نخبگان بنیاد نخبگان استان اردبیل ایستگاه ها بهره مندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت

مجتبی عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای افزایش و جوان سازی جمعیت کشور که یکی از مهم‌ترین تکالیف مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری بر دوش مدیران است، گفت: باید با اهتمام و جدیت ویژه ای وارد عمل شد و اهداف مد نظر جوانی جمعیت را در قالب قرارگاهی با سرعت بیشتر دنبال کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه دولت سیزدهم با توجه به اهمیت موضوع نسبت به اعطای تسهیلات برای ازدواج، فرزند آوری و تأمین مسکن طی ابلاغ به بانک‌ها اقدام کرده است، مطرح کرد: برنامه ریزی برای ازدواج آسان جوانان دغدغه مهمی به شمار می‌رود و باید متولیان امر و خیرین نسبت به اطلاع رسانی از بسته‌های تشویقی و حمایتی اقدام کنند.

وی بیان کرد: تسهیلات ویژه ای برای مسکن، ازدواج و فرزندآوری مصوب شده است اما بیشتر مردم از آن بی اطلاع هستند، از این رو باید اطلاع رسانی در این زمینه از سوی رسانه‌ها و مسؤولان انجام شود. علاوه بر این، به نظر می‌آید باید در قالب طرحی، مدیران دستگاه‌ها با خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو دیدار کنند و حمایت‌های لازم انجام شود.

عبداللهی تصریح کرد: ضرورت دارد با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان در قالب طرح، مقاله، پایان نامه و … در زمینه حمایت از جوانی جمعیت کمک گرفته و حتی در ابعاد ملی طرح‌هایی با قابلیت اجرا ارائه شود. راه اندازی مهدهای کودک در دستگاه‌های مختلف با هدف ایجاد آرامش خاطر برای مادران شاغل در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: در این رابطه شهرداری‌ها می‌توانند با امکانات خود نسبت به راه اندازی مهدهای کودک اقدام و دستگاه‌های اجرایی طبق قانون مکان مورد نظر را پیش بینی یا هزینه‌های مصوب را تقبل کنند. در قانون وظایف بانک‌ها و مصوبات حمایتی مشخص است، از این رو شعب بانک‌های دولتی و خصوصی باید پویاتر باشند و در راستای تسهیل مسیر اخذ تسهیلات همراه‌تر عمل کنند. سخت گیری های بی مورد بانک‌ها تمرد از قانون است و برخورد جدی قانونی را از سوی مراجع ذی صلاح می‌طلبد.

کد خبر 6095838

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور