Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل نوسازی مدارس گیلان، از افزوده شدن ۳۵ فضای آموزشی شامل ۱۴۲ کلاس درس با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع به فضاهای آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

علی دقیق، با بیان اینکه ۳۱۱ هزار دانش آموز گیلانی در ۳۲۰۰ فضای آموزشی شامل ۱۷ هزار کلاس درس با زیربنای بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۷ پروژه شامل ۵۲۰ کلاس درس با زیربنای بیش از ۹۲۰۰ مترمربع در اقصی نقاط استان در دست اجرا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزوده شدن ۳۵ فضای آموزشی شامل ۱۴۲ کلاس درس با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع به فضاهای آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد: مهر امسال ۱۵ فضای آموزشی شامل ۶۸ کلاس درس و دهه فجر امسال ۲۰ مجموعه آموزشی شامل ۷۴ کلاس درس را به آموزش و پرورش استان تحویل می دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، سرانه فضای آموزشی استان را ۵.۳۱ مترمربع به ازای هر دانش آموز دانست و تصریح کرد: این شاخص در سطح کشور ۵.۲ مترمربع بوده که ۰.۱۱ مترمربع از سرانه استان کمتر می باشد.

دقیق با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در نواحی دارای تراکم دانش آموزی بالا مانند تالش پایین تر است، عنوان کرد: بیشترین ردیف اعتباری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مربوط به تخریب و بازسازی مدارس است، یعنی مدرسه قدیمی را تخریب و مدرسه جدید را احداث می کنیم و لذا به سرانه افزوده نمی شود و باید مدرسه جدید بسازیم تا سرانه افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اجرای ضابطه مکان یابی فضاهای آموزشی با تاکید بر عدالت در ساخت فضاها و توجه به مناطق کم برخوردار دارای تراکم دانش آموزی بالا، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های سازمان نوسازی مدارس استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز است و لذا ۲۴ سال از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان می گذرد و تاکنون موفق به جلب مشارکت ۳۴۰ خیر در ساخت ۳۵۰ فضای آموزشی با بیش از ۱۵۰۰ کلاس درس شدیم.

مدیرکل نوسازی گیلان، طرح «آجر به آجر» را در راستای ترویج فرهنگ مدرسه سازی و رفع نقیصه کمک های خرد دانست و متذکر شد: تاکنون چهار پویش را اجرایی کردیم و گیلان از حیث مبلغ مشارکت استان دوم و از حیث تحقق مشارکت استان اول بوده است.

وی از جمع آوری کمک نیم میلیارد تومانی با مشارکت ۱۰۰ هزار نفر در طرح «آجر به آجر» گیلان خبر داد و اضافه کرد: مدرسه شهید الیاس باقری دهکده قدس کلاچای که دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، از محل پویش های «آجر به آجر» در حال اجراست. پویش پنجم نیز تحت عنوان «صحن حرم؛ مدرسه ام» از دهه کرامت آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد.

دقیق، هشت مدرسه طرح «آجر به آجر» را ویژه دانش آموزان استثنایی دانست و بیان کرد: هشت نفر از شرکت کنندگان در این پویش خادم افتخاری حرم رضوی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته پنج فضای آموزشی در رشت، دو فضای آموزشی در رودسر، یک مدرسه در لنگرود و یک کارگاه را برای دانش آموزان با نیاز ویژه به آموزش و پرورش استان تحویل دادیم، خاطرنشان کرد: سالانه اعتباراتی برای تعمیرات و تجهیزات مدارس استثنایی داریم و گیلان با ۶۳ فضای آموزش استثنایی، تاکنون دو میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز هزینه کرده است.

مدیرکل نوسازی گیلان از ساخت ۷۸ فضای آموزشی با سازه های نوین در گیلان و اجرای ۱۹ فضای ۵۵ کلاسه خبر داد و بیان کرد: اولین مجتمع آموزشی ۸۰۰۰ مترمربعی با مدیریت سبز را ویژه سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در مسکن مهر رشت در دست اقدام داریم.

وی لازمه مدیریت سبز را استفاده از انرژی های پاک دانست و خاطرنشان کرد: طی پنج سال گذشته اقدام به هوشمندسازی مدارس کردیم و هر مدرسه حداقل یک کلاس هوشمند دارند؛ البته کرونا نیاز به هوشمندسازی را افزایش داد و اعتبارات ویژه در این بخش اختصاص دادیم.

دقیق با بیان اینکه جشنواره «مدارس آینده» با مشارکت شرکت های دانش بنیان از مهر ۱۴۰۱ برگزار می شود، گفت: در حال حاضر تمامی بخاری های نفتی و گازی غیر ایمن را از مدارس استان جمع آوری کردیم و کلیه مدارس جدید دارای زیرساخت های سرمایشی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان نوسازی مدارس کلاس درس با زیربنای آموزش و پرورش استان فضای آموزشی مدیرکل نوسازی فضای آموزش آجر به آجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری

محمد صفرزاده اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ مدرسه با ۳۵۱ کلاس درس و ۴۶ هزار متر مربع زیربنا، دو نمازخانه، هشت سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی با ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع وجود دارد که برای تکمیل فضا‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: برای کمک به مدرسه سازی از گروه‌های جهادی، شورای بانوان، نهاد‌های دولتی و حاکمیتی و دانش آموز خیری کمک گرفته می‌شود، در صورتی که بخشی از مسئولیت اجتماعی به سمت مدرسه سازی سوق پیدا کند مشکل مدارس در استان حل می‌شود.

صفرزاده با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲۸ متر مربع و سرانه استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است، اضافه کرد: میزان سرانه در استان ۸.۲۵ متر مربع است که با سرانه استاندارد کشوری فاصله زیادی نداریم، البته با بازنگری شناسنامه فنی فضای آموزشی سرانه فضای آموزشی در استان مشخص خواهد شد.

وی بیان داشت: در جشنواره خیرین مدرسه ساز دور گذشته میزان مشارکت و تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که حدوداً ۵۰ میلیارد تومان آن محقق شد، از طرفی عمده مبالغی که از محل خیرین تامین می‌شود از خارج از استان بوده که لازم است میزان مشارکت مردم استان افزایش یابد، بنابراین می‌توان گفت باید فرهنگ چند خیری به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان نهادینه شود.

بیشتر بخوانید

فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ۱۷ منطقه آموزشی

صفرزاده افزود: زیربنای کل طرح‌های خیری در دست اجرا در استان ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: هم‌اکنون سرانه آموزشی کشور ۸.۳۹ متر مربع و استان ۸.۲۵ متر مربع است که این آمار براساس آمار طرح شناسنامه سال‌ها ۹۳ است و باید این اطلاعات به روز رسانی شود.

صفرزاده ادامه داد: در سرانه فضای آموزشی در کل نسبت به کشور در وضعیت مطلوب قرار داریم، اما دربرخی مناطق آموزشیبا کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و باید آمار مدارس براساس منطقه به منطقه استخراج شود تا بتوان وضعیت فضا‌های آموزشی را در همه مناطق استان به سطح متوسط و استاندارد برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک