Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Yardbarker، آیا ژانر وحشت در سینما فقط شامل فیلم‌های هیجان‌انگیز معمولی می‌شود یا می‌تواند چیزی بیشتر از این باشد؟ وقتی استنلی کوبریک در راس یک فیلم، حتی یک فیلم ترسناک، قرار می‌گیرد، می‌تواند سطح آن را بسیار بالا ببرد و به یک فیلم پرطرفدار تبدیل کند. 

در اینجا ۱۰ واقعیت در مورد فیلم کوبریک آورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- این فیلم یک اقتباس سریع از کتابی به همین نام بود

کوبریک تنها نام بزرگ در ارتباط با فیلم «درخشش» نبود. این فیلم بر اساس کتابی از استیون کینگ ساخته شده است. کتاب کینگ در سال ۱۹۷۷ منتشر شد، و فیلم در سال ۱۹۸۰ اکران شد، که به این معنی است که یک اقتباس بسیار سریع از این کتاب بود.

۲- کوبریک بعد از شکست فیلم قبلی‌اش به دنبال یک موفقیت بود

چرا کوبریک «درخشش» را ساخت؟ همه چیز با «بری لیندون» شروع شد. «بری لیندون» فیلم کوبریک بود که در سال ۱۹۷۵ اکران شد و یک شکست تجاری بود. به همین دلیل، کوبریک تصمیم گرفت فیلمی بسازد که بتواند در باکس آفیس موفق باشد، اما از منظری خلاقانه هم رضایت‌بخش باشد.

۳- کوبریک از ابتدا نیکلسون را برای نقش اصلی انتخاب کرده بود

تصور اینکه کسی جز جک نیکلسون در نقش جک تورنس، پدرسالار خانواده تورنس که عامل وحشت فیلم است، باشد سخت است. ظاهراً کوبریک هم همین احساس را داشت، زیرا نیکلسون اولین انتخاب او برای این نقش بود. همانطور که گفته شد، بازیگران دیگری از جمله رابرت دنیرو، هریسون فورد و رابین ویلیامز هم برای این فیلم در نظر گرفته شدند. با این حال، هیچ یک از آن بازیگران مورد نظر کینگ نبودند.

بدترین فیلم‌های تاریخ سینما را بشناسید ۴- دوقلوهای فیلم در کتاب دوقلو نیستند

یکی از تصاویر فراموش‌نشدنی و وحشتناک «درخشش» صحنه حضور دوقلوهاست. دو دختر روح که دنی تورنس جوان در سالن‌های هتل اورلوک با آنها برخورد می‌کند. اما آنها در کتاب، دوقلو نیستند، بلکه از آنها به عنوان خواهر یاد می‌شود و حدوداً هشت و ده ساله هستند. با این حال کوبریک دوقلوهای همسان را برای این نقش انتخاب کرد و همه چیز را تغییر داد.

۵- بچه‌های زیادی برای نقش دنی تست دادند

کوبریک نمی‌خواست یک بازیگر کودک شناخته‌شده در نقش دنی تورنس بازی کند. به همین دلیل او عوامل بازیگری را به سینسیناتی، شیکاگو و دنور فرستاد تا از بیش از ۵۰۰۰ کودک تست بگیرند تا کودک مناسب برای نقش دنی را پیدا کنند. اما چرا آن شهرها؟ چون کوبریک می‌خواست بچه‌ای پیدا کند که لهجه‌اش مابین نیکلسون و شلی دووال باشد.

۶- فیلمنامه دائما تغییر می‌کرد

کوبریک به دلیل دقیق بودنش به عنوان کارگردان و سختگیری نسبت به بازیگران و گروهش معروف بود. او هراسی نداشت که در طول فیلم با آنها سر و کله بزند. کوبریک مدام فیلمنامه نهایی خود را تغییر می‌داد، گاهی اوقات چندین بار در روز. در واقع، نیکلسون آنقدر از این کار آزرده‌خاطر شده بود که دیگر به تغییرات فیلمنامه توجهی نمی‌کرد، زیرا می‌دانست که آنها مطمئنا دوباره تغییر خواهند کرد. او در نهایت دیالوگ‌های خود را درست قبل از فیلمبرداری حفظ می‌کرد.

بهترین فیلم‌هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده‌اند ۷- فروش فیلم رضایت‌بخش نبود

آیا «درخشش» یک فیلم پرفروش بود؟ جالب است بدانید که پاسخ منفی است، اما برای موفقیت کافی بود. کوبریک این فیلم را با ۱۹ میلیون دلار ساخت و باکس آفیس جهانی آن ۴۷ میلیون دلار بود. مطمئناً، این فیلم به اندازه یک فیلم دیگر در سال ۱۹۸۰ با نام «امپراتوری ضربه می‌زند» خوب عمل نکرد، اما توانست سودآوری داشته باشد.

۸- مدتی طول کشید تا منتقدان «درخشش» را تحسین کنند  

کوبریک حتی زمانی که سعی می‌کرد یک فیلم تجاری بسازد، خیلی وقت‌ها نمی‌توانست مخاطبان را راضی کند. در ابتدا، نظرات انتقادی در مورد «درخشش» زیاد بود. با این حال، اکنون این فیلم یک فیلم کلاسیک برجسته در تمام دوران‌ها محسوب می‌شود. AFI (بنیاد فیلم آمریکا) آن را در فهرست خود در رتبه ۲۹ قرار داد و در چند مورد دیگر از این فهرست‌ها نیز ظاهر شد. راجر ایبرت، که پس از انتشار فیلم درخشش آن را دوست نداشت، در نهایت آن را در مجموعه «فیلم‌های بزرگ» خود نیز قرار داد.

۹- «درخشش» الهام‌بخش فیلم‌های زیادی شد

«درخشش» یکی از تقلیدشده‌ترین فیلم‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. یکی از این فیلم‌ها «سیمپسون‌ها» است. در یکی از اپیزودهای "Treehouse of Horror" این مجموعه، آنها داستانی به نام "The Shining" را ساخته‌اند که یک تقلید مستقیم از «درخشش» است. این مجموعه صحنه معروف خود یعنی «زمانی که هومر دیوانه می‌شود» را از این فیلم الهام گرفته است.

۱۰ حقیقت جالب درباره فیلم «مخمصه» که احتمالا نمی‌دانستید | آل پاچینو و رابرت دنیرو در یک داستان واقعی ۱۰- ادامه‌ فیلم ساخته شده است

سال‌ها پس از نوشتن «درخشش»، کینگ تصمیم گرفت دنباله‌ای برای آن بنویسد. در سال ۲۰۱۳ او «دکتر اسلیپ» را منتشر کرد که روی دنی تورنس بزرگ‌شده تمرکز دارد. آن کتاب سپس در یک فیلم سینمایی نیز اقتباس شد. اکنون، با توجه به این واقعیت که کوبریک دیگر زنده نیست، و همچنین با توجه به احساس کینگ نسبت به نسخه سینمایی «درخشش»، باید دید که آیا «دکتر اسلیپ» ارتباطی با سلف سینمایی خود دارد یا خیر. با این حال، کارگردان مایک فلانگان به‌صراحت گفته بود که دنباله‌ای برای فیلم «درخشش» می‌سازد و آن فیلم در اکتبر ۲۰۱۹ اکران شد.

کد خبر 687874 برچسب‌ها سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان استنلی کوبریک فیلم خارجی بازیگران سینما و تلویزیون جهان فیلم و سریال خارجی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان استنلی کوبریک فیلم خارجی فیلم و سریال خارجی ساخته شده فیلم ها یک فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین لحظه تاریخ معلمی مجتبی شکوری (فیلم)



منبع:پیج dr.mojtaba_shakoori

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرزندان تان را یتیم کنید قبل از این که یتیم شوند (فیلم) چگونه زندگی کنم؟ تند یا کُند؟! (فیلم) اگر در نیمه دوم عمرتان هستید، حتما ببینید (فیلم)

دیگر خبرها

  • بهترین لحظه تاریخ معلمی مجتبی شکوری (فیلم)
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • پاسخ تکراری انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • جریان فیلمسازی مشکوک در خدمت صهیونیست‌ها
  • پروژه جعل تاریخ شیعه