Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کرمان، محمد خیراندیش در این رابطه افزود: ظرفیت‌هایی در زمینه آبزی پروری و تولید ماهیان گرمابی، سردابی، ماهیان خاویاری و آرتمیا در این استان وجود دارد که می توان با مشارکت کشاورزان و مشاوره با کارشناسان آنها را به فعلیت درآورد.

وی ادامه داد: این ظرفیت در استان کرمان وجود دارد که به راحتی می توان در کنار فعالیت‌های کشاورزی نسبت به احداث مزارع آبزی پروری و استفاده از استخرهای ذخیره آب اقدام کرد تا اشتغالزایی و تولید پروتئین را در این استان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جهاد کشاورزی کرمان با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی در تولید آبزیان دارد و خشکسالی و کمبود آب موجب کاهش تولید آبزیان می شود گفت: در صورت ادامه خشکسالی ها و کاهش بارندگی ها، در سال جاری احتمالا شاهد کاهش تولید آبزیان در این استان باشیم.

خیراندیش تصریح کرد: تصور بر این است پرورش ماهی به آب زیادی احتیاج دارد در حالی که با استفاده از سیستم های مدار بسته و تجهیزات تصفیه و برگشت مجدد آب می توان در زمینه تولید آبزیان اقدام کرد. 

وی تصریح کرد: مزارع پرورش ماهی مدار بسته و مکانیزه، با آب بسیار کم محصول خوبی تولید می‌کنند و تولیدکنندگان این بخش می توانند از تسهیلات بانکی موجود در این زمینه استفاده کنند. 

وی با اشاره به اینکه ۴۰ مرکز تولید آبزیان در شهرستان رفسنجان وجود دارد گفت: در این شهرستان با وجود چاه‌های کشاورزی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی فراوان، استعداد بیشتری برای پرورش ماهیان وجود دارد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: پرورش ماهی در استان کرمان افزایش درآمد و کیفیت آب کشاورزی را در پی دارد. 

به گفته خیراندیش در تولید بچه ماهی قزل آلا در استان کرمان خودکفا هستیم اما بچه ماهی گرمابی و خاویاری مورد نیاز کرمان از خارج از این استان تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان کرمان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی از مشاوره و راهنمایی کارشناسان در این زمینه بهره مند شوند. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پرورش ماهی سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پرورش ماهی سازمان شیلات ایران وزارت جهاد کشاورزی پرورش ماهی سازمان شیلات ایران تولید آبزیان جهاد کشاورزی استان کرمان پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت:‌ داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.

او افزود:‌ با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد:‌ گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام‌ پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می شود.

خسروجردی بیان کرد: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.

او تصریح کرد:‌ تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن تاکید کرد:‌ ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداری در داورزن، امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد