Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس گفت: دولت و سازمان امور مالیاتی باید تلاش کنند از طریق سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی و از سوی دیگر از طریق تقویت نظارت‌ها مانع فرارهای مالیاتی و تحریف اطلاعات صحیح شوند.

حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا درباره نقش مالیات در حکمرانی مطلوب گفت: پرداخت مالیات بر همه اقشار جامعه واجب است، آنهایی که درآمدهای بالایی دارند باید به تناسب درآمد خود مالیات پرداخت کنند، کسانی هم که از درآمد کافی برخوردار نیستند و در زمره اقشار ضعیف محسوب می‌شوند یا از پرداخت مالیات معاف یا میزان کمتری پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شناسایی و پایش مودیان و همچنین میزان مالیات پرداختی هر شخص باید توسط یک سامانه جامع مورد بررسی دقیق قرار دهد. سامانه مودیان این راه را تسهیل می کند.

نماینده مردم شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طی هفته‌های گذشته برخی از کسبه و فعالان صنفی مراجعه کرده و نسبت به میزان مالیات خود ابراز نارضایتی داشتند، چرا که معتقد بودند میزان مالیات تعیین شده دور از عدالت و انصاف است. در این شرایط باید سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی به طرز چشمگیری خدمات و فعالیت‌های خود را گسترش دهد تا از میزان نارضایتی‌ها و اعتراضات مردم بکاهد.

همتی تأکید کرد: سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی به شفافیت مالیاتی و عدالت در دریافت مالیات کمک می کند. متأسفانه آنچه که باعث شده نظام مالیاتی ما با اخلال و مشکلاتی مواجه شود فرارهای مالیاتی است، لذا از طریق سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی می‌توان مانع این فرارها را مهار کرد و بسترهای لازم برای دریافت عادلانه مالیات و سنجش میزان مالیات شفاف شود.

وی خاطرنشان کرد: واقعاً انصاف نیست یک کارمند پیش از دریافت حقوقش مالیاتش را از فیش حقوقی کسر کنند اما یک نفر که درآمد بسیار بالایی دارد به طرق و شیوه‌های مختلف از زیر بار پرداخت مالیات شانه خالی کند. دولت و سازمان امور مالیاتی باید تلاش کنند از طریق سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی و از سوی دیگر از طریق تقویت نظارت‌ها مانع فرارهای مالیاتی و تحریف اطلاعات صحیح شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در راستای ارتقای خدمات و بهبود رضایتمندی مشتریان از ابزارهای نوین نهایت بهره و استفاده را برد. قطعاً بدون استفاده از ابزارهای نوین و تکنولوژی‌های روز نمی‌توان یک نظام مالیاتی کارآمد، پویا، شفاف و عدالت‌گستر را داشت و اگر عدالتی هم در فقدان سیستم‌ها و فناوری روز در نظام مالیاتی وجود داشته باشد، شکننده و همه‌گستر نیست. یکی از اولویت‌های سازمان امور مالیاتی باید تقویت زیرساخت‌های دریافت مالیات یا مالیات‌ستانی و شفافیت جامعه آماری و تکمیل آن باشد تا بتواند به درستی برآورد دقیقی از میزان مالیات‌ها در اختیار داشته باشد تا مبادا حق کسی ضایع شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه دولت فناوری مالیات مجلس سامانه مودیان و پایانه میزان مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد