Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:07:41 GMT

«شرخرها» دردسر جدید برای مستأجرها!

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۰۵۹۷

«شرخرها» دردسر جدید برای مستأجرها!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سایت خبری تحلیلی مشرق نوشت: روی دیوار و کیوسک‌های مخابراتی و گاهی نزدیک یک بنگاه معاملات ملکی با شابلون یا کاغذ روی دیوار نوشته‌اند: «تخلیه مستأجر» دو کلمه و یک شماره تلفن، کوتاه، اما سیاه و تلخ. شماره تلفن روی دیوار خاموش است، اما علی-م که صاحب یک بنگاه معاملات ملکی است، می‌گوید: «فعلاً تلفن‌شان پخش شده و جواب نمی‌دهند، اما یکی از آن‌ها چند روز پیش اینجا آمد و به من پیشنهاد همکاری داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از من خواست چند صاحبخانه که با مستأجر‌های خود مشکل دارند به او معرفی کنم. گفت پورسانت خوبی به تو می‌دهیم، ولی من در هیچ کار حرامی سهیم نمی‌شوم. همین شکلی هم کار ما خیلی وجهه اجتماعی خوبی ندارد و به دلیل زیاده‌خواهی بعضی از همکاران، همیشه ما را قضاوت می‌کنند و می‌گویند مقصر اصلی بالا رفتن کرایه‌ها ما هستیم. این دفتر حساب و کتاب مرا ببینید. از اول تیر ماه تا امروز (۱۰ تیرماه) هنوز یک معامله هم نداشته‌ایم، چون به صاحبخانه‌ای که قیمت نامتعارف پیشنهاد می‌کند، جواب رد می‌دهیم. او هم می‌رود سراغ یک املاکی دیگر. تا دلتان بخواهد هم املاکی در محلات داریم.»

به گفته او، این افراد با گرفتن بین ۱۰ تا ۲۰‌میلیون تومان پول از صاحبخانه ضمانت می‌دهند که مستأجر بین یک هفته تا ۱۰روز حتماً خانه را تخلیه می‌کند. او می‌گوید: «به من گفت هر کاری از دست‌مان بربیاید انجام می‌دهیم، ولی فقط کلامی و تهدید. گفت بعضی‌ها حتی به مستأجر حمله می‌کنند و او را کتک می‌زنند و می‌ترسانند، ولی کار ما فقط کلامی است. داد و بیداد راه می‌اندازیم و خودمان را پسر یا یکی از اقوام صاحبخانه جا می‌زنیم. مستأجر هم بعد از چند بار مراجعه و داد و بیداد از ترس جانش خانه را خالی می‌کند.» البته همه این افراد مثل هم نیستند، هر کدام روش مخصوص خودشان را دارند. علی- م می‌گوید: «یکی از دوستانم می‌گفت در یکی از محلات تهران، یکی از این افراد بعد از سه روز خانه خالی را تحویل صاحبخانه داده بود. فرد تخلیه‌کننده، برای عاجز کردن مستأجر هر کاری که از دستش برمی‌آمده انجام داده بود، حتی به محل کار مستأجر رفته و داد و بیداد راه انداخته بود که کلاهبردار است. شیشه‌های خانه‌اش را شکسته بود. می‌گفتند مستأجر از ترس جان خودش و بچه‌هایش، وسیله‌هایش را به خانه پدرش برده تا بتواند خانه پیدا کند و کلید را به صاحبخانه تحویل داده است. خیلی از مردم اهل هیاهو و دعوا و کتک‌کاری نیستند، قشر مستأجر افراد با آبرویی هستند، وقتی می‌بینند کار به اینجا کشیده، خودشان سریع خانه را تخلیه می‌کنند.»

بهادر امیرحسینی، وکیل پایه یک دادگستری معتقد است: هرگونه تهدید مستأجر و ورود به ملک بدون حکم قضایی یا دستور تخلیه، جرم است و اگر مؤجری وارد این ماجرا شود، به عنوان آمر مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. این وکیل دادگستری در این‌باره می‌گوید: «تخلیه مستأجر خلاف ستاد مصوبه ملی کروناست. ستاد ملی کرونا با دستور شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود و مصوبات این ستاد نیز با تأیید مقام معظم رهبری در حکم قانون است. طبق این مصوبه دیگر شورا‌های حل اختلاف نمی‌توانند حکم تخلیه بدهند و فقط هر سال، ۲۵‌درصد به مبلغ اجاره خانه اضافه می‌شود. با اینکه کرونا فروکش کرده است، اما هنوز هم این مصوبه اجرا می‌شود و دستور تخلیه توسط شورا‌های حل اختلاف صادر نمی‌شود، مگر اینکه صاحبخانه عقدنامه ازدواج خود یا فرزندش را بیاورد و با اثبات نیاز شخصی، شورای حل اختلاف را مجاب به دستور تخلیه کند.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مستاجرها صاحبخانه کرایه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد

سازمان ملل هماهنگی با رژیم صهیونیستی برای تخلیه شهر رفح در راستای تسهیل عملیات این رژیم در آنجا را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز امروز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سازمان ملل هرگونه هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه غیرنظامیان از رفح را رد کرده است.

این منابع آگاه اضافه کردند که سازمان ملل با آغاز عملیات در رفح مخالف است و از طرف ارتش اسرائیل این موضوع را تسهیل نخواهد کرد.

یک مقام آگاه به فایننشال تایمز گفت: (سازمان ملل) به اسرائیل می‌گوید که «این کار را نکن». آنها به نیابت از ارتش اسرائیل ارائه تسهیلات را ارائه نمی دهند.

این گزارش در حالی است که رژیم صهیونیستی برای تجاوز زمینی به شهر رفح که میزبان بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه است، آماده می‌شود.

هشدار هنیه به صهیونیست‌ها درباره رفح: آماده دفاع هستیمامیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندروز 196 طوفان‌الاقصی|اصرار اسرائیل برای حمله به رفح

مقامات ارشد صهیونیستی مدعی شدند که هرگونه تهاجم نظامی در مقیاس وسیع به رفح تنها زمانی پیش خواهد رفت که «شرایط استراتژیک» از جمله هماهنگی با مصر و تخلیه غیرنظامیان به مناطق امن با سرپناه‌های موقت، آب، غذا و سلامتی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت
  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • صعود یوزهای ایرانی به نیمه‌نهایی با کم‌ترین دردسر / ازبکستان حریف احتمالی شاگردان شمسایی
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • دردسر بزرگ استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی