Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هویت آموزش و پرورش به معلمان است، گفت: فرهنگیان در مسیر تمدن سازی نقشی بی‌بدیل دارند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایران اکونومیست، محمد باقر قالیباف در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی اظهار کرد: همیشه موضوع اجرایی شدن رتبه بندی را از وزیر آموزش و پرورش مطالبه خواهم کرد چرا که اجرایی شدن رتبه بندی یک گام اساسی در راستای اجرایی شدن منزلت معلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولویت کشور در شرایط کنونی ساماندهی وایجاد ثبات اقتصادی برای همه اقشار از جمله معلمان است که البته این اولویت بندی نباید با تفکیک بین امور فوری و امور مهم مورد غفلت قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدرسه و معلم باید در راس وزارت آموزش و پرورش باشد، گفت: نقش معلمان در مسیر تمدن سازی و گام دوم انقلاب اسلامی بی بدیل است، چرا که معلم رسالت هدایتگری جامعه را برعهده دارد و این رسالت، مسوولیتی بزرگ است.

قالیباف ادامه داد: شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدسازی در هر سیستمی منشا تحول خواهد شد، بنابراین باید نظام برنامه ریزی در حوزه اقتصاد متحول شود.

وی با اشاره به چالش های آموزش و پرورش گفت: عده ای به دنبال خصوص سازی آموزش هستند که این به دلیل ناعدالتی و هم وابستگی ناکارآمد است. آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی برای جامعه سازی و تمدن سازی است و یک بازار اقتصادی برای عده ای سرمایه دار نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  با دو بال خداباوری که سنت های الهی را جاری می کند و بال مردم باوری حتما موفق می شویم، این سنت الهی است. مردم ارزش بالایی دارند و وقتی همراه شوند، یاری خدا هم به دنبال آنها خواهد آمد.

قالیباف خاطرنشان کرد: باید در طول زمان مشخص تحول و پیشرفت را در همه نقاط کشور رصد کرد، همچنین از هیات اندیشه ورز بسیج فرهنگیان می خواهم تا در مسئله یابی آموزش و پرورش و حل آنها با مجلس همکاری داشته باشند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مدارس ، بازگشایی مدارس ، دانش‌آموزان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس دانش آموزان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت:هم اکنون از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند. - اخبار اجتماعی -

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از 1.2 است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به 1.4 برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود