Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت الاسلام حسن دهقانی با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح استان مرکزی اظهار کرد:ثبت نام در این مسابقات ویژه برادران و خواهران بالای ۱۸ سال در ۱۲ رشته از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز شد و در تاریخ  ۱۰ تیر ماه پایان یافت .

وی بیان داشت:با توجه به اینکه  زمان ثبت نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد ماه اعلام شده بود  با درخواست مکرر فعالان قرآنی ،این مهلت را سازمان اوقاف و امور خیریه تا ۱۰ تیر ماه تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام دهقانی ادامه داد:بر این اساس ثبت نام در رشته های آوایی از تاریخ ۲۵ خرداد تا ۳۰ خرداد و در رشته های معارفی از تاریخ ۲۵ خرداد تا ۱۰ تیر ماه تمدید شد .
وی گفت:در این دوره از مسابقات ۷۲۶ نفر در رشته های آوایی (قرائت تحقیق،قرائت ترتیل،حفظ کل،حفظ ۲۰ جزء،حفظ ۱۰ جزء،حفظ ۵ جزء ،دعاخوانی و اذان)و ۶۷۶ نفر در رشته های معارفی (تفسیر قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه )ثبت نام نمودند.
رئیس اداره امور قرآنی  اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی به صورت منطقه ای برگزار می شود اظهار داشت:متسابقان شهرستان های شازند،خنداب و کمیجان،فراهان ،آشتیان و خمین در منطقه ۱ به میزبانی اراک در تاریخ پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ تیرماه جاری در محل آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع)و آمنه خاتون (س)و متسابقان شهرستان های زرندیه،محلات،دلیجان و تفرش در منطقه ۲ به میزبانی شهرستان ساوه در تاریخ جمعه ۲۴ تیر ماه و در محل آستان مقدس امامزادگان سید حسین (ع)و سید اسحاق (ع)با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
این مسئول عنوان کرد:آمار مشارکت این دوره از مسابقات به تفکیک شهرستانی هم شامل ۴۱۳ نفر از شهرستان اراک به تفکیک کد ملی و ۴۷۱ نفر به تفکیک رشته،شهرستان ساوه ۲۵۵ نفر کدملی و ۲۸۹ نفر رشته،شهرستان خنداب ۱۱۳ نفر کدملی،۱۲۳ نفر رشته،شهرستان زرندیه ۸۴ نفر کدملی و ۹۲ نفر رشته،شهرستان خمین ۸۲ نفر کدملی و ۱۰۳ نفر رشته،شهرستان شازند ۷۶ نفر کد ملی و ۸۷ نفر رشته،شهرستان تفرش ۵۵ نفر کدملی و ۶۷ نفر رشته،شهرستان محلات۴۶ نفر کد ملی و ۵۴ نفر رشته،شهرستان آشتیان ۴۵ نفر کد ملی و ۵۲ نفر رشته،شهرستان دلیجان ۳۹ نفر کد ملی و ۴۲ نفر رشته،شهرستان فراهان ۱۸ نفر کدملی و ۲۲ نفر رشته است.
وی تصریح کرد:خوشبختانه امسال میزان استقبال فعالان قرآنی استان مرکزی برای شرکت در مسابقات نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است .
حجت الاسلام دهقانی ادامه داد:در چهل و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن اوقاف استان مرکزی ۶۹ نفر در قرائت تحقیق،۱۳۴ نفر قرائت ترتیل ،۴۷ نفر حفظ کل،۸۷ نفر حفظ ۲۰ جزء،۱۰۹ نفر حفظ ۱۰جزء،۱۲۹ نفر حفظ ۵ جزء،۱۰۰ نفر دعاخوانی ،۵۲ نفر اذان،۲۶۲ نفر نهج البلاغه ،۳۰۸ نفر تفسیر  و ۱۰۶ نفر صحیفه سجادیه حضور خواهند داشت .

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حافظ قرآن دعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد

عارف علوی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن کریم استان بوشهر با حضور حافظان قرآن کریم روز پنجشنبه برگزار شد.

بخشدار مرکزی شهرستان بوشهر بیان کرد: مسابقات با شرکت بیش از ۱۵۰ نفر از حافظان استان بوشهر به میزبانی جزیره شیف بخش مرکزی شهرستان بوشهر برگزار شد

عارف علوی تبار افزود: در این دوره مسابقات شرکت کنندگان از سراسر استان بوشهر و در ۲ رده سنی زیر ۱۵ سال و زیر ۲۰ سال با هم به رقابت پرداختند.

کد خبر 6095399

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون