Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام توحیدی منش به مناسبت بزرگداشت هفته ازدواج در برنامه مهرانه آسمانی که در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای مردم باید نقش آفرینی کنیم و فقط خودمان نباشیم و دنبال حرکت آحاد مردم باشیم.

وی افزود: در این راه فقط افراد مذهبی و خانم های چادری مدنظر ما نیست بلکه حتی آن معتادی که یک روزی یک محله را خراب کرده بود اما امروز ترک کرده و تبدیل به یک انسان در حد خودش شده است، می تواند در پازل ما نقش آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول میز خانواده قرارگاه تحول اجتماعی مردمی اضافه کرد: چنین فردی می تواند توسط یک فعال حوزه خانواده یک حرکت اجتماعی انجام داده و با فرد دیگری که گرفتار اعتیاد است برای رهایی از این بلای خانمان سوز صحبت کرده و به او کمک کند.

وی ادامه داد: امروز اگر فقط تک بعدی باشیم و فقط به بحث مسکن خانواده، تهیه جهیزیه و یا مواردی از این دست بپردازیم به نتیجه مطلوب نمی رسیم بلکه باید به جایی برسیم که خانواده ها را درگیر کنیم.

مسئول میز خانواده قرارگاه تحول اجتماعی مردمی عنوان کرد: برای اعتمادسازی بین این خانواده ها از طریق همین بسته های ارزاقی که توزیع می کنیم باید آنها را با خود همراه کنیم و خود این خانواده ها را درگیر حل مشکلات شان کنیم تا به سمت توانمند شدن بروند نه اینکه همواره منتظر کمک بقیه باشند.

توحیدی منش تصریح کرد: افرادی که از سوی خیریه کمک می گیرند باید توجیه شوند که این کمک ها مقطعی بوده و پس از یک مدتی قطع می شود بنابراین آنها باید در همین بازه زمانی برای رفع مشکلات خود چاره ای بیاندیشند.

وی گفت: یکی از نکات مهم این است که افراد دارای قابلیت انجام امور خیر دارند را شناسایی کرده و آن ها را وارد کار کنیم.

مسئول میز خانواده قرارگاه تحول اجتماعی مردمی بیان کرد: کمک های بی حد و حساب بدون اینکه پشتوانه توانمندسازی خانواده های نیازمند را در نظر داشته باشد، موجب می شود خانواده ای را داشته باشیم که فرزندان آن عزت نفس کافی برای تشکیل خانواده و ادامه زندگی نداشته باشند.

توحیدی منش اظهار کرد: همانطور که الان می بینیم در برخی از خانواده ها بحث فقر و نیازمندی به صورت سلسله وار وجود دارد زیرا فرزندان چنین خانواده هایی همواره خود را در این خط سیر می بینند و طرز فکرشان این است که می توانند برای رفع نیازهای مالی خود از کمیته امداد و خیریه ها بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای خانواده ها باید نمودار رشد و ارتقاء داشته باشیم و ببینیم با کمک های ما وضعیت آنها تغییر کرده یا نه، تا مشخص شود که وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن ها پس از گذشت یک بازه زمانی در چه وضعیتی قرار دارد.

مسئول میز خانواده قرارگاه تحول اجتماعی مردمی اظهار کرد: در این مسیر به الگویی به نام الگوی همیاری خانواده رسیدیم که حدود هفت سال در شهر قم در حال اجراست و افرادی از همان محله به عنوان همیار خانواده به خانواده های نیازمند آنجا کمک می کنند.

توحیدی منش یادآور شد: همیار خانواده وارد بحث های درمانی نمی شود بلکه فقط وظیفه شناسایی را برعهده دارد و بحث های دیگر را به سایر افراد متخصص محول می کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین توانمندسازی خانواده های نیازمند جامعه خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان