Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه  ایرنا از دفتر نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ، علیرضا عباسی در نشستی تخصصی پیرامون شناسایی و رفع موانع دامداران استان البرز که با حضور دامداران صنعتی و سنتی و خرد روستایی در خانه ملت کرج برگزار شد، افزود: دامداران و تولید کنندگان خط مقدم جهاد اقتصادی و امنیت غذایی کشور هستند بنابراین باید از تولید و تولید کننده صیانت کنیم در غیر این صورت کشور ضرر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه های اخیر التهاباتی در دنیا و منطقه بوجود آمد و انبار غله دنیا به شدت تحت تاثیر قرار گرفت، جنگی که باعث شد قیمت های جهانی محصولاتی نظیر گندم، سویا، جو ‌و ذرت افزایش ناگهانی پیدا کند. 

عباسی با بیان اینکه سیاست اصلاح ارز ترجیحی سیاست درستی بود؛ خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم و سیزدهم توان نظارت بر روند توزیع هدفمند ارز ترجیحی را نداشتند و در دولت فعلی حتی توان پرداخت این میزان ارز وجود نداشت.

وی ضمن تاکید بر الزامات اصلاح ارز ترجیحی افزود: در کمیسیون کشاورزی بر روی الزامات اصلاح ارز ترجیحی تاکید فراوان داشته و داریم؛ اول اینکه در کمیسیون از وزارت جهاد مطالبه کردیم که نقدینگی برای تولید کننده در حین اجرای این سیاست باید افزایش یابد لذا بانک کشاورزی و سایر بانک ها باید برای تامین این قسمت مامور شوند و محل تامین تسهیلات هم از محل جلوگیری هرزروی ارز ترجیحی تامین شود.

وی ادامه داد: دوم اینکه قیمت باید واقعی تعیین شود و نه به ضرر مصرف کننده و نه به ضرر تولید کننده منجر شود و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده باید کاملا بر روند قیمت گذاری کالا نظارت کافی و وافی داشته باشد بنابراین لازم است قیمت واقعی بر اساس آنالیز قیمت دقیق اعلام شود.

عباسی بیان داشت: سوم اینکه دهک بندی واقعی در جامعه صورت گیرد و  چهارم اینکه طبق نظر کارشناسان وقتی به مصرف کننده یارانه نقدی داده می شود به سمت مصرف کالای مد نظر نمی رود به همین علت دولت باید تکلیف قانونی مجلس که کالابرگ برای مصرف کننده است را در نظر بگیرد.

وی در ادامه افزود: پنجم اینکه برآورد کارشناسان از اول هم این بود که اگر قیمت ها افزایش پیدا کند مصرف لبنیات، مرغ و گوشت قرمز تا ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت:آیا تولید کننده با کاهش مصرف باید متضرر شود که قطعا خیر بنابراین نقش دولت باید فعال تر شود و سازمان پشتیبانی امور دام، سازمان تعاونی روستایی  خرید تضمینی محصولات را انجام دهند و در بودجه ۱۴۰۱ به دولت بابت صادرات دام مجوز داده شد حتی میزان تعرفه صادرات هم مشخص شده است.

وی یادآورشد: دولت گذشته طبق برنامه ششم توسعه مکلف شده بود ۲۵ هزار مگا وات برق تولید کند ولی با بی توجهی به بهره‌وری در نیروگاه ها و افزایش کمی نیروگاه ها برخورد کرد و باعث شد در تابستان سال گذشته علاوه بر خاموشی های متعدد، برق چاه های کشاورزی هم قطع شوند و خسارت به کشاورزان وارد شود علاوه بر این خشکسالی سال های اخیر نیز باعث خشک شدن مراتع شد بنابراین برای حفظ تولید عشایر باید از آنان حمایت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی، محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید نسبت به مطالب ضد و نقیض مسوولان وزارتخانه جهاد کشاورزی بابت تسهیلات بانک کشاورزی اظهار کرد: امروز تولید کننده در خط مقدم جهاد اقتصادی و امنیت غذایی می باشد و خدایی نکرده اگر مشکلی برای تولید بوجود آید کشور با مشکل مواجه می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرج کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کرج کشاورزی مجلس شورای اسلامی تولید کننده ارز ترجیحی مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 2312 دلار و 19 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.51 درصدی به 2320 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 12 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با 1.76 درصد افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی  955 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/2

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟