Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام باهری گفت: خانواده‌ها می‌توانند برای حل مشکل ازدواج جوانان و جلوگیری از افزایش سن ازدواج، چاره‌ای بیندیشند و با فراهم کردن ازدواج آسان و پرهیز از تجملات زندگی آنان را سامان دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مصطفی باهری، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: اخلاق اسلامی یکی از حوزه های سه گانه دین است که بسیاری از معارف اسلامی را شامل رفتار انسان با معیارهای الهی میزان و انسان را در تمام کارها و صفات به سوی الهی شدن رهنمون می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از مهم ترین عوامل برای رسیدن به ازدواج آسان، کنار گذاشتن سخت گیری های متداول در ایجاد شرایطی برای ازدواج آسان می باشد که در بسیاری از موارد باعث می شود کسانی که قلباً میل و رغبت به ازدواج دارند نتوانند خود را در این شرایط قرار دهند و ناچاراً به زندگی در کنار والدین اکتفا کنند.

باهری تصریح کرد: معنای واضح ازدواج آسان این است که انسان در مسئله انتخاب دقت کند چه کسی را انتخاب می کند که از لحاظ شرعی، دینی، مردانگی و غیرت شرایط داشته باشد و به دنبال خانه و ماشین ودرآمد نباشد در مسئله خرید لوازم زندگی ازهمان ابتدا تمام وسایل زندگی را برای بعد 50 سال اماده نکند، بلکه ضروریات زندگی را فراهم کند از جهت برگزاری مراسم تقلید را مدنظر قرار ندهند.

وی گفت: در موضوع ازدواج یکی از مهمترین موانع و مشکلات بحث موانع فرهنگی است چرا که بسیاری از والدین فرزندان خود را برای پذیرش مسئولیت در آینده و برای زندگی مشترک آماده نمی کنند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: مسئله بی‌رغبتی جوانان به ازدواج بیش از آن که به مسئله اقتصادی مرتبط باشد به مسئله فرهنگی مرتبط است، در اروپا اقشار ضعیف و فقیر ازدواج نمی‌کنند، ولی در ایران افراد ثروتمند و مرفه جامعه تمایلی به ازدواج ندارند.

وی در خصوص گرایش نداشتن جوانان به ازدواج افزود: با مطرح شدن بحث ازدواج انگیزه‌های فردی و اجتماعی در کنار همدیگر قرار می‌گیرند، اصولاً رفتارها و کنش‌های اجتماعی نیاز به زیرساخت دارد که این زیر ساخت‌ها می‌تواند انگیزه‌های فردی و گروهی را دستکاری کرده و آن را کم و زیاد کند و امروزه در جامعه ازدواج جوانان تحت متغیرهای اقتصادی، اجتماعی و ارزشی فرهنگی قرار می‌گیرد.

باهری خاطرنشان کرد: فضای مجازی خود سبب شده که سن ازدواج بالا رود و فهم غلطی که تحصیل را مانع ازدواج می دانند و به تاخیر افتادن و پیر شدن سن ازدواج فهم درستی از زندگی پیرامون به تحقیق و تفحض نپرداختند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ازدواج آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نازنین فاطمه عیدیان لحظاتی قبل موفق شد در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب نماید.

بر همین اساس، این بانوی جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

گفتنی است، عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب ۵۹.۴۸ثانیه در اخیار خودش بود بهبود ببخشد.
وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب۵۹.۱۶(۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران)در اخیار شهلا محمودی بود ارتقاء دهد و عنوان رکورد دار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص دهد.

نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب نماید،اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع کسب نماید.

کد خبر 6089298

دیگر خبرها

  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج