Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@07:02:21 GMT

میانگین تأخیر پرواز زائران حج تمتع 36 دقیقه است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۱۹۵۶

میانگین تأخیر پرواز زائران حج تمتع 36 دقیقه است

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، روند اعزام زائران حج تمتع از ۲۲ خردادماه توسط شرکت ایران‌ایر آغاز شد و روزانه بیش از ۱۰ پرواز از ایران به عربستان انجام شد.

امسال با برنامه‌ریزی انجام شده، اعزام زائران به سرزمین وحی از ۱۸ ایستگاه پروازی انجام شد و بر اساس تفاهم ایران و عربستان، زائران کشورمان فقط با شرکت‌ هواپیمایی داخلی به مقصد فرودگاه جده و مدینه مشرف شدند که البته برخی از پرواز زائران تا ۱۰ ساعت هم تأخیر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعزام زائران حج از ۱۱ ایستگاه پروازی بدون تأخیر بود

شمس‌الدین فرزادی پور، سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به دلایل تأخیر پرواز زائران حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار داشت: امسال ۱۸ ایستگاه پروازی برای انتقال زائران حج تمتع داشتیم که در ۱۱ ایستگاه، تأخیری وجود نداشت و در باقی ایستگاه‌های پروازی شاهد تأخیر بودیم.

وی با بیان اینکه در هفت ایستگاه پروازی حج تمتع به صورت میانگین ۳۶ دقیقه تأخیر داشتیم، افزود: در کنار تأخیر در برخی از پروازها، امسال شاهد تعجیل در پرواز هم بودیم و برخی از پرواز زائران خانه خدا زودتر از موعد به عربستان اعزام شدند.

دلایل تأخیر ۱۰ ساعته برخی پرواز زائران حج

فرزادی‌پور با اشاره به اینکه برخی از پروازها به دلایل خاص تأخیر هشت تا ۱۰ ساعته داشتند، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای پروازها، عمده تأخیرها از ناحیه ورود هواپیما بود. چرا که خروج عربستان از ایران به عربستان بر اساس برنامه‌ریزی ایران انجام می‌شود. اما وقتی هواپیما به عربستان رسید، در عربستان زمان بندی خروج ممکن است با مشکل مواجه شود و بازگشت هواپیما به کشور با تأخیر صورت گیرد. بر همین اساس، وقتی هواپیما با تأخیر وارد کشور می‌شود، با تأخیر هم مجدد به عربستان منتقل خواهد شد.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)درباره نقص فنی پروازها در عملیات حج تمتع نیز گفت: مشکل خاصی در اعزام زائران به حج تمتع نداشتیم، اما یکی از پروازها در بازگشت به کشور که خالی بود، در بوشهر اقدام به لندینگ کرد که همکاران ما با حضور در منطقه، آن را تعمیر کردند تا هواپیما بتواند مأموریت خود را ادامه دهد.

به گزارش فارس، امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که تا پایان امروز همه زائران وارد مدینه منوره خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج تمتع حج 1401 تأخیر پرواز حجاج سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایستگاه پروازی زائران حج تمتع برخی از پرواز اعزام زائران پرواز زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آقاجان زاده با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای حجاج اظهار کرد: متقاضیان حج تمتع امسال استان آذربایجان شرقی طبق نوبت اعلام شده از امروز تا شانزدهم اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون  به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید پانزده روز قبل از اعزام واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در ۲ سال گذشته آن را دریافت نکردند الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تبریز حدود چهار هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیر آذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیری این شهر داریم.

وی همچنین به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی سه هزار و ۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد که پانزده کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت