Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ۳۱۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش ۹۴۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایران اکونومیست امروز (دوشنبه) و  با حضور وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه راه‌آهن تهران،  در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین ۳۱۹ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۹۴۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و وارد ناوگان ریلی کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مرحله ۳۰۵ دستگاه واگن باری نو، ۶ دستگاه لوکوموتیو نو، ۷ دستگاه واگن مسافری بازسازی شده و ۱ دستگاه لوکوموتیو بازسازی شده است. این تعداد ناوگان، صددرصد در شرکت‌های داخلی تولید شده است.

شرکت‌های فولاد مبارکه، البرز نیرو، حمل‌ونقل چندوجهی مپنا، پرتو بار فرابر خلیج‌فارس، احیا ریل ایرانیان، تجارت کوشش سپاهان، سینا ریل پارس، توکا کشش، پارسیان ریل شرق، سپهرزاوه طوس، سپهران ریل راسا، حمل‌ونقل ریلی رجا و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ۱۳ شرکت سرمایه‌گذار این ناوگان هستند که همه آنها در کارخانجات مپنا لوکوموتیو، واگن پارس، فولاد درخشان، واگن‌سازی کوثر اصفهان، ایریکو، پلور سبز، نوین صنعت رجا و کارخانجات بازسازی لوکوموتیو کرج آماده شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: حمل و نقل ریلی ، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران

نخستین قرارداد راه‌اندازی راه‌آهن در ایران، مربوط به راه‌آهن تهران به شهر ری، به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ش از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد. اما بوآتال چند سال بعد، قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت بر اساس قراردادی ۹۹ ساله، دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می‌برد. شرکت همه ادوات مورد نیاز خود را از بلژیک وارد کرد؛ حتی ریل‌ها را از بندر «آنتورپ» بار کشتی کردند و به ایران آوردند.

برای راه‌اندازی قطار، چهار لوکوموتیو بین سال‌های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ش وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نامگذاری کرده‌بودند. این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می‌کرد و بعد، برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش‌های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

امروزه نخستین لوکوموتیو وارداتی را که به «ماشین دودی» شهرت داشت در سالن مترو شهر ری نگهداری می‌کنند. تصاویری که مشاهده می‌کنید، هر دو متعلق به همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می‌دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می‌گذارد.

تصویری از اولین لوکوموتیو ایران

عکس: آنتون سوروگین

اولین لوکوموتیو ایران اولین لوکوموتیو ایران

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم