Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@16:05:36 GMT

افزایش ۵۱ درصدی حمل بار توسط بخش ریلی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۲۴۴

افزایش ۵۱ درصدی حمل بار توسط بخش ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از افزایش ۵۱ درصدی حمل بار توسط بخش ریلی کشور خبر داد و گفت: هر چند که درگیر پرداخت بدهی سنگین راه‌آهن از دولت قبل هستیم، اما نگاه دولت سیزدهم بر توسعه حمل‌ونقل ریلی است.

به گزارش ایران اکونومیست «میعاد صالحی» در مراسم رونمایی از ۳۱۹ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ رکورد تولید داخلی ناوگان ریلی هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ ارزش شکسته شد که بیشتر آن مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم نگاه بر توسعه حمل‌ونقل ریلی است، همان گونه که در سخنان رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی بارها بر توسعه حمل‌ونقل ریلی تاکید شده است. اکنون توانستیم توسعه و بهبودی در حوزه حمل‌ونقل نسبت به زمان تحویل حوزه داشته باشیم.

صالحی با اشاره به بدهی‌های سنگین چند هزار میلیاردتومانی به‌جامانده در راه‌آهن، گفت: این موضوع موجب شده بود تا ناوگان زمین‌گیر هم باشد و هم از تعمیرات اساسی جا بماند و لازم بود این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای حمایت از صنعت ریلی و در راستای توسعه ناوگان، استفاده از تبصره ۱۸ در دستور کار است و بروکراسی کاهش یافته و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی شیرینی تصمیمات را خواهند چشید.

وی گفت: تلاش شده است تفاهم‌نامه با وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با حمل کالاهای اساسی از طریق ریل اجرایی شود. بعد از این تفاهم‌نامه بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران به سمت سفارش ناوگان فله بر رفته‌اند و امیدواریم بتوانیم از رشد در سه ماه اول امسال که حدود ۱۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بود، عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن به موضوع ترانزیت اشاره کرد و گفت: دو هفته پیش در حضور رییس جمهوری ایران و قزاقستان اولین قطار ترانزیتی از مبدا قزاقستان به سمت ترکیه و اروپا حرکت کرد و امیدواریم در این دولت با توجه به دیپلماسی حمل‌ونقل که وزارت راه در دستور کار قرار داده کریدور شمال - جنوب و شرق -غرب فعال شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت. با توجه به حمایت دولت می‌توانیم از همه ظرفیت‌ها برای توسعه حمل‌ونقل ریلی که بخشی از آن استفاده از بخش خصوصی است استفاده کنیم.

صالحی گفت: فردا با انجمن تولیدکنندگان حوزه ریلی جلسه داریم تا به حداکثر تولید داخلی برسیم. علاوه بر حوزه ناوگان مسافری موضوع بعدی لوکوموتیو است که در فصل آتی تعداد ناوگان لوکوموتیو را افزایش خواهیم داد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قزاقستان ، دولت سیزدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قزاقستان دولت سیزدهم توسعه حمل ونقل ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان از اجرای ۷ پروژه بهسازی و توسعه محورهای اصلی استان خبر داد.

اصغر اسماعیلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه)  در برنامه صف خدمت از رادیو اشراق با اعلام مطلب فوق افزود: بخشی از این پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

اسماعیلی نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و اضافه کرد: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها دانست و یادآور شد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و گفت: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس