Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:16:58 GMT

پایان نیاز آبی فضای سبز مشهد از آب شرب شهری

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۴۳۴

پایان نیاز آبی فضای سبز مشهد از آب شرب شهری

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا طاهری صبح دوشنبه در نشست شورای مدیران شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در سال جاری با اشاره به اینکه نیاز آبی فضای سبز مشهد از آب شرب شهری پایان خواهد یافت، اظهار کرد: شهرداری مشهد عمده ترین مصرف کننده آب شرب برای فضای سبز به میزان ۲۶ میلیون مترمکعب است که به زودی پساب، جایگزین آب شرب برای آبیاری فضای سبز در این شهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با معرفی ۶ پروژه آبی که به تأمین آب استان کمک خواهند کرد، گفت: به ترتیب اولویت، این طرح‌ها شامل طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، سد شوریجه، طرح انتقال آب از هزار مسجد، خط انتقال آب از غرب مشهد، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان و جایگزینی آب شرب با پساب در صنایع بزرگ غیرغذایی است.

وی با ابراز خرسندی از عملیاتی شدن طرح پروژه انتقال آب از خلیج فارس به مشهد، افزود: در بحران خشکسالی حجم آب ذخیره شده در بزرگترین سد استان (سد دوستی) تنها ۲۹۱ میلیون مترمکعب آب است زیرا مشهد بدون دوستی باید به مردم معرفی شود.

طاهری با اشاره به اجرایی شدن مرحله نخست طرح انتقال آب از کوه‌های هزارمسجد به شهر مشهد، افزود: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از کوه‌های هزار مسجد از یک ماه آینده کلید می‌خورد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید شهرداری‌های بزرگ با چاه آب و استفاده از آب شرب خداحافظی کنند، ادامه داد: شهرداری مشهد عمده ترین مصرف کننده آب شرب برای فضای سبز به میزان ۲۶ میلیون مترمکعب است که به زودی از پساب تأمین خواهد شد همچنین آب صنایع بزرگ غیر غذایی باید از آب دریا تأمین شود.

وی با بیان اینکه آب‌های سطحی استان تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته است، افزود: تأمین آب برخی روستاها از چشمه بوده که اکثر آن‌ها خشک شده است در حال حاضر ۹۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

طاهری با بیان اینکه میزان پساب جایگزین شده در سال گذشته ۲۸.۵ میلیون مترمکعب بوده است، گفت: میزان حجم صرفه جویی آب ناشی از انسداد چاه‌ها غیر مجاز در سال گذشته ۴۰ میلیون مترمکعب، انسداد چاه‌های غیر مجاز در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۵۰۸ مورد بوده است.

کد خبر 5530318

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد دریای عمان خلیج فارس سد دوستی علیرضا طاهری خلیج فارس شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی شهرداری مشهد بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد آمار کرونا کنکور زلزله شیراز اردبیل جهرم میلیون مترمکعب انتقال آب فضای سبز آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری در این باره گفت: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

او افزود: آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماریها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

کد خبر 848607 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران تهران بوستان

دیگر خبرها

  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد