Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:09:59 GMT

سقف متحرک پارکینگ چیست و چه مزایایی داردش؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۴۹۸

این روزها زندگی شهرنشینی و محدودیت‌های جغرافیایی و همچنین افزایش آمار شهرنشینان، سبب شده بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری برای افزایش فضای زیرساخت خود از ساخت پارکینگ صرف نظر کنند. به همین خاطر پارک کردن خودروها در یک جای امن و مناسب به دغدغه اصلی بسیاری از افراد در سطح شهرها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از ساینا،  خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در این حوزه نیز مزایای قابل‌توجهی داشته و با استفاده از سیستم‌های ساده و کاربردی، این معضل را مرتفع ساخته است. آیا تاکنون راجع‌به سقف متحرک پارکینگ چیزی شنیده‌ و یا این تجهیزات را از نزدیک دیده‌اید؟ سقف متحرک پارکینگ دقیقا همان راه‌کار ساده و کاربردی است که می‌توان به واسطه آن مشکل کمبود پارکینگ را برطرف ساخت. نوع کاربری و عملکرد بهینه این سقف‌های متحرک مزیت‌های بسیاری به آن بخشیده است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

سقف متحرک پارکینگ چیست؟

همان‌طور که از نام این سازه مشخص است، سقف موقت و متحرکی است که می‌توانید در هر فضایی که برای پارک ماشین مناسب است، از آن استفاده کنید. اگر مجبور هستید ماشین خود را زیر آفتاب یا حتی در حیاط زیر سایه درختان پارک کنید، نصب این محصول می‌تواند از اثرات اشعه خورشید روی بدنه ماشین و آلودگی ناشی از شیره درختان جلوگیری کند. در کل سقف متحرک پارکینگ یک انتخاب ایده‌آل برای حفاظت از خودرو در برابر اشعه آفتاب، شیره درختان، فضولات پرندگان و سایر آلودگی‌هاست. این نوع سقف بسیار سبک و البته مقاوم است. در ساخت این سقف‌های متحرک معمولا از پوشش یو پی وی سی استفاده می‌شود. انعطاف‌پذیری و استحکام بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های سقف متحرک است. علاوه بر آن، این سقف‌ها به سیستم زهکشی آب باران مجهز بوده و می‌توان سیستم‌های روشنایی مناسبی را روی آن‌ها پیاده‌سازی کرد.‌

سقف‌های متحرک پارکینگ معمولا برقی هستند. به این صورت که با فشردن یک دکمه کنترل باز و بسته می‌شوند. سقف متحرک پارکینگ پوشش کاملی در اطراف خودرو ایجاد می‌کند. نکته اینجاست که این سازه‌ها علاوه بر هوشمند بودن، در انواع مختلفی متناسب با حجم فضای نصب اجرا می‌شوند. نحوه اجرا و نوع سقف متحرک نیز با توجه به محل نصب و نوع کاربری متفاوت بوده و در انواع یک طرفه و دو طرفه اجرا می‌شود. در ساخت این سازه‌ها علاوه بر یو پی وی سی یا پلی‌کربنات از متریال پارچه نیز استفاده می‌شود. به این سازه‌ها سقف متحرک پارچه‌ای می‌گویند. پارچه‌های به کار رفته در ساخت سقف متحرک با پارچه‌های معمولی متفاوت هستند. این پارچه‌ها ضد قارچ، ضد میکروب و ضد رطوبت بوده و در برابر اشعه خورشید مقاومت بسیار بالایی دارند. این پارچه‌ها در برابر آتش‌سوزی نیز مقاومت قابل قبولی دارند. سقف‌های متحرک پارچه‌ای نیز به سیستم کنترل مجهز بوده و با ریموت جمع یا باز می‌شوند.

مزیت ‌سقف‌های متحرک پارکینگ

در پاراگراف‌های قبل به چند مزیت این نوع از سقف‌های متحرک اشاره کردیم. این سقف‌ها با دوام و ماندگاری بالا، جلوه بصری زیبا و کارایی بهینه‌ای که دارند، نه تنها به‌عنوان یک سازه موقت بلکه به‌عنوان یک سازه دائم برای ایجاد یک پارکینگ مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این سازه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر پارک خودرو در یک فضای پوشیده ایده‌آل از فضای حیاط خود استفاده بهینه‌ای داشته باشید. مزیت داشتن پارکینگ در ساختمان‌های مختلف و ویلاها بر هیچ کسی پوشیده نیست. به‌خصوص آن دسته از افرادی که حساسیت بیشتری روی خودروی خود دارند به‌خوبی با مزیت استفاده از پارکینگ آشنا هستند. نکته اینجاست که انواع سقف متحرک پارکینگ با قابلیت‌های خود به‌عنوان یک سازه دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در صورتی که هزینه تمام شده آن‌ها بسیار ارزان‌تر و مناسب‌تر از ساخت یک پارکینگ است.

سایبان متحرک پارکینگ

در پاراگراف قبل گفتیم که سقف متحرک پارکینگ تمام فضای اطراف خودرو را می‌پوشاند.‌ اگر بخواهید تنها یک سایبان برای خودرو ایجاد کنید. سایبان متحرک برقی پارکینگ گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد.‌ همان‌طور که از نام آن مشخص است، سایبان تنها پوششی در بالای خودرو ایجاد می‌کند که خودرو از نور مستقیم آفتاب و اثرات برف و باران در امان بماند. نصب سایبان یک فضای باز چندمنظوره را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید علاوه بر پارک خودرو از مزایای آن برای چیدن لوازم دیگر زیر سایبان استفاده کنید. در ساخت سایبان متحرک پارکینگ از متریال‌های مختلفی از جمله پارچه پلی‌استر، پوشش یو پی وی سی و پلی‌کربنات روی پایه‌های فلزی مقاوم استفاده می‌شود. سایبان برقی پارکینگ ضمن مجهز بودن به تجهیزات کنترل از راه دور و عملکرد الکتریکی، از جلوه بصری زیبایی برخوردار است و این امکان را به شما می‌دهد که با هزینه‌ای بسیار کم حیاط ساختمان‌های خود را به یک تجهیزات مدرن و کارآمد مجهز کنید.

سقف و سایبان متحرک پارکینگ را از کجا تهیه کنیم؟

این تجهیزات از متریال‌های مختلف ساخته شده و طبیعتا در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. با توجه به تنوع در برند تولیدکننده این سازه‌ها و سایر فاکتورهای موثر در ساخت آن‌ها، نوسان در قیمت سقف و سایبان متحرک نیز طبیعی است. هر چند بیشتر از قیمت، کیفیت سقف‌ها و سایبان‌های متحرک و ساخت استاندارد آن‌ها اهمیت دارد؛ بدین منظور شرکت سقف متحرک ساینا انتخاب ایده‌آلی برای خرید این سازه‌هاست. این شرکت ضمن برخورداری از افراد مجرب و متخصص از پیشرفته‌ترین و استانداردترین تجهیزات صنعتی در ساخت سقف و سایبان برقی استفاده می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش سقف متحرک پارکینگ روی لینک زیر کلیک کرده و وارد سایت سقف متحرک ساینا شوید.

منبع: https://sainarp.com

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سقف پارکینگ سقف متحرک سقف های متحرک سایبان متحرک سازه ها سقف ها پارچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

در ساعت ۱۴:۲۳ ظهر سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه، گیر افتادن کودک در سازه آسانسور در بلوار خرمشهر شیراز به ستاد فرماندهی آتش نشانی گزارش و تیم عملیاتی ایستگاه ۱۷ قهرمانان به محل اعزام شد.

در این حادثه کودک ۷ ساله به طور عجیبی با باز کردن در داخلی آسانسور وارد چاهک آسانسور شده و روی استراکچر فلزی چاهک آسانسور در طبقه دوم می‌ایستد، اما با توجه به زمان حادثه و عدم استفاده متصرفین از آسانسور، کابین آسانسور در زمان حضور پسربچه در چاهک حرکتی نداشت. در غیر این‌صورت حادثه ناگواری رخ می‌داد.

آتش‌نشانان بلافاصله ضمن قطع برق آسانسور و حمایت کامل و اصولی از پایین جهت جلوگیری از سقوط احتمالی کودک و با استفاده از ابزار هیدرولیک در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به باز کردن درب آسانسور کردند و کودک را نجات دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • (ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • سایبان خودرو بدون پایه
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران