Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@07:16:36 GMT

۹۰ درصد پرونده‌های قاچاق به تعزیرات ارجاع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۵۲۱

۹۰ درصد پرونده‌های قاچاق به تعزیرات ارجاع می‌شود

محمدعلی مجتهدی‌نیا در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۲ تا ۱۹ تیرماه هفته «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» نامگذاری شده که سعی می‌کنیم قانون جدید و رویکردهای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را برای آحاد جامعه تبیین و تشریح کنیم.

وی ترک فعل در حوزه صادرات و واردات و عدم رعایت تشریفات گمرکی را مبین قاچاق بیان کرد و گفت: در بحث واردات و صادرات اگر کالا از طریق مبادی قانونی وارد کشور نشود، قاچاق محسوب شده و قطعاً برخورد جدی با این کالاها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: ۱۲ تیرماه سال ۸۱ با دستور مقام معظم رهبری و تأسیس مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موضوع مورد توجه قرار گرفت و بعد از گذشت ۲۰ سال این ستاد مأموریت یافته تا اهداف و برنامه‌های این حوزه را به دقت مورد رصد و پایش قرار دهد.

مجتهدی‌نیا همراهی ۲۶ دستگاه را در قالب کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد و افزود: با اصلاح قانون و ابلاغ آن از اردیبهشت ماه امسال، تلاش بر این است تا جلسات کمیسیون هر ۴۵ روز برگزار شده تا با ریاست استاندار اردبیل موضوع قاچاق کالا و ارز مورد رصد و پایش قرار گیرد.

وی استان اردبیل را استان کم حاشیه در حوزه قاچاق کالا و ارز اعلام کرد و ادامه داد: عمده مشکل ما در استان فروش نهاده‌های دامی از طریق مزایده و به صورت سراسری بود که ما مجوز لازم را دریافت کردیم تا این مزایده به صورت استانی انجام شده و دستگاه‌های متولی در این بخش ورود مناسبی را داشته باشند.

مجتهدی‌نیا از همکاری پلیس امنیت قضائی، مجموعه انتظامی، اطلاعاتی و قضائی در برخورد با عوامل مؤثر در قاچاق خاطرنشان کرد: قرار شده تا انبارهای تملیکی در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی شود تا امکان تأمین و ترخیص کالاها فراهم آید که ما به صورت تجمیعی در بیله‌سوار انبار یک‌هزار و ۲۵۰ تنی را برای تأمین نهاده‌های دامی مهیا کردیم و تلاش ما بر این است تا در جنوب استان نیز نظیر این انبار و سوله را تهیه و آماده کنیم.

وی به اصلاحیه قانون و ابلاغ آن از اردیبهشت ماه برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در ماه ۵۳ اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شده تا اموال کشف شده تحویل دستگاه‌های مرتبط شود که نمونه آن را در کشف دارو، نهاده‌های دامی و سایر کالاهای قاچاق اعلام کرد که باید تحویل علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط شود.

مجتهدی‌نیا اضافه کرد: هر چند تا پایان امسال این قانون به دلیل نبود زیرساخت معلق می‌ماند اما از سال آینده با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز انتظار می‌رود به تناسب کشف کالاهای قاچاق، این کالاها تحویل دستگاه‌های مرتبط شود.

وی تعیین تکلیف ارز با منشأ وارداتی را یادآور شد و بیان کرد: مقرر شده در حوزه ارز به دقت ارز حاصل از صادرات مورد توجه قرار گرفته تا جلوی قاچاق ارز نیز از مبادی غیررسمی گرفته شود.

مجتهدی‌نیا به فعالیت سامانه جامع «تجارت و انبارها» اشاره کرد و ادامه داد: پنج قلم کالا مشمول کد شناسه معتبر شدند که مردم در خرید لوازم خانگی، لوازم یدکی، پوشاک، دارو و دخانیات باید این کد رهگیری را از سامانه تجارت مورد رصد و پایش قرار دهند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: ۹۰ درصد پرونده‌های ارجاعی حوزه قاچاق مربوط به تعزیرات و ۱۰ درصد مربوط به قوه قضائیه است و هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴، ۱۱۰، ۱۱۳ و ۱۱۴ موارد تخلف و قاچاق کالا را گزارش دهند.

کد خبر 5529896

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قاچاق کالاو ارز تعزیرات حکومتی صادرات و واردات گمرک مقام معظم رهبری نهاده های دامی نیروی انتظامی دارو جهاد کشاورزی بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد آمار کرونا کنکور زلزله شیراز اردبیل جهرم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم

تقی حسام، مدیرکل تعزیرات حکومتی قم اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی گزارشی پیرامون تخلیه گاز مایع از یک دستگاه خودروی انتقال فرآورده نفتی در واحد غیرمجاز را تهیه و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی ادامه داد: پرونده خرید و فروش ۹ هزار و ۴۷۰ لیتر گاز مایع یارانه‌ای بر خلاف ضوابط تعیین شده به ارزش ۲ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط گاز مایع، متهمان را به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل چهار برابر ارزش کالای کشف شده، محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج
  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز