Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با ساماندهی مشاوران املاک قرارداد‌های زیرزمینی مسکن را مدیریت می‌کنیم، گفت: تعیین سقف افزایش اجاره‌بها بازار را تا حدی کنترل کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره نهضت ملی مسکن با بیان این‌که ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی بسیار مشکل و سیر برنامه‌های طولانی است، اظهار کرد: ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون برای ۳ میلیون واحد زمین تأمین شده است.

وی با بیان این‌که تأمین زمین ۱.۴ میلیون واحد باقی‌مانده تعیین تکلیف شده است، افزود: در نهضت ملی مسکن به‌خلاف مسکن مهر فضای سبز و تراکم‌ها بسیار متفاوت می‌شود و کیفیت تمامی واحد‌ها افزایش می‌یابد.

وی همچنین با ابراز این‌که ۱۹۰ هزار مسکن مهر باقی مانده که بخش عمده‌ای از این واحد‌ها در قالب تعاونی بوده است و این تعاونی‌ها توسط مدیران ناکارآمد اداره می‌شد، گفت: تیمی برای رسیدگی به این مشکل در نظر گرفته و از محل قانون برنامه و بودجه برای این بخش هم تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که "۷ تا ۸ میلیون نفر مستأجر در کشور داریم"، ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد تعیین ۲۵ درصد نرخ اجاره و پرداخت تسهیلات توانسته است این بازار را تا حدی کنترل کند و بخش قابل‌توجهی از جابه‌جایی‌ها کاسته شده است.

قاسمی از معرفی ۱۰۰ هزار نفر به بانک‌ها برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داد و تصریح کرد: این کار برای اقشار کم‌درآمد مؤثر است. از سوی دیگر ساماندهی مشاوران املاک و سامانه کد رهگیری به وزارت راه وشهرسازی منتقل شده است. قرارداد‌های زیرزمینی کاملاً مدیریت می‌شود و تمامی واحد‌هایی که خالی است و در قالب قرارداد‌های زیرزمینی بوده است مدیریت و کنترل می‌شود.

وی با یادآوری این که در سامانه املاک و اسکان تاکنون ۲ میلیون نفر خوداظهاری کرده‌اند، اضافه کرد: سال گذشته این سامانه هک و مشکلاتی در این بخش ایجاد شد. طبق قانون باید تمامی مردم در این سامانه ثبت‌نام کنند و در صورتی که ثبت‌نام انجام نشود طبق قانون، خدمات بانکی نباید ارائه شود و تمامی ثبت‌نام مدارس هم از طریق ثبت اطلاعات این سامانه باید انجام شود. این سامانه زیرساخت بنیادی و اساسی است که تاکنون کمتر دستگاه‌ها برای اتصال به آن توجه کرده‌اند.

وی ابراز کرد: اطلاعات ۶۲ میلیون نفر را تاکنون در سامانه املاک و اسکان داریم و برای تمامی این متقاضیان پیامک ارسال می‌شود. طی چند ماه گذشته ۶۰۰ هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده‌ایم و این واحد‌ها به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند که از این تعداد تنها ۶۰ نفر اعتراض کرده‌اند.

گفتنی است بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رئیس جمهور، مطابق تبصره ۱ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، خدمات قابل ارائه زیر مشمول الزام به داشتن کد رهگیری یا همان کد یکتای سامانه املاک و اسکان است و بدون ثبت وضعیت ملکی ـ سکونتی متقاضی در سامانه املاک و اسکان کشور، ارائه این خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی ممنوع است:

افتتاح حساب بانکی، صدور دسته‌چک، خدمات مشمول سیاست‌های حمایتی و یارانه‌ای، خدمات کمک‌معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، گاز و تلفن، دریافت گواهینامه، دریافت گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاریه، ابلاغیه، ثبت‌نام مدارس در منطقه محل اقامت، دریافت خوابگاه دانشجویی، صدور قبوض آب، برق، گاز و تلفن.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خدمات بانکی سامانه املاک و اسکان افزایش اجاره بها سامانه املاک و اسکان میلیون نفر واحد ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در این استان در چارچوب عملکرد کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خبر داد.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات قزوین اظهار کرد: گشت‌های مشترک کنترل املاک و مستغلات در استان قزوین به منظور ساماندهی مشاوران املاک در سال جدید ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: از همین‌رو به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۲۶۴۶ بازدید در سطح استان انجام شده که از این تعداد ۷۴۳ مورد تخلف ثبت شده است.

میزانی عنوان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است که در همین راستا ۶۹۱ مورد پرونده برای مشاورین املاک متخلف تشکیل شده و از این تعداد ۱۲۴ مورد پلمپ شده و اخطار دریافت کردند.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی جرایم متخلفین بالغ بر سه میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده که از این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن وصول شده است. گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم و در سال جدید هم این گشت زنی ها تا ساماندهی فعالیت مشاوران املاک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749300

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد