Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@10:42:39 GMT

مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۳۰۹۶

مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در همه شهرستان‌های کشور آغاز شد و تا ۱۵ مرداد‌ماه ادامه دارد.

رشته‌های مسابقات قرآن

این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۵ جزء قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه برگزار می‌شود که نام‌نویسی آن از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز شده بود برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زمان‌بندی مرحله استانی رقابت‌ها

مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریور‌ماه در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد. همچنین مرحله استانی رشته‌های معارفی در تاریخ ۱۲ مردادماه به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

حضور بیش از ۴۴ هزار نفر در مسابقات امسال

در ابن دوره از رقابت‌ها بیش از ۴۴ هزار و ۱۳۸ برای رقابت‌ در رشته‌های ۱۲ گانه نام‌نویسی کرده‌اند که نفرات برتر هر استان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

خراسان رضوی رکورد‌دار

بیشترین تعداد ثبت‌نام کننده در مسابقات امسال مربوط به استان خراسان رضوی است که طی آن ۵ هزار و ۱۶۲ نفر برای شرکت در رقابت‌ها به میدان آمده‌اند.

زمان‌بندی مرحله کشوری

مرحله کشوری رشته‌های آوایی قرآن در دور مقدماتی از ۲۱ الی ۲۶ آبان به میزبانی کرمانشاه، مرحله نهایی رشته‌های نغمات دینی از ۲۰ الی ۲۴ آذر به میزبانی قزوین، مرحله نهایی رشته‌های معارفی از ۳ الی ۵ دی به میزبانی قم و مرحله نهایی رشته‌های آوایی قرآنی از ۲۷ دی تا اول بهمن به میزبانی خوزستان برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: قرآن کریم مسابقات قرآنی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم آدرس حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد که بر اساس آن این آزمون در ۸۵ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق سایت https://bpms.telavat.ir دریافت کنند. برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود. 

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد