Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی جوکار گفت: امسال سه هزار و ۵۷۶ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که بر این اساس نرخ خام حاصل از ثبت ازدواج تا پایان خردادماه سال جاری ۷.۳ در هزار بدست آمده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت:  تعداد ازدواج شهری در این مدت ۲ هزار و ۸۷۶ واقعه و ازدواج روستایی ۷۰۰ واقعه می باشد.

به گفته او میانگین سن ازدواج بار اول مردان ۲۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۳ سال و زنان ۲۳.۶۲ سال بوده است.

جوکار گفت: در این مدت یک هزار و ۱۵۳ واقعه طلاق در کردستان به ثبت رسیده که بر این اساس نرخ خام حاصل از ثبت طلاق تا پایان خرداد ماه سال جاری سه در هزار بدست آمده است.

او می گوید: تعداد واقعه ثبت شده طلاق شهری هزار و ۱۵ مورد و روستایی را ۱۳۸ مورد نام برد و گفت: میانگین سن طلاق بار اول مردان استان ۳۶.۱۱ سال و زنان ۳۱.۳۸ سال بوده است.

مدیر کل ثبت احوال کردستان گفت: فراوانی پنج نام اول پسران استان به ترتیب محمد با ۱۸۲ مورد، آیهان ۱۰۸، شاهان ۹۱، آراد ۷۵ و هیراد ۵۲ مورد  و فراوانی پنج نام اول دختران نیز آنیا ۱۱۲ مورد، دلوین ۵۲، نیلا ۵۰، ماهلین ۴۷ و سدنا ۴۴ مورد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال واقعه ازدواج طلاق کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: بیشتر آمار طلاق‌های این استان مربوط به البرز نیست و از شهرهای مجاور طلاق خود را البرز ثبت می‌کنند. - اخبار استانها -

محمدجواد کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی البرز در حاشیه اختتامیه طرح تربیت خبرنگار محله، با عنوان طرح "رسا محله" در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: نظرآباد بیش‌ترین آمار ثبت طلاق را دارد در صورتی که کم‌ترین بومی نظر‌آباد در‌خواست طلاق می‌دهند.

مدیرکل اجتماعی البرز اذعان داشت: علت ثبت طلاق بالا در نظرآباد نرخ پایین هزینه‌های‌ دفتر ثبت طلاق به خصوص شهر کرج است ‌که از شهرهای مجاور برای ثبت طلاق به آنجا مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص کاهش طلاق در استان افزود: تا سال گذشته 3.5 درصد کاهش طلاق در استان شاهد بودیم که این قابل قبول نیست و باید تلاش بیشتری شود که یکی از آنها تقویت مراکز پیشگیری و همچنین راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج می باشد.

کاظمینی در ادامه افزود: در دل ازدواج مسکن، اشتغال، اقتصاد و مسائل فرهنگی هم هست که با راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج آن را پوشش خواهیم داد.

15 درصد آسیب های اجتماعی کشور در البرز رخ می‌دهد استانداری البرز: کودک کار خیابانی ایرانی نداریم

محمد جواد کاظمینی همچنین اظهار داشت: بالاترین علت طلاق در استان البرز مهاجرپذیری بالاست که این امر باعث اختلاف سلیقه، فرهنگی و تفکرات مردم می باشد که کاملا در وجودشان مخفی است و در زندگی مشترک مشخص می شود.

مدیرکل اجتماعی البرز در ادامه گفت: شاخص های ازدواج باید در دوران دبیرستان به آن پرداخته شود و به جرات می‌توان گفت ما در حوزه کاهش طلاق کاری نکردیم و باید به کوشیم این معضل اجتماعی کمرنگ تر شود.

کاظمینی در پایان اظهار کرد: از ثبت احوال مطالبه‌ای در این خصوص داشتیم که قرار شد سامانه ای تدارک دیده شود تا برای استفاده از برخی خدمات باید شخص اثبات کند که در آن محل سکونت دارد و بزودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج با مهران مدیری!
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج به مهران مدیری!
  • (ویدئو) نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد