Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@02:37:45 GMT

هر انشعاب غیرمجاز، ۳۰ خانوار را بی‌آب می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۳۱۳۸

هر انشعاب غیرمجاز، ۳۰ خانوار را بی‌آب می‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین روز یکشنبه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب‌وبرق قزوین که به مناسبت هفته صرفه‌جویی و مدیریت مصرف‌آب‌وبرق برگزار شد،‌ اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های قرن اخیر می‌شود و با توجه به ۲سال خشک‌سالی اخیری که در استان تجربه کردیم، باعث شده تا تامین آب از منابع زیرزمینی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هر انشعاب غیرمجاز می‌تواند تا ۳۰خانوار را بی‌آب کند، افزود: سال گذشته یک‌هزار و ۱۲۰مورد و در سه ماه نخست امسال نیز ۱۳۴مورد انشعاب آب غیرمجاز شناسایی شد.

این مسئول گفت: برای رفع تنش آبی روستاها و مناطق هم اقدامات ویژه‌ای تدارک دیده شد و حفر ۱۰حلقه چاه، مهندسی مجدد ۷حلقه چاه و اجرای ۲۹کیلومتر شبکه برای تامین برخی نیازها انجام شده است و همچنین در حال حاضر ۵۱۰روستای استان قزوین معادل ۹۰درصد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین است و همه ۲۹شهر استان نیز تحت پوشش ۱۰۰درصدی قرار گرفته است.

بیرنوندی ادامه داد: اصلاح ۱۵۱کیلومتر شبکه در شهرها و توسعه خط انتقال روستاها به میزان ۱۰۶کیلومتر و حفر ۲۳حلقه چاه برای تامین نیازهای آب آشامیدنی مردم از مهم‌ترین کارهای انجام شده است.

او بیان کرد: تصفیه‌خانه شهر شال تکمیل شده و فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و با اجرای جهاد آب‌رسانی در ۵مجتمع روستایی برای رفع نیازهای آبی ۹۶روستا اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: با توجه به اینکه هر کولر آبی در شبانه‌روز به میزان ۲۰۰لیتر آب، یعنی به اندازه میزان مصرف یک فرد نیازمند است، به همین منظور شهروندان ضمن صرفه‌جویی در مصرف همکاری کنند تا با چالش مواجه نشویم.

46

کد خبر 1647809

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با تخریب و قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز بالغ بر ۷۸هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقه میانچال از توابع بخش مرکزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهار داشت: بنا‌های غیر مجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، نیروی انتظامی و عوامل راهداری اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد