Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:20:18 GMT

طرح «جبران و تثبیت یادگیری» در اردبیل آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۳۲۶۰

طرح «جبران و تثبیت یادگیری» در اردبیل آغاز شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور طرح «جبران و تثبیت یادگیری» دانش‌آموزان دوره ابتدایی در استان اردبیل نیز آغاز شد.

کلام‌الله صفری ۱۳ تیر در مراسم آغازین طرح «جبران و تثبیت یادگیری» دوره ابتدایی در دبستان حسابی اردبیل اظهار کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که عملکرد قابل قبولی را در سال‌ تحصیلی جاری نداشتند، در فصل تابستان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند تا کاستی‌های آموزشی آنها جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در قالب این طرح یک‌هزار و 513 کلاس درس دایر خواهد شد تا 15 هزار دانش‌آموز پایه ابتدایی که با ضعف آموزشی در دروس مختلف روبه‌رو بودند،‌ تحت آموزش بیشتر قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این طرح با هدف جلوگیری از تکرار پایه در مقطع ابتدایی و ممانعت از افت تحصیلی دانش‌آموزان انجام می‌شود که قطعا نتایج مثبت و قابل قبولی را به همراه خواهد داشت.

صفری افزود: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در 2 سال شرایط کرونایی بیشترین آسیب را دیدند و سه ماه تابستان فرصت مناسبی است تا با همراهی خانواده‌ها، معلمان و مدیران کلاس‌ها جبرانی برای دانش‌آموزان با عملکرد نامناسب برگزار شده و در فرآیند تحصیلی تقویت مؤلفه‌های آموزشی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا این طرح را با در نظر گرفتن شرایط خانواده‌ها و دانش‌آموزان در فصل تابستان برگزار کنیم تا برای سال تحصیلی آینده،‌ دانش‌آموزان عملکرد بهتر و مطلوب‌تری را در دروس مختلف داشته باشند.

صفری اضافه کرد: عمده دانش‌آموزان در دروس ریاضی، علوم و فارسی در فرآیند آموزشی با مشکلات جدی روبه‌رو بودند که مقرر شد در قالب طرح «جبران و تثبیت یادگیری» در مقطع ابتدایی فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر و کمکی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: البته برای پایه‌های دوره اول و دوم متوسطه نیز نظیر این طرح به عنوان کلاس‌های جبرانی برگزار خواهد شد تا دانش‌آموزان بیشتر در فرآیند تحصیلی قرار گرفته و وضعیت مناسبی را در کسب نمرات قابل قبول داشته باشند.

نتایج آزمون‌های خردادماه در مقاطع مختلف نشان می‌دهد که به دلیل شرایط کرونایی و تحصیل دانش‌آموزان در فضای غیرحضوری به پایین آمدن نمرات آنها منجر شده که به نظر می‌رسد در این بخش برگزاری کلاس‌های جبرانی از اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های نظام آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش طرح تثبیت یادگیری ارزشیابی تحصیلی كارنامه جبران و تثبیت یادگیری آموزش و پرورش استان اردبیل مقطع ابتدایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح دوشنبه در در کارگاه آموزشی رابطان طرح داناب در اردبیل با تاکید بر اینکه همه ما باید سفیر نجات آب در استان باشیم، اظهار کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که در کنار مسایل آموزشی نسبت به کمبود آب حساس باشند، تصریح کرد: شناخت مهمترین پایه حرکت است و در موضوع آب بحث شناخت و آموزش اهمیت موضوع، در اولویت است.

مشکی آموزش های کیفی در بحث آب را یادآور شد و بیان کرد: از مدیران و دبیران مجری طرح داناب درخواست داریم تا با برنامه ریزی، اکثریت دانش آموزان مدارس را با موضوع کمبود آب و چگونگی صرفه جویی آن آشنا کنند.

وی گفت: با اجرای پویش و اطلاع رسانی ها، استفاده از پوسترها و وسایل آموزشی، امیدوار هستیم که بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی از پوستر مفهومی طرح داناب رونمایی شد و کارشناسان و متخصصان شرکت آب منطقه ای استان، به ارائه مباحث آموزشی و تبیینی پیرامون طرح داناب پرداخته و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح داناب در استان اردبیل با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش و مشاوره اجرایی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اجرایی می شود.

کد خبر 6097952

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی