Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وب سایت عبری از احتمال موافقت سعودی‌ها با مجوز عبور پروازهای اسرائیلی از آسمان عربستان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وب سایت عبری «واینت» اعلام کرد که اگر سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه منجر به عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی شود، اولین قدم احتمالاً موافقت عربستان سعودی با ورود هواپیماهای این رژیم به حریم هوایی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش الخلیج الجدید،  این وب سایت عبری  تاکید کرد که این امر همچنین می‌تواند ایجاد خطوط هوایی به مقاصد جدید، به ویژه ژاپن و استرالیا را برای  اسرائیل سرعت بخشد.

بر اساس گزارش این وب سایت عبری،  پیش از این شرکت اسرائیلی « العال»  در مارس 2020 در آستانه راه اندازی یک خط هوایی به توکیو بود و «دریم لاینر» را خریداری کرد ، اما پس از شیوع ویروس کرونا آمد و شد  هواپیمایی لغو شد.

در این گزارش آمده است که اکنون امکان ایجاد یک شرکت هواپیمایی مستقیم از اسرائیل به ژاپن  فراهم شده است.

بر اساس گزارش وب سایت واینت، پس از امضای توافقنامه «ابراهیم» در سال 2020،  ​​عربستان سعودی آسمان خود را به روی پروازهای  اسرائیلی گشود تا  مدت زمان این پروازها  به کشورهای سازشکار یعنی امارات و بحرین، بین دو تا سه ساعت کمتر شود.

رسانه‌های اسرائیلی  اعلام کردند که هسته اصلی سفر بایدن به منطقه، عربستان سعودی است تا راه را برای عادی سازی روابط بین تل‌آویو و ریاض هموار کند.

در همین راستا روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا  گزارش داد که آمریکا در ماه مارس گذشته نشستی محرمانه با مقامات ارشد نظامی اسرائیل و مقامات نظامی کشورهای عربی در شهر شرم الشیخ مصر برگزار کرد.

سفر هیئتی از سران جامعه یهودی آمریکا به عربستانپشت پرده غیبت وزرای خارجه عربستان و امارات در نشست بیروت

به گزارش وال استریت ژورنال، در نشست شرم الشیخ، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل و «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان سعودی حضور داشتند.

جو بایدن، سفر سه روزه‌ای به منطقه خواهد داشت و مهم‌ترین محور این سفر، دیدار با مقامات عربستان سعودی و پس از آن رژیم صهیونیستی عنوان شده است.
اخیرا رسانه‌های عبری از تلاش‌های محرمانه رژیم صهیونیستی برای به سرانجام رساندن پرونده عادی سازی روابط با عربستان سعودی پیش از سفر جو بایدن به منطقه پرده برداشتند.

این درحالی است که طی چند هفته گذشته عربستان به طور علنی حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای اسرائیلی باز کرده است و در همین مدت کوتاه چندین بار هواپیماهایی از مبدا تل‌آویو در فرودگاه ریاض به زمین نشسته‌اند. این هواپیماها تجار، فعالان اقتصادی و مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی را به ریاض منتقل می‌کنند.

روزنامه «اسرائیل هیوم» در این چارچوب اعلام کرد که ریاض قرار است در ازای موافقت تل‌آویو با انتقال حاکمیت جزایر «تیران» و «صنافیر» از مصر به عربستان سعودی، حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای اسرائیل باز کند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز در مقاله‌ای با عنوان سفر بایدن به عربستان و دیدار وی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اعلام کرد که دو عامل برای سفر بایدن به عربستان وجود دارد. اول اینکه در وهله نخست جنگ در اوکراین موجب شده تا آمریکا برای تنظیم بازار نفت نیاز شدیدی به کمک عربستان داشته باشد. اما عامل دوم نیاز اساسی اسرائیل به بایدن جهت عادی سازی روابط با عربستان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار عربستان سعودی رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار عربستان سعودی عادی سازی روابط عربستان سعودی وب سایت عبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است: در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به‌صورت مخفیانه برای عادی‌سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به‌گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده است و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به‌گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته آمریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیرنظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به‌موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده است که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملاً با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد: عربستان به‌ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه‌حل دودولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

کد خبر 848565 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد