Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که تهران دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در فضاهای مختلف همچون بحث گردشگری است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها برای حل مشکلات کلانشهر تهران همچون ترافیک و آلودگی هوا از طریق تبادل امکانات و تجربیات با شهرهای خواهرخوانده اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهر تهران (تهران 1401) گفت: آنچه که از تهران می‌شناسیم امروز متاسفانه هوای آلوده و مشکلات دیگری همچون ترافیک، بافت فرسوده و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است اما تهران اینگونه نبوده و متاسفانه توسط ما شهروندان در دو سده اخیر به این روز در آمده است.

وی افزود: در نخستین نقاشی که از تهران به جا مانده است تهران باغ‌شهری سرسبز و زیبا به تصویر کشیده شده است که در خود شهر باغ‌های سرسبز وجود داشته و تمام خانه‌ها نیز عموما با حیات‌های بزرگ همراه با درختان سرسبز بوده است.

وی ادامه داد: این باغ شهر به مرور وسعت پیدا کرد و امروز کمتر از آن باغات اثری مانده و به خاطر زندگی مردم در تهران این باغ‌ها از بین رفته است و محیط زیست و شرایط مناسب زندگی توسط شهروندان از بین رفته است. متاسفانه امروز شرایطی را مشاهده می‌کنیم که از ابتدای سال تا به امروز تنها دو روز هوای پاک داشته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: علاوه بر منابع آلاینده همچون خودروها متاسفانه امروز درگیر موضوع ریزگردها شده‌ایم که از کشور ترکیه وارد کشور ما می‌شوند و علت آن این است که جلوی آب- دجله و فرات- را در سدها گرفته‌اند و موجب تشکیل ریزگردها شده است مشکل جدیدی که کشور ما با آن مواجه شده و باید فکر کرد برای حل این مشکلات در تهران چه اقدامی انجام دهیم.

به گفته وی، بی‌تردید تهران امکانات و توانمندی‌های فراوانی دارد که از جمله آنها می‌توان به آثار ارزشمند تاریخی اشاره کرد. خانه‌های قدیمی با معماری‌های ارزشمند و قدیمی که می‌توانند در حوزه گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای تهران قلمداد شود. فرهنگی که در تهران وجود داشته متاسفانه در دوره‌های مختلف مغفول مانده و امروز تلاش می‌شود این فرهنگ به مردم معرفی شود.

وی با بیان ایبکه زمینه‌های مناسب بسیاری برای سرمایه‌گذاری در تهران وجود دارد گفت: ما با همه کشورها مودت و دوستی داریم جز دو کشور که رفتار امپریالیستی آنها شناخته شده است؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی که تقریبا همه دنیا آنها را می‌شناسند، ولی با سایر کشورها می‌توانیم تبادل امکانات و تجربیات را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برگزاری افتتاح این نمایشگاه نیز در جمع خبرنگاران گفت: شهروندان با مراجعه به این نمایشگاه با دستاوردها و تجهیزات حوزه شهری آشنا خواهند شد. کشورهای خواهرخوانده در گذشته هم با ایران ارتباط داشتند اما ما به دنبال سرمایه گذار داخلی هستیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما به چشم خوبی به سرمایه گذار نگاه نمی شود، خاطرنشان کرد: در شهرداری نیز در گذشته چنین بود و باید این دید تغییر کند. باید این نگاه درست شود و درست نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی عدم برگزاری این نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب گفت: شهر آفتاب آمادگی کامل برای برگزاری نمایشگاه‌ها را دارد اما در مصوبه ما نمایشگاه‌های تخصصی خاص را می‌توان در مجموعه شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهر تهران خواهر خواندگی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران

جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

او افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور ۲ هزار نفر از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات راهبردی خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته قناعت نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه ۷ تفاهم نامه خبر داد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید.

ذاکریان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران