Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور، شهرداری را تجلی اراده موثر و با کیفیت شهروندان در امور شهری دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی نباید در مسایل شهرداری دخالت کنند که این حضور، باعث کاهش کیفیت عملکرد شهرداری‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد وحیدی وزیر کشور روز دوشنبه در نشست شهرداران کلانشهرهای کشور که در وزارت کشور برگزار شد، سردار شهید باکری را الگوی شهرداران معرفی کرد و افزود: موضوع شهرداری مساله یک دستگاه نیست، بلکه موضوعی است که با بیش از ۷۰ درصد مردم عزیزی که در شهرها زندگی می‌کنند، ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه شهرداران بسیار مهم است چرا که تنها یک نهاد خدمت رسان نیست و حوزه های محیط زیستی، اقتصادی، بحرانی و اجتماعی را دربر می‌گیرد.

وزیر کشور، شهرداری را تجلی اراده موثر و با کیفیت شهروندان در امور شهری دانست و اضافه کرد: این مدیریت همه جانبه، باید در عالی‌ترین سطح باشد. دستگاه‌های دولتی نباید در مسایل شهرداری دخالت کنند که این حضور، باعث کاهش کیفیت عملکرد شهرداری‌ها می‌شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها مسئولیت راهبردی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند، اظهار کرد: شهرداری‌ها همچنین باید اقتصاد پایدار شهری را تقویت کنند. در بازدیدی که از شهر تبریز داشتم، این شهر به شهر بی تکدی شهرته یافته است که باید این الگو تسری یابد.

وی گران شدن هزینه شهری را عاملی برای گسترش حاشیه‌نشینی برشمرد و گفت: شهرداری‌ها باید در حوزه املاک و گرانی‌های مرتبط با آن، وارد شوند و بر قیمت‌ها و دفاتر املاک نظارت کنند.

وزیر کشور افزود: مدیریت شهری باید به شهرداری‌ها سپرده شود. شهرداری هم باید با جدیت در مدیریت شهری ورود کند و اقدامات صیانتی و حمایتی لازم را به عمل آورد.

وحیدی در ادامه به ضرورت هزینه کرد درست شهرداری ها هم اشاره کرد و گفت منابع درآمدی خوبی در شهرداری‌های کشور وجود دارد اما متاسفانه بخش اعظم این درآمدها صرف امور جاری شهرداری و حقوق کارکنان آن می‌شود.

سلامت اداری از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور بود که اظهار کرد: سلامت اداری در شهرداری‌ها بسیار مهم است و در این خصوص الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند کمک موثری داشته باشد.

وحیدی یادآور شد: شهرداری‌ها در قانون هوای پاک باید ورود جدی‌تری داشته باشند، بازسازی حمل و نقل عمومی در کلان شهرها هم می‌تواند به کاهش ترافیک و روان‌سازی آن کمک کند.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها بیشترین ارتباط را با مردم دارند و این امر را باید فرصتی برای جلب رضایت عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی دانست.

وزیر کشور حفظ هویت شهری را دیگر وظایف مهم شهرداران دانست و گفت: در این خصوص شهرداران باید از ساخت و ساز‌های بی رویه و بدقواره که اثرات نامطلوب بر فرهنگ شهری دارند، جلوگیری کنند.

وحیدی خاطرنشان کرد: فرهنگ از کالبد شهری تاثیر می‌پذیرد  و برای همین باید به هویت بومی و اصیل شهر اهتمام لازم داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری وزارت کشور شهرداری ها وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  فرشاد پرویزیان، مجری برنامه گفتگوی اقتصادی در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره موضوع برنامه گفتگوی اقتصادی گفت: موضوع این برنامه طبق شرایط و اولویت‌های اقتصادی کشور تعیین می‌شود در اتاق فکری که در رادیو گفتگوست.

وی افزود: در این برنامه تلاش می‌شود با طرحی موضوعات و با نقد خیلی جدی و بدون تعارف، راه حلی ارائه شود و در آخر به این سمت پیش بریم که حالا چکار باید کرد. توجه به ذائقه مخاطب از طریق پیامک‌هایی که ارسال می کنند و نکاتی که مورد نظرشان است در این برنامه به طور جدی مطرح می شود.

وی درباره نقطه تمایز این برنامه با دیگر برنامه‌های اقتصادی گفت: پرداختن به موضوعات مختلف در برنامه‌های مختلف از زوایای مختلف هیچ ایرادی ندارد، آنچه چیزی که مهم است اقناع مخاطب است و این مخاطب فقط مردم نیستند، مسئولان ارشد اقتصادی و برنامه ریزان تا به سمت درست برنامه ریزی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه هایی مختلفی درباره موضوعات اقتصادی صحبت می کنند و رادیو گفتگو چرا درباره مسایل اقتصادی گفتگو می کند، گفت: رادیو گفتگو محل اندیشه هاست، در واقع دیدگاه‌های اندیشه ورزی مطرح می‌شود فضا، فضای اندیشه است. نمی شود گفت، چون شبکه‌های مختلفی به مسایل اقتصاد می‌پردازند، اینها تکراری است، مسایل اقتصادی زیاد است و باید از زوایای مختلف پرداخته شود تا هم به راه حل برسیم و هم مخاطب اقناع بشود.

وی درباره تفاوت گفتگوی اقتصادی به لحاظ اجرا با سایر قالب‌های گفتگو گفت: گفتگوی اقتصادی در یک نگاه، بسیار سخت است، برای اینکه شما باید مسایل اقتصادی را مسلط باشید، بدانید از چی صحبت می‌کنید، حرف‌های زرد در حوزه اقتصاد نباید گفت، متغیر‌هایی که درباره آن صحبت می‌کنید آسان نیستند و باید خیلی دقت کرد، به راحتی نباید راه حل ارائه داد. سختی گفتگوی اقتصادی این است که اولا باید اطلاعات جامع در حوزه اقتصادی داشته باشید و دوم؛ اقتصاد علم است، وقتی علمی صحبت می‌کنید نمی‌توانید پیشگویی کنید، باید به طور علمی بتوانید پیش بینی کنید، مسیرها و روند‌ها و این روند‌ها را در طول زمان هدایت بکنید و اینکه آیا می‌توانید بر روی انتظارات اقتصادی فعالان اقتصادی در جامعه اثر بگذارید یا نه.

وی در پاسخ به این سوال که چه می‌شود کرد این موضوع‌ها برای مخاطب قابل فهم‌تر باشد، افزود: این روز‌ها اگر چه مسایل اقتصادی سخت است اما برای مخاطب قابل درک است. در حوزه اقتصادی فقط سخت خبر نیست، نرم خبر‌ها هم هستند، وقتی وارد دنیای فناوری‌ها و اقتصاد دیجیتال می‌شوید، با یک فضای نرم خبر جذاب بخصوص برای جوانان رو به رو می‌شوید.

وی گفت: گفتگوی اقتصادی به مراتب راحت‌تر شده است از جهتی که شما می‌توانید به خیلی از مسایل بپردازید، مثلا در سه دهه پیش حتی اجازه نمی‌دادند درباره افزایش نرخ نقدینگی صحبت کنید اما الان به راحتی می‌توانید صحبت کنید که چرا نقدینگی را افزایش دادید. پس گفتگو اقتصادی به جهت اینکه  دسترسی به موضوعات قابل طرح بیشتر شده، به مراتب اوضاع بهتر شده است، اما به جهت مسایل پیچیده اقتصادی که پیش آمده و آنچه که در حوزه اقتصاد داریم طرح این نکات و ارائه راه حل‌ها داستان را سخت کرده است به جهت تبحر در مسایل اقتصادی و حل مشکلات.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری