Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:03:45 GMT

یادواره شاهدان شهر در فارس برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۳۹۳۵

یادواره شاهدان شهر در فارس برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس از برگزاری نخستین یادواره شاهدان شهر(شهدای شهر) در هفته نکوداشت شوراها و شهرداری ها خبر داد و گفت: تلاش می‌شود دبیرخانه دائمی این یادواره نیز در استان راه‌اندازی شود.

مسعود طهماسبی دوشنبه ١٢ تیر در یک کنفرانس خبری بیان کرد: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی ١٤ تیرماه در تقویم رسمی کشور نامگذاری و برهمین اساس برنامه‌هایی تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اهدافی برای نکوداشت هفته شورا و شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است، ارتقای جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و جلب توجه برنامه ریزان و سیاستگذاران به چالش‌ها و فرصت‌های فراروی شوراها و دهیاری‌ها را جزو این اهداف دانست.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: ویژه‌ برنامه‌هایی در راستای نکوداشت این هفته در استان در دو سطح استانی و شهرستانی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته طهماسبی؛ افتتاح پروژه‌های تکمیل شده، کلنگ زنی پروژه‌های جدید، دیدارهای چهره به چهره مدیران شهری با مردم، حضور در مساجد و تریبون‌های نماز جمعه، ارائه گزارش عملکرد یکساله اخیر به شهروندان و نشست‌های تخصصی با اساتید دانشگاه‌ها از برنامه‌های پیش‌بینی شده در نقاط مختلف استان فارس است.

او همچنین با بیان اینکه متناسب با نامگذاری ایام این هفته سه برنامه شاخص نیز در سطح استان در دستور کار قرار دارد، برگزاری همایش شهرداران با حضور استاندار فارس در روز سه‌شنبه  ١٤ تیر را یادآوری و اضافه کرد: در این همایش به معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های حضور خیرین و بسترسازی مشارکت مردمی در حوزه مدیزیت شهری پرداخته می‌شود.

طهماسبی یکی از حلقه‌های مفقوده مدیریت شهری را مشارکت مردم دانست و افزود: یکی از موضوعاتی که در این همایش دنبال خواهیم کرد، تشکیل مجامع خیرین شهرساز در شهرستان‌ها با رویکرد مردمی است.

او همچنین از رونمایی پایگاه اطلاع رسانی شهرداری‌ها در هفته نکوداشت شورا و شهرداری‌ها خبر داد و گفت: ١٢٠ شهرداری در فاس داریم که دسترسی به آنها سخت است و حسب دستور استاندار، این پایگاه برای فراهم شدن بستری برای تبادل نظر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس همچنین هدف از راه‌اندازی این پایگاه را انتقال تجربیات به شهرداری‌ها ذکر و بیان کرد: یکسری اطلاعات حقوقی عمومی و تخصصی ویژه شهروندان و کارکنان نیز در این پایگاه بارگذاری شده است.

طهماسبی با بیان اینکه قابلیت معرفی و نمایش ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان‌ها در این پایگاه برای سرمایه گذاران فراهم شده است، گفت: بستر بارگذاری همه مزایده‌ها و مناقصات شهرداری در این پایگاه نیز فراهم شده است.

او عنوان کرد: شهرداری‌ها به واسطه اطلاع رسانی در این پایگاه در ٤ حوزه مسئولیت اجتماعی، اقتصاد و سرمایه گذاری، عمران و فرهنگی و اجتماعی ارزیابی و شهرداری برتر معرفی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس همچنین از برگزاری نخستین یادواره شاهدان شهر(شهدای شهر) در این هفته خبر داد و گفت: تلاش می‌شود دبیرخانه دائمی این یادواره نیز راه‌اندازی شود.

طهماسبی اهداف برگزاری این یادواره را تجدید میثاق با شهدا، معرفی شهدای شهرداری به مردم و ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی ذکر و اعلام کرد که در این یادواره از خانواده ٢٤ شهید فارس تجلیل خواهد شد. شهردار اسبق داراب(غلامحسین عارف دارابی) و کازرون(هدایت‌الله مصلحیان) از جمله شهردارانی هستند که در راه انقلاب و نظام به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

او همچنین از برگزاری همایش شهرداران و روسای شوراهای شهر با محوریت نقش شرکت دانش بینان در مدیریت شهری در ۲۱ تیرماه خبر داد و گفت: توسعه همکاری و تعامل مدیریت شهری با کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان، 
کمک به رفع تنگناها با بهره گیری از ظرفیت کارافرینان و بسترسازی برای رونق اشتغال دانش بنیان در سکونتگاه شهری از اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود یکی از چالش‌های مدیریت شهری را افزایش تولید پسماند و محدودیت منابع طبیعی ذکر و بیان کرد: با توجه به این محدودیت باید به سمتی حرکت کنیم که کمترین دفن نهایی پسماند را داشته باشیم.

طهماسبی گفت: طرح جامع مدیریت پسماند برای استان تهیه شده اما در طی سال‌های اخیر از این طرح فاصله گرفتیم.کارگروه مدیریت پسماند تشکیل شده و موضوعات در این کارگروه مطرح می‌شود.کارگروه مدیریت پسماند شهرستان‌ها نیز باید تشکیل و مسائل مرتبط با پسماند را با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: در برخی از شهرها مشکلات زیست محیطی از جمله مکان یابی سایت دفن که ضوابط زیست محیطی را نداشته یا نحوه دفن پسماند ایجاد شده است.در غالب شهرها زباله‌ها به صورت تپه‌ای رها می‌شوند که این رها کردن نیز آسیب‌زا است.

به گفته مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، به زیان ده بودن شهرداری‌ها هم اشاره و با بیان اینکه شهرداری به تناسب درآمد باید هزینه هایی انجام دهند که قسمتی خدماتی و قسمتی عمرانی است، افزود: نیازها در حال افزایش است و اگر بخواهیم با همان روش قبلی کسب درآمد کنیم، به بن بست میخوریم.

طهماسبی با بیان اینکه برخی از شهرها بیش از ۳ ماه حقوق معوقه دارند، گفت: روش سنتی در حوزه درامد عوارض ساخت و ساز است و امروز سطح این عوارض هرچند افزایش یافته است اما شهرداران اگر بخواهند به وظایف خود عمل کنند باید به دنبال منابع پایدار درآمدی باشند و معرفی فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری را مدنظر داشته باشند. 

او خاطرنشان کرد: شورای عالی سرمایه گذاری را تشکیل دادیم و همه شهرها هم باید اطلس سرمایه‌گذاری را تهیه کنند.برنامه ۵ ساله شهرداری‌ها نیز باید تا پایان مردادماه تهیه و همه بودجه‌های سنواتی شهرداری‌ها باید منطبق بر این برنامه باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با تاکید بر اینکه برای کل شهرها یک افق روشن ترسیم کنیم و از شهرداران و شوراها هم این امر را درخواست کرده‌ایم، گفت: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده باید حقوقی به شهرداری‌ها پرداخت شود و مکاتباتی داشتیم که هم در وصول شفافیت باشد و هم در هم تخصیص سهم شهرداری‌ها در زمان مناسب انجام گیرد.

طهماسبی به موضوع عوارض آلایندگی هم اشاره و با بیان اینکه کارگروهی در این رابطه تشکیل شده است، افزود؛ صنایع باید یک درصد از فروش را به شهرداری‌ها پرداخت کنند که امروز در این حوزه با چالش روبه‌رو هستیم و به دنبال این هستیم که مسیر پرداخت حقوق شهرداری‌ها تسریع شود.

او با تاکید بر اینکه توازن بین درآمد و هزینه شهرداری‌ها باید برقرار شود تا شاهد حقوق معوقه نباشیم، گفت:عدم توازن بین درآمد و هزینه سبب بدهی شهرداری‌ها شده که مکاتبه شده که پرداخت حقوق شهرداری ها در اولویت قرار گیرد. 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده شوراها را تقدیم لایحه از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس دانست و گفت: استفاده از این ظرفیت نیازمند تقویت و توانمندی شوراهای استان است و باید اشراف به حوزه انتخابیه و قوانین داشته باشند تا این ظرفیت نیز استفاده شود.

طهماسبی ضمن بیان اینکه باید به سمت تقویت هویت شهری حرکت داشت به نصب المان‌ها در همین راستا اشاره و اضافه کرد: تاکید داریم که مزیت‌ها و ظرفیت‌ها در شهر شناسایی شود و اگر المان ناسازگار با هویت شهری باشد، پذیرفته نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری ها فارس طرح جامع مدیریت پسماند استانی سیاسی المان شهری دانش بنیان دستور کار قرار سرمایه گذاری خبر داد و گفت مدیریت شهری شهرداری ها ظرفیت ها فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در پی هشدار نارنجی وضعیت هوا و احتمال سیل این گروه هاا تا پایان عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر شهر در کنار دیگر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند. مصطفی مرادیان‌نژاد افزود: ۵۰ خودرو گشتی و ۱۰۰ نفر از عوامل اکیپ گشت برای هماهنگی و همکاری با عوامل ستاد سیل خدمات شهری شهرداری اصفهان گسیل شده و همکاری کامل برای رفع آب‌گرفتگی داشتند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: قبل از آغاز بارندگی، اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌همراه عوامل ستاد سیل نسبت به سرکشی و بررسی نقاط حساس و رفع موانع احتمالی آب‌گرفتگی اقدام کردند. مرادیان‌نژاد افزود: اکیپ‌های گشت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

دیگر خبرها

  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • سی‌و ششمین یادواره شهدای ارکان برگزار شد
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی مازندران در بهشهر برگزار شد
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها