Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین، علما و روحانیون حوزه علمیه امام صادق(ع)، دانشگاهیان، نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و اعضای شورای اداری و تامین بیجار، نماینده دانشگاه کردستان و دوستداران آن مرحوم حضور داشتند.

مرحوم ستاره یکم خرداد ١٤٠١ در محور دیواندره - بیجار دچار سانحه رانندگی شد و علیرغم ۱۰ عمل پزشکی، در ۱۰ تیر ۱۴۰۱ بر اثر شدت جراحات در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علی خورشیدی امام جمعه بیجار بر پیکر پروفسور ستاره نماز اقامه کرد و سپس آیین تدفین با حضور خانواده، شاگردان و اساتید دانشگاه های استان در باغ رضوان بیجار برگزار شد.

پروفسور محمدرضا ستاره ۲۷ بهمن سال ۱۳۵۲ در محله ریگ سیاه بیجار به دنیا آمد.

از جمله افتخارات و جوایز پروفسور ستاره می توان به کسب مقام نفر اول جشنواره جوان خوارزمی در مقطع دکتری در سال ۱۳۸۰،  نفر سوم جشنواره بین المللی خوارزمی در سال ۱۳۸۳ در پژوهش های بنیادی،  کسب رتبه اول پژوهشگران برتر کشور در علوم پایه در سال ۱۳۸۸،  نگارش مقاله با بیشترین ارجاع در رشته فیزیک در سال ۱۳۸۷،  کسب مدال نقره انیشتین از طرف یونسکو،  کسب عنوان دانشمند برتر جهان اسلام در سال ۱۳۸۸،  دارای ۲۴۶ مقاله  ISI در رشته فیزیک که بیشترین تعداد در ایران است و دارای بیشترین ارجاعات به مقالات مذکور در کشور با پنج هزار و ۴۰۸  عنوان ارجاع تا زمان نگارش این بیوگرافی اشاره کرد.

پروفسور محمدرضا ستاره دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیک نظری و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کردستان بود و سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نیز در فهرست سرآمدان علمی کشور قرار گرفت، وی از جمله دانشمندان ۲ درصد برتر جهان، دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیک نظری و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کردستان و رئیس دانشکده علوم پایه و فنی مهندسی بیجار بود.

استاد محمدرضا ستاره، دکتری خود را در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه صنعتی شریف در زمینه فیزیک نظری اخذ کرد و تألیف بیش از ۳۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و تربیت ده‌ها دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک از خدمات ماندگار ایشان به جامعه علمی کشور است.

وی دارای شاخص هرش ۵۲ بوده و مقالات وی بیش از ۱۱ هزار ارجاع دریافت کرده‌اند که از این نظر در بین فیزیکدانان ایرانی جایگاه رفیعی دارد، از جمله افتخارات دکتر ستاره انتخاب وی به عنوان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان طبق ارزیابی دانشگاه استنفورد، دانشمند برتر جهان اسلام، پژوهشگر برتر کشوری و عضو فدراسیون سرآمدان علمی ایران است، وی از دانشمندان و فرزانگان معاصر و از نمادهای علم و پژوهش در استان کردستان به شمار می‌آمد.

این نابغه فیزیک جهان بیش از ۳۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر بین المللی تالیف کرده بود،  فدراسیون سرآمدان علمی ایران تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد ۱۰۰ نفر از محققان کشور را در سال ۱۴۰۰ به عنوان سرآمدان علمی انتخاب کرد که پروفسور «محمدرضا ستاره» نیز در این فهرست قرار گرفته بود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها مراسم تشییع کردستان چهره ماندگار تاریخ چهره ماندگار ریاضی دانشگاه بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تشییع کردستان چهره ماندگار تاریخ مراسم تشییع کردستان چهره ماندگار تاریخ دانشگاه بیجار دانشگاه کردستان محمدرضا ستاره سرآمدان علمی برتر جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب نوروزی ظهر دوشنبه در نشست خبری ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به منظور تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم بیان کرد: حضور اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش گامی برای تحقق جهش تولید است.

وی افزود: نشر کتاب به زبان‌های خارجه ویژه برخی دانشگاه‌های بین المللی در دستورکار دانشگاه قم قرار دارد.

نوروزی ابراز کرد: سه عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرده و ما در تلاش هستیم تا حائز رتبه علمی شویم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم خاطرنشان کرد: کنفرانس فیزیک بنیادی با مشارکت یکی از ارکان وزارت دفاع برگزار می‌شود.

کد خبر 6092211

دیگر خبرها

  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم