Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:44:56 GMT

هماهنگی متولیّان، اولین گام ایجاد تحول فرهنگی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۴۴۹

هماهنگی متولیّان، اولین گام ایجاد تحول فرهنگی

ایسنا/کردستان امام جمعه بیجار اولین رکن اساسی اقدامات فرهنگی را هماهنگی بین متولیان آن عنوان کرد.

علی خورشیدی شامگاه روز یکشنبه(۱۲ تیرماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه شهرستان بیجار برگزار شد، شورای فرهنگی را ریل گزار فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و افزود: شورای فرهنگ عمومی پایه‌گذار فعالیت های فرهنگی شهرستان است اما متاسفانه برخی ناهماهنگی‌ها در برگزاری برنامه های فرهنگی توسط ادارات، همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص رفع این ناهماهنگی ها بیان کرد: تمامی فعالیت های فرهنگی شهرستان باید طبق دستور مرجعی واحد اجرا شود تا هم به لحاظ کیفی و هم کمی شاهد برنامه هایی با محتوا و در خور شان شهرستان باشیم.

امام جمعه بیجار ضمن اشاره به کمرنگ شدن بیماری کرونا در سطح جامعه و بازگشایی مکان های عمومی از جمله مساجد از مسئولین خواست تا با اجرای برنامه های مناسبتی حضور اقشار مختلف در مساجد را پر رنگ تر از قبل نمایند.

 وی اظهار کرد: اعیاد پیش رو فرصت مناسبی است تا بعد از قریب به دو سال دوری از گردهمایی های فرهنگی و مذهبی شور و نشاط در سطح شهر ایجاد کرد و بیش از پیش ارادت مردم شریف بیجار به اهل بیت (ع) را به معرض نمایش گذاشت.

خورشیدی با اشاره به نقش فضای مجازی در انتشار اطلاعات و مطالب یادآور شد: این فضا و افراد فعال در آن، بستر مناسبی جهت باز نشر اطلاعات است اما باید نظارت کافی بر آن داشته باشیم.

امام جمعه بیجار در ادامه با اشاره به درگذشت دانشمند بیجاری پروفسور محمدرضا ستاره تاکید کرد: حقیقتا فقدان چنین سرمایه های ارزشمندی داغی بزرگ بر دل هر جامعه ای است و با توجه به نحوه ی فوت این دانشمند فرزانه و تصادف در محور بیجار _ دیواندره از مسئولین امر خواستاریم تا نسبت به بهسازی جاده های بیجار هرچه سریع تر اقدام نمایند.

در پایان مسئولین حاضر در جلسه ضعف ها و مشکلات شهرستان بیجار و همچنین دیدگاه ها و راهکارهای پیشنهادی جهت رفع این نواقص را با امام جمعه بیجار در میان گذاشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها امام جمعه بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند