Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم از صدور موافقت قطعی گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی این واحد خبر داد.

لیلا ناصرپور با اشاره به فعالیت‌های گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی گفت: طرح‌های شاخص این گروه پژوهشی فعلا در مرحله پری کلینیکال (پیش از مرحله آزمایش بالینی) هستند و ورود و گذراندن مرحله کلینیکال یا بالینی هدف اصلی طرح‌های پژوهشی این گروه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مبحث سلول‌های بنیادی نه فقط در استان قم و کشور ایران بلکه در جهان از اهمیت بسزایی برخوردار است بطوری که پژوهشگران این حوزه مدعی هستند سلول درمانی جایگزین روش‌های رایج درمانی از جمله اعمال جراحی و حتی پیوند عضو خواهد شد.

ناصرپور خاطرنشان کرد: هرچند تا این مرحله از پیشرفت علوم مربوط به سلول‌های بنیادی فاصله زیادی داریم اما تحقیقات در این زمینه به سرعت در حال انجام است و گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی جهاد دانشگاهی استان قم نیز از این قافله دور نمانده و طرح‌های مختلفی در حوزه درمان ناباروری و سایر بیماری‌ها در دست اقدام دارد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم به برخی طرح‌های پژوهشی گروه سلول‌های بنیادی اشاره کرد و گفت: طرح هایی در خصوص درمان بیماری استوآرتریت یا آرتروز یا ساییدگی مفصل، آزواسپرمی یا اسپرم صفر و تمایز تخمک و طرح‌های مختلفی که در گروه سلول‌های بنیادی کار شده و به طور کلی این طرح‌ها در مرحله ای قرار دارد که قابلیت انجام در فاز کلینیکال را دارند که به امید خدا هر زمان که زمینه ادامه آن در استان فراهم شود به این سمت هم خواهیم رفت.

وی با اشاره به تشکیلات معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: گروه سلول‌های بنیادی مزانشیمی در حال حاضر دو عضو هیئت علمی دائمی دارد، دو نفر بصورت پاره وقت در گروه حضور دارند و بقیه افراد بصورت کارشناس در گروه فعالیت دارند و گروه را همراهی می‌کنند.

ناصرپور ادامه داد: گروه دیگر ما گروه بیولوژی تولید مثل است که موافقت اصولی دارد و تا سه سال آینده باید بتواند موافقت قطعی خودش را دریافت کند و هدف از ایجاد این گروه‌های پژوهشی ایجاد یک هسته تحقیقاتی در زمینه بیماری‌های مختلف به ویژه درمان ناباروری است که انشاءالله بتوانیم به روش‌ها و شیوه‌هایی برسیم که مسیر را برای درمان ناباروری و سایر بیماری‌ها تسهیل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی منطقه قم گروه پژوهشی سلول های بنیادی سلول های بنیادی مزانشیمی جهاد دانشگاهی استان قم طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش عسکری اظهار کرد: آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین (مرحله دوم) به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در ۱۱ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند از امروز (۹ اردیبهشت‌ماه جاری) تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس http://hrtc.ir مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۶۳ نفر در این مرحله از آزمون، از ۱۵ دستگاه اجرایی (انتقال خون، اقتصاد و دارایی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، حمل و نقل جاده‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی، گمرک، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان، جذب می‌شوند.

کد خبر 6091330

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند