Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بخش زبان و ادبیات فارسی از قطب‌های اصلی پژوهش ادبی و جزو معدود مکان‌های فرهنگی در مجاورت با آرامگاه حافظ است، اظهار داشت: قرار داشتن در یک مکان فرهنگی با نام «چهار راه ادبیات» و فعالیت‌های مستمر دوره‌های مختلف، هویت فرهنگی این مکان را به ادبیات فارسی گره زده و جایگاه این ساختمان را ویژه‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد این استاد بخش زبان و ادبیات فارسی، با توجه به برنامه ریزی‌هایی پیشین متأسفانه به دلایل نامشخصی ابعاد فرهنگی ساختمان دانشکده ادبیات نادیده گرفته شده است.

او با انتقاد از اینکه مهمترین ابعاد توسعه شیراز، یعنی فرهنگ، شعر، تاریخ و ادبیات از نگاه برخی برنامه‌ریزان و مسئولان دور مانده است، عنوان کرد: این بی توجهی باعث شده بخش زبان و ادبیات فارسی بیش از یک دهه در محاصره تابلوهای رنگارنگ ادارات دیگر که عمدتاً غیر فرهنگی هستند، قرار گیرد که هیچ ارتباطی با چهار راه ادبیات و دانشکده ادبیات و آرامگاه حافظیه ندارد.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز مکان قرار گرفتن بخش فارسی و همسایگی آن با آرامگاه حافظ و مرکز حافظ شناسی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: بهتر است در چارچوب کاربری شهر نقشه‌ی طراحی شود که علاوه بر حفظ چهار راه ادبیات و دانشکده ادبیات فارسی این مرکز گسترش پیدا کند.

مرادی از تلاش دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای باز پس‌گیری این فضا که در اختیار استانداری و دیگر نهادها قرار گرفته است خبر داد و این اقدام را در جهت رونق بخشیدن به فضای موجود در چارچوب نقشه فرهنگی دانست.

وی ادامه داد: با گسترش مرکز پژوهش‌های ادبیات فارسی این هدف تحقق می‌یابد.

طرح گفتگو با برخی سازمان‌های فرهنگی شیراز برای راه‌اندازی موزه تاریخ ادبیات شیراز در این منطقه و زیر نظر دانشگاه شیراز و بخش زبان و ادبیات فارسی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی به آن پرداخت.

تقویت زمینه گردشگری ادبی و ارتباط مباحث گردشگری با بدنه علمی، آموزشی و ترویجی این بخش از خواسته‌های و انتظارات جدی بود که مرادی مطرح و ابراز امیدواری کرد با نگاه روشن‌بینانه مجموعه استانداری و دانشگاه شیراز و سایر مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی فارس این اتفاق فرهنگی به وقوع بپیوندد و این ساختمان هرچه‌زودتر له صورت کامل به دانشگاه شیراز و بخش زبان و ادبیات فارسی برگردد تا این بخش بتواند برنامه‌های متنوع خود را به اجرا بگذارد.

به گزارش مهر، ساختمان دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز با قدمت قریب به ۷۰ سال در جوار حافظیه بنا شده که موفق شده بیش از صدها پژوهشگر، ادیب، شاعر و استاد پرورش دهد و از قطب‌های معتبر علمی ادبی کشور باشد.

اخیراً زمزمه‌هایی در خصوص جابجایی دانشکده ادبیات از چهار راه ادبیات و تغییر کاربری ساختمان دانشگاه به تجاری مطرح شده که واکنش اساتید دانشگاه و اهالی فرهنگ را در پی داشت.

کد خبر 5530467

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز دانشگاه شیراز تغییر کاربری بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد آمار کرونا زلزله شیراز اردبیل جهرم کنکور بخش زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات چهار راه ادبیات دانشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دانشگاه آمریکا به فارسی می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل»

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا نسب به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، به تاثیر ایران بر شکل گیری این اعترضات اشاره کرد و گفت: در دانشگاه آمریکا به فارسی می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل». اظهارات رحیم پور ازغدی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • در دانشگاه آمریکا به فارسی می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل»
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست