Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@01:25:03 GMT

میز تخصصی قرآن کریم در استان بوشهر ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۴۳۳۱

میز تخصصی قرآن کریم در استان بوشهر ایجاد شد

عبدالرحیم افروغ روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: در این میز طرح‌های قرآنی ارائه و بررسی می‌شود تا با عملیاتی شدن آن، فضای قرآنی بوشهر با قدرت، سرعت و کیفیت بیشتری ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: فرهنگ و ابعاد سبک زندگی انسان نیازمند محتوا، راهبرد و مبنا است و قران کریم به طور جامع پاسخگوی این نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: ماندگاری فعالیت‌های قرانی منوط به راهبردهایی اساسی است و سرمایه‌گذاری بر گروه سنی کودک و نوجوان یکی از آنها است، علاوه بر این تداوم و پایداری در مسیری که آغاز شده است لازمه ماندگاری و اثر بخشی برنامه‌های قرآنی است.

افروغ بیان کرد: طرح‌های آموزشی قرآنی در صورتی موفق و ماندگار است که  چارچوب ذهنی فرد را متناسب با ساختارهای جامعه و زیست فردی و خانوادگی او رقم بزند؛ بنابراین لازم است با برنامه‌ای هدفدار به این حوزه ورود شود.

وی افزود: انس جامعه با قرآن و پیوند دادن این کتاب آسمانی با دل و جان نوجوانان نقطه ورود خوبی است که بازگشایی دریچه های بعدی آسان‌تر می‌شود.

افروغ اضافه کرد: در این صورت برگرفتن اخلاق، سبک و چارچوب زندگی، مسائل حقوقی و دیگر ابعاد فردی و اجتماعی از قرآن کریم آسان‌تر و شدنی‌تر خواهد بود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد: این اداره کل از همه طرح‌هایی که تشخیص دهد تاثیر واقعی در این زمینه دارد حمایت می‌کند تا منجر به جاری شدن قرآن در رفتار و منش جامعه شود اما در برابر اقداماتی که تنها منجر به شکل‌گیری آمار، گزارش کاری و غیر ماندگار شود، می‌ایستد.

برچسب‌ها بوشهر قرآن کریم سبک زندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر قرآن کریم سبک زندگی بوشهر قرآن کریم سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خواف گفت: در این دوره از آزمون، ۲۰ نفر از بانوان و ۶۰ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند.   حجه الاسلام حسین مصلایی افزود: قبول شدگان تیرماه مصاحبه شفاهی خواهند داد که در صورت قبولی به آنها،مدرک سطح ۲ قرآن معادل لیسانس تقدیم خواهد شد.   وی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود