Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب تعامل طلبکار و بدهکار بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) به‌همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسید.

به گزارش ایمنا، کتاب «تعامل طلبکار و بدهکار بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» اثر حسن شیرزاد کمانگر است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به‌همت نشر این پژوهشگاه در ۷۷ صفحه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشکده مذکور تلاش کرده است با پژوهشگران فرهیخته و بهره‌گیری از آموزه‌های نورانی قرآن و اهل‌بیت (ع) و تدوین فرهنگ‌نامه سبک زندگی، کاربردی‌ترین اطلاعات موضوعات مرتبط با حوزه‌های گوناگون فردی، خانوادگی، اجتماعی و محیط زیست را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

میان مدخل‌های این فرهنگ‌نامه، بعضی موضوعات فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و عموم افراد جامعه به صورت گسترده با آن سروکار دارند. از این‌رو، به منظور ارتقا و تقویت سبک زندگی اسلامی، شایسته است آموزه‌های دینی مربوط به این‌گونه موضوعات علاوه بر ارائه در فرهن‌گنامه، به صورت کتابچه‌ای مستقل نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد؛ بر همین اساس، در اثر پیش‌رو شاخصه‌های مربوط به رفتار با دشمنان در آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) تهیه می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

ساختار کتاب:

در این اثر، پس از مفهوم شناسی سبک زندگی اسلامی و مبانی و گستره سبک زندگی، مفهوم شناسی و ارزش تعامل با بدهکار تبیین شده است.

نویسنده، در ادامه این اثر، آثار دنیوی و اخروی تعامل با بدهکار (آمرزش، اجابت دعا، بهره مندی از پاداش صدقه، بهره‌مندی از امنیت، بهشت و ثبات قدم) را تشریح کرده است.

سپس، «آداب تعامل با بدهکار» را تبیین کرده است که از جمله این آداب می‌توان به منت ننهادن، پرداخت سریع، مهلت دادن، خودداری از دریافت هدیه اشاره کرد.

«آداب تعامل با طلبکار» از دیگر مباحث این اثر است که در این راستا تلاش برای پرداخت بدهی، درخواست مهلت با خوشرویی، جلب رضایت طلبکار، پرداخت بهتر و بیشتر، کار به جای پرداخت بدهی، و خودداری از فرار برای قرض بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) توصیه شده است.

برشی از اثر:

آداب تعامل با بدهکار از موضوعات مهمی است که رعایت آنها می‌تواند بر رویش فضائل اخلاقی طلبکار و بهره‌مندی وی از آثار و پاداش‌های قرض دادن اثرگذار باشد؛ از این دو شایسته است به مجموع آیات و روایاتی که درباره آداب تعامل با بدهکار وارد شده، اشاره شود که عبارتند از: اخلاص، تکریم، حفظ آبرو، خوش اخلاقی، منت ننهادن، پرداخت سریع، مهلت دادن، بخشش بدهی، تنظیم اسناد، پرهیز از ربا، گواهی گرفتن، دریافت قرض از زکات، مانع فروش منزل و زمین زراعتی، خودداری از مهمانی، خودداری از دریافت هدیه.

برای خرید اینترنتی این کتاب به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنید.

کد خبر 585894

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طلبکار کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قرآن کریم سبک زندگی زکات تازه های نشر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت تعامل با بدهکار آداب تعامل سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیر رفت، تغییرات دیگری هم در راه است/ سمیعی سرپرست شد که آخر فصل او هم برود!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرشید سمیعی که چندی قبل علی خطیر را یک مدیر نخبه قلمداد کرده بود، حالا جانشین او شده و با حکم موقت در استقلال کار می‌کند. آنچه مسلم است هیئت مدیره استقلال باز هم تغییر خواهد کرد و باید دید چهره‌هایی، چون احمد شهریاری وارد این هیئت مدیره می‌شوند و در کنار نمایندگان هلدینگ خلیج فارس قرار می‌گیرند یا نه؟

سمیعی که به نوعی معاون خطیر بود باید همراه با او از باشگاه می‌رفت، اما این کار را نکرد و حالا با جواد نکونام به ملاقات پیشکسوتان استقلال می‌رود، اما باید پذیرفت همان‌طور که علی خطیر در استقلال ماندنی نشد و از مدت‌ها قبل معلوم بود که بالاخره می‌رود، فرشید سمیعی هم خیلی در باشگاه استقلال آن هم به عنوان مدیرعامل ماندگار نخواهد بود. مطمئنا سمیعی سرپرست شده که بعد از سالها جدایی او هم در پایان فصل کلید بخورد و با تغییرات در هیات مدیره او برای همیشه از استقلال برود.

کاملا مشخص است که استقلال تغییرات مدیریتی دیگری هم در راه دارد البته به علی خطیر هم ایراداتی وارد بود. شاید او باید هر طور شده با نکونام تعامل می‌کرد و شاید نکونام هم باید به سمت تعامل می‌رفت، اما به هر حال قابل پیش بینی بود که حداقل یکی از این دو نفر آخر فصل را نمی‌بیند. در یک نگاه کلی نکونام ماندنی شد، چون تیمش را در صدر جدول رده‌بندی حفظ کرد و خطیر رفت، چون با اعضای هیات مدیره درست یا غلط به اختلاف خورد، اما مهمتر از آینده همه این افراد آینده استقلال است که فصل آینده باید بعد از چند سال به آسیا برود و جبران سال‌های غیبت خود را هم بکند.

در کوتاه مدت همه نگاه‌ها به قهرمانی لیگ برتر است، اما انتظار می‌رود مدیران هلدینگ خلیج فارس یک مدیرعامل قوی برای تیمشان انتخاب کنند کسی که با کادر فنی تعامل داشته باشد و اشتباهات مدیران قبلی استقلال را هم تکرار نکند. این فرد هر که باشد قطعاً فرشید سمیعی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • خطیر رفت، تغییرات دیگری هم در راه است/ سمیعی سرپرست شد که آخر فصل او هم برود!
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!