Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس جنگ نرم رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی با به استفاده از ابزارهایی نظیر تقطیع و تحریف برای باژگونه جلوه دادن مواضع و دیدگاه‌های مدیریتی، به عنوان دستور کار رسانه‌های فارسی زبان خارجی با هدف ایجاد تقابل بین مردم و مسئولان، نمود و بروز بیشتری پیدا کرده و هر روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند.

اخلاق به عنوان یکی از اصول اساسی رسانه‌های حرفه‌ای، همواره مورد تاکید همه فعالان حوزه خبر و رسانه بوده است و در دیدگاه‌های صاحبنظران غربی نیز اصرار بر آن دیده می‌شود، موضوعی که مرزی برای شناسایی رسانه‌های زرد و جدا کردن حساب آنها از رسانه‌های رسمی و قابل وثوق محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه امروز دشمنان نظام اسلامی که جنگی تمام عیار را در عرصه رسانه، علیه موجودیت جمهوری اسلامی ایران، دنبال کرده و فارغ از هرگونه اخلاق مداری اقدام به تهیه و انتشار اخباری می‌کنند که اساس آن را اطلاعات تقطیع شده از اظهارنظرها و سخنان مسئولان و برداشت‌های سوء و ناصواب از رویدادهای مختلف، تشکیل می‌دهد و گاه در گمراه کردن مخاطب، توفیق هم پیدا می‌کنند؛ مورد تائید همگان است؛ اما مواجهه صحیح با چنین رویکردهایی از سوی رسانه‌های درون نظام، امری بدیهی و لازم محسوب می‌شود.

بهره‌برداری هدفمند از سخنان محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در موضوع مسائل فرهنگی و رفتارهایی که به لحاظ قانونی در چارچوب و قواعد و قوانین مصرح، جایگاهی ندارد و به هر دلیل طی سال‌های اخیر رواج یافته و امری بدیهی و عادی محسوب شده و قبح آنها برداشته شده، طی هفته‌های اخیر نمود و بروز بیش از پیش داشته است، اقداماتی که برای مخدوش کردن چهره یکی از با اخلاق‌ترین، سالم‌ترین و مردمی‌ترین مسئولان در ایران اسلامی، که سوابق و خدمات علمی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذاری داشته و دارد، به جد از سوی معاندان شناخته شده، دنبال می‌شود.

سوءبرداشت عامدانه از یک سخنرانی که دارای بخش‌های مختلف و منفک از هم بوده و هر بخش محتوایی جداگانه را در بر می‌گیرد، یکی از مهمترین دستورکارهای رسانه‌های جبهه مقابل نظام اسلامی بوده است؛ موضوعی که این بار، سخنان استاندار در جلسه شورای اداری استان فارس را شامل شده و برون‌دادی خلاف واقع را هدف گذاری و دنبال کرده است.

استاندار فارس در جلسه شورای اداری، بخشی از سخنان خود را به ارائه گزارشی از سفر دو روزه به مناطق جنوبی این استان، که اتفاقا یکی از نقاط هدف دشمنان برای ایجاد تقابل و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی محسوب می‌شود، اختصاص داد.

بیان شفاف مشکلات موجود در مناطق جنوبی استان و تاکید براینکه آب و راه دسترسی، مطالبه درست و جدی شهروندان ساکن در شهرستان‌های جنوبی فارس است، از سوی رسانه‌های مخالف و معاند نظام اسلامی، مورد بی توجهی قرار گرفته و طرح یک مسئله واقعی و عینی و پیوند آن را بخشی دیگر از سخنان استاندار فارس، دستمایه تیتری زرد شده است.

محمدهادی ایمانیه، در بحث مشکلات موجود در مناطق جنوبی استان فارس، به درستی تاکید کرده که اگر برای رفع مشکلات تنها به اعتبارات سنواتی اتکا داشته باشیم، رفع کامل آنها سال‌ها به طول خواهد انجامید؛ موضوعی که شاید یکی از علل تداوم برخی مشکلات نظیر تامین آب و ایجاد راه‌های دسترسی است.

شاید اگر مسئولان از دهه‌ها قبل، برای رفع ریشه‌ای مشکلات بیان شده، با برنامه‌ریزی و استفاده از همه ظرفیت‌ها به میدان آمده بودند، اکنون چنین مشکلاتی وجود نداشت و گسترش نمی‌یافت؛ حال آنکه در این سال‌ها، همه اتکا و نگاه مسئولان به اعتبارات محدود دولتی بوده است.

در شرایطی که ایران اسلامی، چهاردهه فشار و تحریم و تهدید دشمنان را تجربه می‌کند و هر روز دستان دشمنان بیش از گذشته، گلوی اقتصاد ایران را با هدف چالش بیشتر نظام، می‌فشارد، هیچ دولتی قادر نیست با اتکا به اعتبارات محدود سنواتی، مسائل عمرانی را به سرانجام مطلوب برساند.

با بررسی وضعیت کشورهای باصطلاح توسعه یافته، که هیچ زمانی فشارهای اقتصادی امروز دهه‌های اخیر ایران اسلامی را تجربه نکرده‌اند، به خوبی در می‌یابیم که سرمایه‌گذاری‌های دولتی در زمینه ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان، کمترین میزان بوده است.

استاندار فارس در جلسه شورای اداری، بخشی از سخنان خود را به مباحث فرهنگی، خصوصا موضوع عفاف و حجاب اختصاص داد و بر لزوم اجرای دقیق قوانین مرتبط با پوشش، تاکید کرد؛ موضوعی که جزو اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی بوده و براساس آن دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌هایی تدوین و اجرایی شده است.

اینکه در دوره‌ای، با کم توجهی و بی توجهی به مباحث فرهنگی، بخش اصولی از ارکانی که نظام اسلامی بر آن استوار بوده، دچار خدشه شده است، نمی‌تواند بهانه‌ای برای تداوم رویه گذشته باشد.

دولت طی یک سال گذشته، اجرای قوانین و پایبندی به ضوابط و مواد مصرح قانونی را از ارکان اداری و سازمانی خود آغاز کرده است؛ نمونه بارز آن عملیاتی کردن توصیه‌ها در بهینه‌سازی مصرف انرژی و آب به شمار می‌رود، نقطه‌ای که به جای فشار بر مردم، کاهش حداکثری مصرف انرژی برق و آب در دوایر مختلف دولتی مد نظر قرار گرفت.

در مباحث فرهنگی نیز، قاعدتا دستگاه‌های دولتی باید جلودار اجرا و پایبندی به قوانین باشند؛ قوانینی که در همه کشورهای جهان، متناسب با شرایط فکری و عقیدتی و سیاسی حاکم بر آنها، وجود داشته و دنبال می‌شده است.

وقتی در کشورهای مدعی دموکراسی، شاهد برخورد با زنان محجبه یا مردان دارای عقاید مذهبی هستیم و دستوراتی مبنی بر منع استفاده از حجاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، اداری و ورزشی، صادر و اجرایی می‌شود، یا در نقاطی که به بهانه آزادی بیان، افراد و گروه‌ها به خود اجازه هر توهینی را به مقدسات ادیان الهی به ویژه مسلمانان می‌دهند، کمتر شاهد داغ شدن تیترها و تفسیرها و تحلیل‌های رسانه‌ای از سوی رسانه‌های خاص هستیم، اما اقدامات و دستورات قانونی مسئولان جمهوری اسلامی ایران، سوء استفاده و اقدامات غیراخلاقی رسانه‌ای را به دنبال دارد.

این در حالیست که رعایت اصل امانت، دقت و صحت در تهیه و انتشار اخبار، همواره مد نظر و مورد تاکید علمای علم رسانه در سراسر جهان بوده است؛ حال آنکه در موضوع بهره برداری از اخبار داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران، شاهد موارد متعددی از تقطیع، تحریف، دروازه‌بانی هدفمند و ... اخبار هستیم. رخدادی که به شکل ویژه از سوی رسانه‌های باصطلاح مستقل اما به شدت وابسته به افکار و رویکردهای خاص، دنبال شده است.

قطعا همه خبرنگاران و نمایندگان افکار عمومی که در جلسه شورای اداری استان فارس حضور داشتند و شنونده و روایتگر سخنان استاندار در آن جلسه بودند، شهادت خواهند داد که آنچه از سوی برخی رسانه‌های فارسی زبان معاند به نقل از ایمانیه تیتر شده، برداشتی ناصواب، گزینشی، تقطیع و تحریف شده از یک سخنرانی حداقل نیم ساعته بوده است.

جدای از اینکه متن کامل سخنرانی و حتی فایل‌های صوتی مرتبط با سخنرانی استاندار فارس در جلسه مذکور، از طریق رسانه‌های رسمی کشور، منتشر شده و در دسترس است و مخاطب آگاه و فاقد سوگیری‌ می‌تواند به راحتی نسبت به تطبیق داده‌های مختلف اقدام کنند؛ بررسی و مقایسه بین این داده‌های خبری مشخص می‌کند که رسانه‌های معاند، به هر قیمت و با استفاده از هر دستاویزی به دنبال تخریب چهره نظام و مسئولان نظام اسلامی بوده و هستند.

اگرچه نباید ارتقاء سوادرسانه‌ای مخاطبانی که مدام در معرض بمباران اخباری جعلی و برداشت‌های ناصواب از رویدادها هستند را از نظر دور داشت؛ این موضوع لازمه مقابله هوشمندانه در جنگ نرم رسانه‌ای به شمار می‌رود؛ موضوعی که محدود به گروهی خاص نیست.

قضاوت در این مورد و موارد مشابهی که از گذشته تاکنون بارها و بارها توسط رسانه‌های مخالف با اهداف عنادورزانه و کینه توزانه، برای ایجاد و دامن زدن به تقابل بین مردم و مسئولان و ایجاد شکاف و انشقاق در جامعه اسلامی ایران منتشر شده است، با مخاطبان خواهد بود، اما جبهه رسانه‌ای درون نظام اسلامی هم نیازمند توجهی هوشمندانه بوده و باید نسبت به اقدامات اختلاف و تفرقه افکنانه جبهه رسانه‌ای دشمنان نظام، واکنش‌های مناسب و متناسبی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران شورای اداری استان فارس محمدهادی ایمانیه حجاب و عفاف آب و راه نظام سلطه رسانه های معاند جلسه شورای اداری استاندار فارس سوی رسانه جمهوری اسلامی اسلامی ایران نظام اسلامی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند

رئیس قوه قضاییه گفت: مجموعه قضایی استان هرمزگان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

به گزارش مشرق، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای چهارشنبه‌شب (۱۲ اردیبهشت) در بدو ورود به استان هرمزگان و در نخستین برنامه از سفر رسمی و بدون تشریفات خود، با قریب به هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان دیدار کرد.

رئیس عدلیه طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام و کشورمان، سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان و اقدام علیه ظالمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: صهیونیست‌ها در کمتر از هفت ماه بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه را به خاک و خون کشیدند و بیش از ۷۰ هزار تن از مردم غزه را مجروح کردند؛ امروز در سراسر دنیا نفرتی بی‌سابقه از رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد شده و خیزش دانشجویی در نقاط مختلف دنیا در حمایت از فلسطین، روز به روز درحال گسترش است؛ این نکته قابل ذکر است که مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند و بدون تردید خداوند پاداش این مجاهدت‌ها و حمایت‌ها را خواهد داد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با گرامیداشت روز معلم گفت: نقش معلم در جامعه نقش پیامبری است و معلمی در سازندگی کشور و نیروهای انسانی جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین روز کارگر را نیز گرامی داشت و بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مسائل و مشکلات معیشتی و شغلی کارگران کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه، با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات همکاران قضایی گفت: شهادت می‌دهم که مسئولان مربوطه در ستاد قوه قضاییه تمام وسع خود را به کار گرفته‌اند تا مسائل و مشکلات معیشتی شما همکاران قضایی را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دستور داد تا کارگروه ویژه‌ای را برای رفع مجموعه مسائل و مشکلات کارکنان قضایی و قضات این استان تشکیل دهد.

رئیس عدلیه افزود: مجموعه قضایی استان هرمزگان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان خطاب به کارکنان، قضات و مسئولان قضایی استان هرمزگان گفت: چنانچه شما به صورت شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنید و بعضاً با ناملایماتی از ناحیه مراجعان مواجه می‌شوید، این را بدانید که خانواده شما نیز در اجر و ثواب خدمت جهادی شما شریک هستند؛ لذا قدر خانواده خود را بسیار بدانید؛ مبادا اضطراب و سنگینی کار را به خانه منتقل کنید؛ نگویید من وسایل زندگی را برای خانواده‌ام فراهم کردم و به این امر اکتفا کنید بلکه با حضورتان و عطوفت‌تان اجازه ندهید خدای ناکرده گسستی در خانواده‌تان ایجاد شود.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «قهرمانی» رئیس کل دادگستری استان هرمزگان طی سخنانی گفت: از رئیس قوه قضاییه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضایی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضایی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضایی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رییس قوه قضاییه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضایی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضایی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صددرصد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضایی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضایی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قصاییه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضایی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است