Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@13:27:51 GMT

شهدای گمنام در عرش شناخته شده هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۴۷۸۴

شهدای گمنام در عرش شناخته شده هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا مقام معنوی و الهی برای مؤمنان دارند و مادیات را کنار گذاشته و به نقطه وصل رسیدند. نامشان مهم نیست و ما به اشتباه می‌گوئیم که گمنام هستند، شهدای گمنام در عرش شناخته شده هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۳۰۰ سردار دلاور شهید بانک‌های کشور و تشییع و تدفین دو شهید گمنام اظهار کرد: شهید زنده و جاودانه است و نمونه آن حضور این دو فرزند شهید برومند این آب و خاک در این مکان مهم و مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیدان آنقدر عظمت پیدا می‌کنند که حتی اگر ناشناخته هم باشند، مردم به آنها تمسک می‌جویند و برای دردودل و حل مشکلات‌شان به سراغ آن‌ها می‌روند و خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان را به آنها می‌گویند و انتظار کمک از شهدا دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مقام فوق‌العاده و احساس معنوی که شهدا به ملت ایران دادند، گفت: شهدا و ایثارگران پس از قرن‌ها در جنگ تحمیلی به دشمن مسلح اجازه ندادند، حتی یک وجب از خاک کشور را تصرف کند. این که دستگاه‌ها علاقه‌مند هستند که شهدای گمنام در محوطه محل کار آنها باشند، برای این است که وقتی از کنار مزار شهدا عبور می‌کنند و چشم آنها به مزار مطهر شهدا می‌افتد احساس تقرب به خدا می‌کنند.

وی افزود: شهدا مقام معنوی و الهی برای مؤمنان دارند و مادیات را کنار گذاشته و به نقطه وصل رسیدند. نام آنها مهم نیست، ما به اشتباه می‌گوئیم که گمنام هستند، شهدای گمنام در عرش شناخته شده هستند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: این دو شهید با این مأموریت به بانک ملی آمدند و خودشان انتخاب کردند که دوستان نظام بانکی کشور به ویژه بانک ملی را متوجه این موضوع کنند که شهدا گرانقدر بودند و با نثار جان خود عظمت، عزت، فهم و بصیرت به ما هدیه دادند و ما باید مسیر آنها را ادامه دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر مدیران و کارمندان هر روز را با یاد و نام شهدا آغاز کنند و به این توجه کنند که شهدا به خاطر خدمات آنها در راه انقلاب می‌توانند، شفیع آنها باشند بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

کد خبر 585993

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی شهدای گمنام بانک ملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور با حضور در منزل سه خانواده شهید در قائم شهر ازفداکاری‌ها و استقامت و بردباری خاندان شهدا تجلیل کردند.

قاضی زاده هاشمی در این دیدار‌ها ضمن ابلاغ پیام رئیس جمهور به خانواده شهدا از نزدیک با مسائل و مشکلات و متقابلا از نظرات و دیدگاه‌ها و توصیه‌های خانواده‌های معظم شهدا به مسئولان و خادمان ملت آشنا شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حضور و دیدار مدیران ستادی بنیاد شهید به استان‌ها برای رسیدگی و نظارت بر عملکرد این نهاد در استان‌ها و برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر به جامعه ایثارگران را از اهداف سفر ادواری خود و هئیت همراه به استان‌ها و شهرستان‌های کشور عنوان کرد.

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خانواده سه شهید بزرگوار، برادران سعید، سعادت و سیامک طبری و شهیدان غلامرضا وغلامعلی معلمی و شهیدعلیرضا بزرگی دیدار کردند.

در این دیدار‌ها خانواده معظم شهدا نیز با آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم توجه مسئولان به آرمان‌ها و تداوم راه شهدا در حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام و ارائه خدمات بی منت بیشتر به مردم تاکید کرد.

آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر پدر شهیدان معلمی نیز در این دیدار از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خواست علاوه برضرورت توجه وخدمت رسانی به جامعه ایثارگران، اهتمام جدی به مسائل فرهنگی و ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس