Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: بیشتر متقاضیان طرح ملی مسکن نمی‌توانند هر ۳ ماه ۴۰ میلیون تومان آورده در اختیار مجریان طرح قرار دهند و به همین خاطر این آورده باید در اقساط طولانی‌مدت از مردم گرفته شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، لطف‌الله سیاهکلی بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی برای احداث 240 واحد مسکن ملی که در شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن که امروز دولت آن را اجرایی کرده، در واقع تحقق عملی قانون جهش تولید مسکن است که در مجلس یازدهم مصوب شده و بر اساس آن دولت مکلف شده که سالی یک میلیون واحد مسکونی بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نهضت ملی مسکن را بهترین راه برای خانه‌دار شدن خانوارها کم‌درآمد و فاقد مسکن دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه در نهضت ملی مسکن باید 4 میلیون واحد مسکونی ساخته شود، بنابراین کار تولید مسکن در این طرح به پیمانکاران و کارگزاران حرفه‌ای و کاربلد واگذار شود که در انبوه‌سازی مسکن صاحب تجربه و پیشینه کاری قوی هستند.

سیاهکلی ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده‌های کم‌‌درآمد در این طرح سرمایه زیادی را مصرف می‌کنند، باید حقوق آنها در حوزه جانمایی واحد مسکونی و اطلاع از ویژگی‌های مسکن ملی محقق شود و نباید طوری عمل شود که افراد هنگام تحویل و دریافت واحد مسکونی خود ناراضی باشند و احساس کنند سر آنها کلاه رفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنان خود تأمین آورده اولیه 300 تا 400 میلیون تومانی را یکی از مشکلات اصلی متقاضیان مسکن ملی دانست و گفت: بانک‌ها به ویژه بانک مسکن باید تسهیلاتی با کارمزد پایین در اختیار مردم قرار دهد تا بتوانند این آورده اولیه را به موقع تأمین کنند.

سیاهکلی تصریح کرد: بیشتر متقاضیان طرح ملی مسکن نمی‌توانند هر 3 ماه 40 میلیون تومان آورده در اختیار مجریان طرح قرار دهند و به همین خاطر وزارت راه و شهرسازی باید تمهیداتی بیندیشد که این آورده در اقساط طولانی‌مدت از مردم گرفته شود.

مهلت پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا 15 تیر تمدید شداستاندار قزوین: زمین‌های دولتی مستعد برای نهضت ملی مسکن تا هفته آینده شناسایی شودآغاز ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن تهران بدون ارجاع به "آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک"

وی با بیان اینکه در شهرستان آبیک 40 درصد از ثبت‌ نام‌کنندگان شرایط دریافت مسکن ملی دارند، افزود: با توجه به اینکه بیشتر این متقاضیان قسط اول آورده خود را پرداخت کرده‌اند، باید کار به سرعت پیش برود. در ضمن بانک مسکن هم باید به سرعت با پیمانکاران قرارداد منعقد کند تا طرح بتواند به سرعت در ریل اجرایی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس نهضت ملی مسکن استانداری قزوین طرح ملی مسکن مجلس نهضت ملی مسکن استانداری قزوین طرح ملی مسکن نهضت ملی مسکن واحد مسکونی مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن

سجاد امینی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مراسم واگذاری ۱۱ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان در فرمانداری قصرشیرین، گفت : به منظور ساخت مسکن ملی به متقاضیان تایید شده، ۸۰۰ هکتار زمین سال گذشته آماده سازی شد و واگذاری زمین برای ساخت به ۳۵ هزار خانوار آغاز شده و از این حیث کرمانشاه در بین استان‌های کشور رتبه نهم را دارد.

وی با بیان اینکه از تعداد چهار میلیون ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم، سهمیه استان کرمانشاه یک چهارم معادل ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر بوده است، اظهار کرد: همچنین در زمینه واگذاری مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت استان کرمانشاه در رتبه چهارم قرار دارد.

فرماندار قصرشیرین در این جلسه گفت: از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی مسکن در طرح ملی نهضت مسکن این شهرستان ۶۵۳ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند که به همه آنها زمین و تسهیلات مالی برای احداث خانه واگذار می‌شود.

محمد نجفی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان درخواست ۲ هزار و ۳۱۰ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم رد و ۴۶۰ نفر نیز انصراف دادند که به همین منظور نقشه تفکیکی ۳۶ هکتار مورد نظر توسط مشاور بنیاد مسکن تهیه شده و روند تسطیح و واگذاری زمین برای ساخت خانه متقاضیان قصرشیرین در دست اقدام است.

وی گفت: ۵۲ نفر در طرح جوانی جمعیت این شهرستان ثبت نام کردند که امروز ۱۱ مورد زمین به متقاضیان واگذار شد و سند تک برگ ۱۵ نفر از این متقاضیان در دست اقدام است که به زودی تحویل آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد