Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امرالله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن دعوت از خبرنگاران برای توجه ویژه به امر تحقیق اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید توجه ویژه‌ای به آن شود، امید افزایی است که باید در جامعه اتفاق بیافتد.

حسنی تصریح  کرد: البته همه جا هم مشکل فقط بودجه نیست و گاها باید در این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشیم، برای مثال تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس در جامعه از جمله اموری هستند که پول نیاز ندارد، بلکه باید در این زمینه‌ها با برنامه مناسب حرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نبود امید در جامعه به منزله مرگ آن جامعه است، تصریح کرد: وضعیت حال حاضر جامعه در کنار نقد نیازمند پیشنهاد است و باید برای جذب سرمایه‌گذار به استان امیدآفرینی کرد و لازم است تا بستر لازم برای حضور سرمایه گذار در استان را فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط این اداره کل گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در آینده اجرا می‌شود، جشنواره مطبوعات است که به علت تقارن روز خبرنگار با ماه محرم کمی دیرتر برگزار می‌شود.

حسنی همچنین از برگزاری بزرگداشت روز قلم نیز خبر داد و اضافه کرد: بزرگداشت روز قلم فردا با حضور اهالی قلم در قالب کارگاه آموزش خبرنگاری در فرهنگسرای امام خمینی زنجان برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ اشراق هم خبر داد و افزود: در همین رابطه دو برنامه به صورت فراملی در کشورهای سوریه و هند اجرا می شود، یک برنامه به صورت ملی در روز 6 مرداد در تالار وحدت و یک برنامه به صورت استانی در روز دوم مرداد در زنجان و یک برنامه با همکاری انجمن مفاخر در قالب نشست‌های تخصصی در تهران اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ارتباط با تهیه لیست جامع از خبرنگاران نیز گفت: این کار برای احصای خبرنگاران فعال و ارائه خدمات به آنها صورت گرفته است.

حسنی تصریح کرد: در استان زنجان 119 نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد 87 نفر از شهر زنجان هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت بودجه فرهنگی خوب نیست، اما ما هم اقتصاد فرهنگ را بلد نیستیم، افزود: قبول دارم که برخی بودجه‌ها سر جای خود هزینه نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تأکید بر تبیین برخی از قوانین موجود در فرهنگ گفت: برای مثال در بخش پوشاک، فروش لباس زیر زنانه توسط آقایان و جلو چشم ممنوع است، اما انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره مطبوعات امید افزایی تحقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌های این دهه، استفاده از ظرفیت مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها است، گفت: بی‌شک با برخورداری از مشارکت مردمی می‌توان در برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، همه دستگاه‌ها باید از حداکثر توان خود استفاده کرده و هم‌افزایی در برگزاری این برنامه‌ها را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند، افزود: یکی از تأکیدات ما به برگزارکنندگان برنامه‌های دهه کرامت این است که از انجام کارهای موازی به جد اجتناب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته اجرایی و عملیاتی ستاد دهه کرامت یکی از ضروریات برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود، اظهار کرد: معتقدیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط و شادی در مردم شود، به همین خاطر هر چقدر مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر باشد، به همان میزان نشاط به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی همچنین به نقش ارزنده دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک، دستگاه‌های فرهنگی باید به واسطه بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، در برگزاری این برنامه‌ها پیشگام بوده و نقش حمایتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان در برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت استفاده کرد، افزود: یکی از رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برگزاری چنین برنامه‌هایی، مردمی کردن این برنامه‌ها است.

محسن اسلامی از فعال بودن ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، قادر است برنامه‌ها و جشن‌های امسال دهه کرامت را در مساجد روستایی استان نیز برگزار کند.

کد خبر 6087634

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی