Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:42:47 GMT

104 شتابنگار در خراسان رضوی فعال است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۵۲۷۸

104 شتابنگار در خراسان رضوی فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن نجات مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد دستگاه‌های فعال شتاب‌نگار در تمامی پهنه استان خراسان رضوی با نصب دستگاههای جدید شتابنگار به ۱۰۴ مورد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در دستگاههای نسل چهار شتابنگار علاوه بر دقت بیشتر، هر زمین لرزه به صورت برخط ثبت و ارسال می شود، گفت: شتابنگارها علاوه بر کاربردهای علمی، تحقیقاتی و محاسباتی که در طراحی سازه ها دارند، با توجه به اندازه گیری شاخصه‌های جنبش نیرومند زمین به واسطه زمین لرزه امکان ثبت بیشینه شتاب، جابجایی زمین و مدت دوام زمین لرزه را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی تصریح کرد: بیشتر شهرها و آبادی های استان خراسان رضوی به دلیل ویژگی‌های لرزه خیزی و زمین ساختی در مجاورت گسل‌های فعال و زمین لرزه ها قرار دارند، بطوریکه اکنون گسل درونه این استان طولانی‌ترین گسل کشور است.

نجات افزود: شاخص‌های جمعیتی و اقتصادی به ویژه در شهر مشهد و سایر شهرهای استان مانند نیشابور، قوچان، گناباد و سبزوار که سابقه وقوع زلزله های تاریخی مهیب و یا تمرکز جمعیت و سرمایه بیشتری در خود دارد، اهمیت فعالیت شبکه شتابنگاری با تعداد دستگاه های زیاد را دوچندان می‌کند.

وی اظهار کرد: بر همین اساس و پس از مکان‌یابی، نصب شتابنگارها با روش‌های علمی که بیشتر در سطح زمین نصب می شوند، امکان شناسایی سریع بیشترین محل آسیب و تخریب ناشی از زمین لرزه مشخص می‌شود تا نیروهای امدادی و عملیاتی در سریع‌ترین زمان ممکن به منطقه اعزام شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله شتابنگار خراسان رضوی خراسان رضوی زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با توجه به کاهش نرخ جمعیت در کل کشور، قانون حمایت از جوانی جمعیت یکی از قوانین خوبی بود که توسط مجلس مصوب ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای ۷۳ ماده قانونی است که ماده ۳ ،۴ و قسمتی از ماده ۵ این قانون به تخصیص زمین به متقاضیانی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند اشاره کرده است افزود: از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ کسانی که دارای فرزند سوم یا بیشتر شده اند با شرایط قید شده وارد سامانه می‌شوند و مدارک خود را بارگذاری کنند و بعداز صحت سنجی مراحل واگذاری زمین طی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: طبق قانون، اولویت با کسانی است که فرزند چهارم و بیشتر دارند و این افراد اگر فرم ج آنها قرمز شده است می‌توانند یک مرحله دیگر در این طرح شرکت کنند و شرط مالکیت برای این طرح ملاک نیست.

صالحی امیر ادامه داد: در خصوص شهرهای بالایی ۵۰۰ هزار نفر جمعیت طبق قانون در شهرهای همجوار در صورت موجود بودن زمین دولت یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به آنها اختصاص خواهد داد.

کد خبر 6096930

دیگر خبرها

  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • بندرچارک لرزید
  • دنباله‌دارها، سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها: بازدیدکنندگان فضا
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی