Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال اتفاق تلخ مرگ یک مهاجر افغانستان در مرز پاکستان، طالبان اعلام کرد که با اسلام آباد برای خروج شهروندان افغانستانی دارای شناسنامه و کارت هویت از این کشور به توافق رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، مقام‌های طالبان در مرز تورخم اعلام کردند که پاکستان توافق کرده که تا فرا رسیدن عید قربان به افغانان دارای شناسنامه و کارت هویت اجازه مسافرت به پاکستان را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غازی الله هاشمی کمیسار تورخم به باختر گفت: مقامات طالبان با همتایان خود پاکستانی خود در تماس بوده تا مشکلات مرزی را برطرف کنند.

اجازه خروج مهاجران افغانستانی در حال انجام می‌شود که روز شنبه هفته جاری یک شهروند افغانستان به دلیل عدم خروج و مشکلات مرزی به زندگی خود مرز تورخم پایان داد.

این اتفاق با واکنش گسترده مقامات و مردم افغانستان مواجه شده و حامد کرزی نیز ضمن ابراز تاسف از مرگ این شهروند افغانستان خواستار فراهم کردن شرایط مناسب برای مهاجران از سوی پاکستان شد.

پاکستان شرایط صدور ویزا برای اتباع افغانستان را تغییر داد

پیش از این نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرده بود که تغییرات جدیدی را در روند صدور ویزا برای اتباع افغانستان اعمال کرده است.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در توئیتی نوشت: کابینه دولت تغییر روند صدور ویزا برای اتباع افغانستان را تصویب کرده و بر اساس سیاست جدید سفارتخانه‌های ما درخواست ویزای اتباع افغانستان را براساس ملیت کنونی آن‌ها بررسی می‌کنند و همچنین برای رانندگان افغان نیز در عرض ۴۸ ساعت ویزای یکساله صادر می‌شود.

نخست‌وزیر پاکستان هدف از این اقدام جدید را تسهیل در صدور ویزا عنوان کرد و گفت: هدف از این اقدام تسهیل در صدور ویزا به منظور نزدیک‌تر کردن هر دو کشور، کمک به مردم افغانستان و جذب تجارت و سرمایه‌گذاری از منطقه آسیای مرکزی است.

روند توزیع ویزای پاکستان برای شهروندان افغانستان همواره با انتقاداتی همراه بوده و اتباع این کشور مدعی بودند که پاکستان با ویزای خود تجارت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان افغانستان هویت ملی مهاجران اتباع افغانستان صدور ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع

 یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

گفتنی است استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان به طور کامل اقامت اتباع در آنها ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع