Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@20:12:12 GMT

رشد نقدینگی در شرکت‌های کارگزاری

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۵۹۶۲

رشد نقدینگی در شرکت‌های کارگزاری

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق با ابلاغ مصوبه‌ای از افزایش نقدینگی به‌واسطه کارمزد‌ها در شرکت‌های کارگزاری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از بازار سرمایه ایران، منوچهر میرزایی با اشاره به ابلاغیه روز گذشته این مدیریت به تمامی شرکت‌های کارگزاری اظهار کرد: بخش نخست این ابلاغیه به مصوبه کاهش میزان مکسوره از درآمد ناشی از کارمزد معاملات متعلق به شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و شرکت‌های کارگزاری به منظور انتقال به حساب صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه / تثبیت بازار سرمایه باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سال ۱۳۹۹ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، ۳۷.۵ درصد از کارمزد معاملات روزانه شرکت‌های کارگزاری از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه کسر و به حساب صندوق توسعه بازار برای اهداف حمایتی از بازار سرمایه واریز می‌شد.

میرزایی با بیان اینکه بر اساس مصوبه حاضر، ۳۷.۵ درصد کارمزد به ۳۵ درصد تقلیل یافته، تصریح کرد: بر این اساس، ۲.۵ درصد میزان مکسوره از درآمد کارمزد کارگزاران کاهش پیدا می‌کند؛ به بیانی دیگر، نقدینگی بیشتری از کارمزد‌ها در اختیار شرکت‌های کارگزاری قرار می‌گیرد.

این مدیر ارشد سازمان بورس با اشاره به بخش دوم این ابلاغیه، اذعان کرد: بخش دوم به نحوه و میزان ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه توسط شرکت‌های کارگزاری مرتبط است.

وی افزود: بر این اساس، طبق ماده ۱۴ و ۱۵ اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه، شرکت‌های کارگزاری می‌توانستند با مراجعه به مدیر صندوق، درخواست ابطال ۲۵ درصد از واحد‌های سرمایه‌گذاری را ارائه و وجوه خود را دریافت کنند.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس تصریح کرد: جنبه دوم این مصوبه، به رویه اجرایی نحوه درخواست ابطال ۲۵ درصد واحد‌های متعلق به شرکت‌های کارگزاری اختصاص دارد و با این مصوبه به طور رسمی به شرکت‌های کارگزاری اجازه داده شده است تا با مراجعه به مدیر صندوق درخواست ابطال بخشی از یونیت‌هایی که در صندوق توسعه دارند را در هر سال ارائه و نقدینگی خود را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت های کارگزاری فرابورس بازار سرمایه شرکت های کارگزاری بازار سرمایه اوراق بهادار سرمایه گذاری سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار

 

۱۰ خبر مهم برای طلا، سکه، نفت و بیت کوین 

 

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

سهامداران این فلزات اساسی، مبین و دی بخوانند

 

خبری مهم درباره یک عرضه اولیه

 

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

  دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود

 

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

 

رکوردشکنی فروش شدوص

 

کدام نمادها حجم مشکوک خوردند؟

 

پرسودترین نمادهای امروز بورس تهران

 

میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی | کدام نماد سود بیشتری به سهامدارانش می‌دهد؟

 

تداوم افت ارزش سهام عدالت      

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است