Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:29:11 GMT

سرانه مصرف روزانه آب در استان بوشهر ١٧٠ لیتر است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۶۰۳۰

سرانه مصرف روزانه آب در استان بوشهر ١٧٠ لیتر است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی ظهر دوشنبه در همایش و کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب و برق ویژه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته مصرف آب ۷۵ درصد از مشترکان بوشهری فراتر از الگوی تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: الگوی مصرف صحیح آب ۱۶ مترمکعب در ماه است که در این استان تنها ۲۵ درصد مشترکان این الگو را رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در استان بوشهر ۱۵ درصد مشترکان سه برابر الگو و ۳۰ درصد نیز ۲ برابر الگو تعیین شده مصرف آب دارند.

عالی اظهار کرد: در این استان ۳۰ درصد مشترکان نیز مصرف آب آنها در حد معقول و یا اندکی فراتر از الگوی تعریف شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر ادامه داد: میزان آب شرب تأمین شده برای استان بوشهر در فصل زمستان ۴۰۰ هزار مترمکعب است که این میزان در تابستان به ۳۶۰ هزار مترمکعب کاهش یافته است.

وی بیان کرد: از میزان یاد شده دو سوم آنکه از محل سد کوثر و آب شیرین‌کن‌ها تأمین می‌شود از پایداری لازم برخوردار است و مابقی که از محل چاه‌های محلی و شهرستان کازرون تأمین می‌شود از لحاظ پایداری دارای ریسک بسیار بالایی هستند.

عالی ادامه داد: ۷۵ درصد آب شرب استان بوشهر در بخش‌های خانگی و منازل و مابقی نیز در سایر بخش‌ها از جمله تجاری، فرهنگی و نظامی مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات استخراجی از یک بررسی علمی مصرف آب در بخش خانگی شامل ۲۸ درصد آشپزخانه، ۲۴ درصد حمام، ۱۶ درصد توالت، ۸ درصد روشویی، ۸ درصد لباسشویی، ۵ درصد ظرف شویی و مابقی نیز مربوط به سایر مصارف است.

عالی تاکید کرد: بانوان جایگاه اساسی در نقش دهی و مسائل خانواده دارند که باید در حوزه مدیریت مصرف آب نیز نقش ویژه خود را در مدیریت مصرف آب ایفا کنند.

وی افزود: بانوان شاغل در ادارات سفیران و پیغام بران صرفه جویی در مصرف آب هستند که استدعا دارم بخوبی نقش خود را در مدیریت مصرف آن انجام دهند.

عالی با اشاره به اینکه نصب ادوات کاهنده یک چهارم آب مشترکان منازل را کاهش می‌دهد، گفت: در حال حاضر سرانه مصرف آب استان بوشهر روزانه ۱۷۰ لیتر است که بانوان با ایفای نقش خود در مدیریت مصرف قادر به کاهش چشمگیر این میزان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای عبور از این تابستان چنانچه نسبت به زمستان تنها ۱۰ درصد در مصرف صرفه جویی شود این استان با موفقیت از پیک مصرف آب عبور خواهد کرد.

وی بیان کرد: با تغییر اقلیم نمی‌توان جنگید و اقلیم نیز با ما سازگار نمی‌شود و تنها راهکار است این است که خود را با این پدیده تطبیق دهیم.

عالی گفت: چنانچه مدیریت مصرف آب صورت نگیرد به سخت‌ترین روش ما را مدیریت خواهد کرد و در این مسیر جای هیچ‌گونه بی مسئولیتی برای مسئولان حوزه آب و مشترکان آن وجود ندارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: منابع آبی امانتی در اختیار نسل کنونی است که باید با مصرف بهینه به نسل آینده تحویل داده شود.

وی اظهار کرد: نایابی و کم آبی در خیلی کشورها ابزار و تجهیزات استحصال، انتقال و توزیع آب را با تورم چند صد درصدی مواجه کرده است که این یکی از معضل‌های تأمین آب است.

عالی یادآور شد: امروز قیمت یک کنتور آب حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این در حالی است که در مقطعی می‌شد با این اعتبار کنتورهای مشترکین یک شهرستان را تعویض کرد.

همایش و کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب و برق ویژه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با مشارکت مجموعه وزارت نیرو در استان و به میزبانی شرکت آبفا بوشهر با حضور مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر و همچنین زنگنه نژاد مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر برگزار شد.

در حاشیه این همایش با اهدا جوایز از مشترکان خوش مصرف تجلیل شد و همچنین کارشناسانی از شرکت آبفا و توزیع نیروی برق استان بوشهر دوره آموزشی صرفه جویی در مصرف آب و برق را برای حاضران ارائه کردند.

کد خبر 5530569

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر آبفا شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ابوالحسن عالی وزارت نیرو بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا خراسان رضوی آمار کرونا مشهد زلزله جهرم شیراز اردبیل بیرجند مدیریت مصرف آب استان بوشهر آب و فاضلاب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگرچه هر نوع سبزی فوایدی برای سلامتی دارد اما، برخی از سبزیجات مانند پیاز خواص بسیار خاصی دارند. پیاز به طور کلی برای سلامت قلب، استخوان و روده شناخته شده است وحتی فواید دیگری دارد که ممکن است بسیاری از افراد از آن شگفت زده شوند. با این حال، اگر به پیاز حساس هستید قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه پیاز را به مدت طولانی نگه داریم؟ افزایش باروری

در گذشته، ناباروری مردان با معاینات، جراحی‌ها و آزمایش‌های زیادی درمان می‌شد اما، اکنون می‌توان با نوشیدن آب پیاز به سادگی این مشکل را برطرف کرد زیرا استفاده از طیف گسترده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها که پیاز مقدار زیادی از آن‌ها را دارد بسیار روی باروری تاثیر گذار است.

کمک به سینوس ها

یک راه عالی برای متوقف و کند کردن روند خونریزی بینی، استفاده از پیاز است! کافی است نصف پیاز را بردارید و آن را درست زیر سوراخ های بینی قرار دهید و سپس ببوید زیرا پیاز به دلیل داشتن ویتامین ث و بیوفلاونوئیدها باعث می شود مسیر بینی کمتر به خونریزی حساس شود همچنین یکی دیگر از مزایای مطلوب پیاز این است که در زمان گرفتگی بینی راه‌های بینی را شل و تنفس را برای ما آسان‌تر می‌کند.

جلوگیری از افسردگی و بهبود خلق و خو

پیاز دارای فولات یا همان ویتامین ب۹ است، این ویتامین با شکستن اسید آمینه به نام هموسیستئین از افسردگی جلوگیری و خلق و خوی شما را تقویت می کند. به بیان ساده، این اسید آمینه نامطلوب به بدن اجازه نمی دهد هورمون های خوبی تولید کند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

پیاز می تواند به پیشگیری از بیماری ها در بدن کمک کند اما، فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان نیز دارد همچنین، جویدن پیاز خام به قوی‌تر شدن دندان‌ها و مبارزه با هر گونه باکتری موجود در دهان کمک می‌کند. به سادگی مقداری پیاز را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بجوید، زیرا این کار می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز کمک کند.

جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

پیاز می تواند از سرماخوردگی، سرفه، تب و گلودرد جلوگیری کند.

پیاز خود را تکه تکه و آن را به مدت ۶ تا ۸ ساعت در آب آشامیدنی خیس کنید و۳-۴ قاشق غذاخوری ۳ بار در روز مصرف کنید.

درمان گوش درد

گوش ها ما یکی از حساس ترین اعضای بدن هستند و ممکن است به دلایل زیادی مانند صداهای بلند و سفر با هواپیما درد بگیرند و برخی از پزشکان استفاده از قطره گوش را برای کاهش درد توصیه کنند. با این حال، پیاز پخته نیز می تواند کمک کند. یک پیاز را در آب بپزید تا نرم شود سپس آن را روی یک پارچه و گوش خود قرار دهید تا گوش درد بهبود یابد.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1229688 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین