Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:29:01 GMT

۵۰۰ روستا در لرستان با تنش کم‌آبی مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۷۴۴۰

۵۰۰ روستا در لرستان با تنش کم‌آبی مواجه هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی پازوکی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان لرستان اظهار کرد: پس از تصادف دلخراش هشتم فروردین ماه امسال در گردنه گاوکش محور خرم‌آباد - نورآباد که منجر به آتش‌سوزی خودروها و جان باختن هشت نفر در این سانحه شد، پس از دستور استاندار لرستان و پیگیری‌های معاونت عمرانی، حذف این گردنه خطرناک در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از سه ماه، این گردنه اصلاح و هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تکمیل بیمارستان نیایش خرم‌آباد و بیمارستان رازی کوهدشت از مطالبات مردم است که امیدواریم عملیات عمرانی این پروژه ها با پیگیری‌ استاندار، دوباره آغاز شود.

وی با اشاره به تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد - اندیمشک افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۹ آغاز اما به دلیل عدم تامین اعتبار در سال‌های گذشته، متوقف شد، این پروژه نیز پس از سفر ریاست جمهوری به لرستان به عنوان یک مصوبه سفر، ردیف بودجه‌ای برای آن تعریف شد.

پازوکی اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر اعتبارات وزارت نفت برای پروژه پیش‌بینی شد و اکنون ۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده و در انتظار نظر شورای عالی تامین برای آغاز عملیات اجرایی است.

وی افزود: قرارگاه خاتم‌ الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه در حال تجهیز کارگاه می‌باشد و عملیات اجرایی پروژه به زودی اجرایی خواهد شد.

وی گفت: براساس آمار سازمان هواشناسی متوسط بارش از مهرماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه جاری ۳۶۰ میلی‌متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۳۷ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: این کاهش باعث شد تا وضعیت دبی آب رودخانه‌ها اصلی استان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و نسبت به بلند مدت ۸۰ درصد کاهش یابد.

پازوکی بیان کرد: ۵۰۰ روستا لرستان با تنش آبی مواجه هستند و ۷۰ روستا با تانکر آب رسانی می‌شوند همچنین آب‌های زیرزمینی نسبت به پارسال ۱.۵ متر افت داشته که ۶۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: مصرف آب‌های سطحی براساس آمار ۵۱۸ میلیون متر مکعب گزارش شد؛ همچنین ۶۵ درصد مخازن سدهای لرستان خالی است.

برچسب‌ها استانداری لرستان مدیریت بحران لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری لرستان مدیریت بحران لرستان استانداری لرستان مدیریت بحران لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، در سفر وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید به شهر جدید سهند، عملیات اجرایی تعداد ۵ هزار و ۱۴۷ پروژه نهضت ملی مسکن به همراه ۱۲ پروژه روبنایی شامل یک باب مسجد، ۴ مدرسه و سایر پروژه‌ها در قالب تکمیل نواقص محوطه سازی و آماده سازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید در شهر جدید سهند آغاز شد.

همچنین در این مراسم تعداد ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن و ۵ پروژه روبنایی شامل یک مدرسه هوشمند کودکان استثنائی، آسفالت ابتدای آزادراه تبریز – سهند، کنارگذر شهید فخری زاده، مجتمع تجاری باران و پروژه قطعات باغ ویلایی فاز ۴ این شهر جدید نیز به افتتاح رسید.

در پایان طبق برنامه ریزی انجام شده طی مراسمی تعداد ۱۷۷ واحد در قالب واگذاری‌های گروهی قانون حمایت از ایثارگران به متقاضیان این طرح واگذار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن