Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر کاتولیک‌های جهان در گفت‌وگویی با رد شایعات ابتلا به سرطان و کناره گیری، از سفر احتمالی به مسکو و کی‌یف خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان گزارش‌ها مبنی بر استعفا در آینده نزدیک را رد کرد و گفت که امیدوار است بتواند در اسرع وقت به مسکو و کی‌یف برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پاپ فرانسیس در یک مصاحبه اختصاصی در اقامتگاه خود در «واتیکان»، شایعات مبنی بر ابتلا به سرطان را تکذیب کرد و به شوخی گفت که پزشکان او چیزی در این مورد به من نگفتند.

فرانسیس البته اظهار داشت، اگر نارسایی در سلامتی باعث شود او در اداره کلیسا ناتوان باشد، ممکن است روزی استعفا دهد.

پاپ فرانسیس در این مصاحبه گفت: «من می‌خواهم به اوکراین بروم البته ابتدا می‌خواستم مسکو بروم. ما در این مورد پیام‌هایی رد و بدل کردیم. من دوست دارم به هر دو کشور بروم.»

وی سال ۲۰۱۳ به عنوان پاپ انتخاب شد و چندی قبل تحت عمل جراحی قرار گرفت و ۱۱ روز در بیمارستان گذراند. او از یک ناراحتی شدید در روده بزرگ رنج می‌برد. واتیکان در آن برهه اعلام کرد که حال پاپ پس از یک عمس سنگین رضایت بخش است.

بنابر اعلام کلیسای کاتولیک، عمل جراحی روی پاپ فرانسیس به دلیل تنگ شدن خم روده (قسمت انتهایی روده بزرگ) ضروری بود. رسانه‌ها گزارش دادند که عمل جراحی رهبر ۸۴ ساله کاتولیک‌های جهان، سه ساعت طول کشید.

این در حالی است که روزنامه ایتالیایی «لیبرو» اخیرا مدعی شد که کاردینال‌ها نشست مخفیانه‌ای برای انتخاب پاپ جدید در صورت درگذشت یا کناره گیری وی برگزار کردند.

پاپ از سال ۱۹۹۸ به عنوان سراسقف «بوئنوس آیرس» در آرژانتین به‌خدمت پرداخت و در سال ۲۰۰۱ مقام کاردینالی را از «پاپ ژان پل دوم» دریافت کرد. او در سال ۲۰۱۳ به جای «بندیکت شانزدهم» به عنوان پاپ انتخاب شد و لقب فرانسیس را برای خود برگزید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پاپ فرانسیس واتیکان کاتولیک مسیحیت پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند چند روز پس از پایان دادن به توافقنامه ائتلاف دولتی بین حزب ملی اسکاتلند که او رهبری می‌کند و حزب سبزها، قصد استعفا از سمت خود را در سایه رای عدم اعتماد احتمالی دارد. 

براساس گزارش النشره، فروپاشی این توافق پس از آن صورت گرفت که دولت اسکاتلند در ۱۸ آوریل اعلام کرد که هدف خود را برای کاهش ۷۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ لغو می‌کند. پس از پایان ائتلاف، هر دو حزب مخالف محافظه کار و  حزب کارگر به یوسف پیشنهاد عدم اعتماد دادند و قرار است رای گیری برای این هفته برگزار شود.

حزب سبزها روز پنجشنبه تایید کردند که با احزاب اصلی اپوزیسیون از جمله حزب محافظه‌کاران و حزب کارگر همراه خواهند شد و علیه حمزه یوسف رای خواهند داد. لورنا اسلیتر از حزب سبز و قائم مقام وزیر اول گفت: «ما دیگر به دولت مترقی اسکاتلند که کار صحیح را برای تغییرات اقلیمی و طبیعت انجام دهد، اعتماد نداریم.»

شایان ذکر است که یوسف (۳۹ ساله) که در مارس ۲۰۲۳ پس از نیکولا استورجن به قدرت رسید، اولین رهبر مسلمان یک دولت در اروپای غربی است.  در صورت استعفا، پارلمان ۲۸ روز فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را تعیین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ