Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید کاظم دلخوش عصر امروز در دیدار با جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین و برخی از روسای سازمان‌های اقشاری سپاه استان در سالن اجتماعات بسیج اقشار با بیان اینکه سازمان بسیج اقشار یکی از نهادهای مهم کشور در راستای حل مشکلات کشور است، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به ویژه مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی همواره در حل مشکلات استان گیلان از ظرفیت بسیج استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر لزوم توجه تشکیل کارگروه در سازمان بسیج اقشار در راستای حل مشکلات استان گیلان گفت: استان گیلان در عرصه‌های مختلف دارای مشکلات عدیده‌ای است لذا به منظور حل معضلات این استان باید کارگروهی در بسیج اقشار تشکیل شود تا بتوان مشکل استان را برطرف کرد. 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان یکی از راه‌های رفع معضلات مختلف در استان گیلان را احصاء قانون بودجه با توجه به آمایش سرزمینی دانست و افزود: باید قوانین و قانون بودجه در سازمان بسیج اقشار به ویژه در استان گیلان احصا شود تا از این طریق بتوانیم اعتبار خوبی را به استان گیلان اختصاص دهیم. 

دلخوش با تاکید بر لزوم توجه به اختصاص بودجه مشخص در ساماندهی آبندان‌ها در استان گیلان بیان کرد: در بحث بودجه هرساله مبلغ قابل توجه‌ای در خصوص ساماندهی آبندان در استان گیلان تعلق می‌گیرد زیرا بسیار به رونق کشاورزی در استان گیلان کمک می‌کند. 

وی بزرگترین معضل کشور را بحران آب دانست و تصریح کرد: به دلیل احداث سدهای عظیم توسط کشور ترکیه و با همکاری رژیم صیهونیستی بحران آب در کشور بسیار جدی است و اگر تا چندسال آینده راه‌حلی در این خصوص اتخاذ نشود کشاورزی و اقتصاد کشور به سمت نابودی حرکت می‌کند. 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه برگزاری جلسات مختلف میان نمایندگان مجلس و اعضا هیئت اندیشه‌ورز بسیار به رفع دغدعه‌های مردم کمک می‌کند، گفت: باید جلسات هماهنگی میان اعضا مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و بسیج اقشار بیش از بیش برگزار شود لذا از رئیس سازمان بسیج اقشار در سپاه قدس گیلان درخواست دارم ۱۰۰ نفر از نخبگان بسیجی در تمامی حوزه‌ها را دعوت کرده و جلسه‌ای کارشناسی را پی‌ریزی کند. 

دلخوش از آمادگی مجمع نمایندگان گیلان در خصوص ارائه طرح به منظور حل مشکلات گیلان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تجربه در برهه‌های مختلف نشان داده تا زمانی که از ظرفیت بسیج استفاده نکنیم، هیچ مشکلی در این کشور برطرف نمی‌شود به این منظور هئیت اندیشه‌ورز بسیج اقشار سپاه قدس گیلان باید در حوزه‌های علمی، اشتغال، کسب و کار، ساخت مسکن، فاضلاب و مسکن راه‌حل برطرف‌سازی مشکل را احصا کند. 

وی مشکل اصلی کشور را مسئله تولید، اشتغال و مسکن دانست و بیان کرد: باید بسیج اقشار راه‌های برون رفت از این شرایط را در گیلان احصا و در اختیار مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی قرار دهد تا مجلس هم به عنوان قانونگذار با تصویب کردن قانون بتواند مشکلات را حل و فصل کند.

مسائل اقتصادی و اشتغال از اولویت‌دارترین مسئله در سازمان بسیج اقشار است

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیج اقشار خود را قشری از مردم در تمامی بحران‌ها می‌داند، اظهار کرد: از نخستین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این نظام مقدس همواره مورد آماج انواع حملات استکبار جهانی قرار گرفته است ولی مردم با تبعیت از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری از انقلاب اسلامی در برابر تمامی بحران‌ها حمایت کرده و بر تمامی مشکلات فائق آمدند. 

سرهنگ عباس حسینی مسئله امنیت در تمامی حوزه‌ها را مهم‌ترین مسئله در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: برقراری امنیت اجتماعی و روانی در تمامی حوزه‌ها یکی از اهداف جمهوری اسلامی در تمامی حوزه‌ها است لذا باید تمامی رده‌های بسیج اقشار توجه ویژه و جدی کنند. 

وی توجه به مسائل اقتصادی و اشتغال را یکی از اولویت‌دارترین مسئله در سازمان بسیج اقشار دانست و بیان کرد: یکی از مسائل فوری در جمهوری اسلامی که باید حل شود مسائل اقتصادی، اشتغال و رفع مشکل مسکن می‌باشد، به این منظور سازمان بسیج اقشار سپاه قدس گیلان با هیئت‌های مختلف اندیشه‌ورز سعی در رفع این بحران‌ها در استان و آن هم به صورت ارائه راه‌حل علمی دارد. 

به گفته جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار با اشاره به نقش مجمع نمایندگان گیلان در اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌های سازمان بسیج اقشار تصریح کرد: سازمان بسیج اقشار در تمامی رده‌ها اعم از کشاورزی، علمی، کارمندان، رسانه، اصناف و حقوقدانان دارای جوانان نخبه و با استعدادی است که هر کدام در حوزه تخصصی خود از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستند لذا از مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به این مجموعه‌های باظرفیت توجه جدی کنند. 

حسینی با تأکید بر برگزاری نشست فصلی با مجمع نمایندگان گیلان در راستای احصاء مشکلات استان گیلان بیان کرد: اعضای سازمان بسیج اقشار به‌طور فصلی جلساتی را برگزار و بر آن اساس راه‌حل برطرف‌سازی مشکلات استان گیلان در عرصه‌های مختلف را شناسایی می‌کنند ولی برای اجرای این طرح‌ها نیاز به حمایت و کمک مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است. 

وی با قدردانی از زحمات تمامی رده‌های بسیج در اجرای سیاست دولت در خصوص حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: بعد از حذف ارز ترجیحی و در راستای کنترل بازار ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از بسیجیان بسیج اصناف به کمک دستگاه‌های اجرایی آمده و در به ثبات رسیدن بازار نقش بسیار مهمی داشتند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان بسیج اقشار دلخوش سید کاظم دلخوش فرمانده سپاه قدس گیلان بسیج اقشار گیلان رئیس مجمع نمایندگان گیلان مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی سازمان بسیج اقشار مشکلات استان گیلان سپاه قدس گیلان تمامی حوزه ها استان گیلان اندیشه ورز حل مشکلات راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه کارگران امنیت شغلی است گفت:در قرارداد‌های موقت انواع و اقسام سوء استفاده‌ها از کارگر صورت می‌گیرد، امیدوارم با اصلاح ماده ۷این مسئله حل شود. - اخبار اقتصادی -

محمدرضا تاجیک ,رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه  مهمترین مطالبات جامعه کارگری امنیت شغلی ، معیشت و تامین اجتماعی است  افزود: در آستانه روز جهانی کارگر می توان رئوس مطالبات کارگران را امنیت شغلی ،معیشت و تامین اجتماعی نام برد . سالیان زیاد است که این سه مطالبه کارگر مغفول مانده و درخواستمان رسیدگی به وضعیت کارگران است.

نماینده مجمع کارگران با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه کارگران امنیت شغلی است، گفت: سال های زیادی است که این مسئله را پیگیری می کنیم اما به نتیجه نهایی نرسیدیم؛ البته درباره ماده7 قانون کار اصلاحاتی در دستور کار است و این موضوع با پیگیری های وزیر در دولت نهایی شده و برای تصویب به مجلس رفته است .امید آنست که در اسرع زمان در دستور کار ، پیگیری و نتیجه مناسب حاصل شود .

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد: در قرارداد‌های موقت انواع و اقسام سوء استفاده‌ها از کارگر صورت می‌گیرد که انشالله ماده هفت توسط نمایندگان مجلس مورد توجه قرار گیرد.

تاجیک افزود: در همین راستا نیز درخواست حذف شرکت های واسطه ای که حق کارگران را ضایع میکنند مطرح است. 

تاجیک افزود:هر ساله در جلسات و همایش های برگزار شده در روز کارگر این مسئله را مطرح کردیم که نتیجه آن دستور رییس جمهور و تصویب حذف این شرکت ها بود ولی با تصویب و دستور دولت در سال جدید ، هنوز شرکت های منابع انسانی پیمانکاری یا واسطه ای بصورت کامل حذف نشده اند و این شرکت ها با عدم پرداخت بیمه و عیدی و سنوات کارگران به مدل های مختلف؛ حق کارگران را پایمال می کنند.

نماینده مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران در خصوص معیشت کارگران گفت : در سال 1403 توقع داشتیم که افزایش متناسب با ماده 41 قانون کار انجام پذیرد که این مهم صورت نگرفت. تقویت قدرت خرید کارگران یک ضرورت است .

وی با اشاره به تأکید برکنترل تورم گفت: انتظار داریم دولت با کنترل تورم شرایط معیشتی کارگران را بهبود بخشد ما به دنبال افزایش قدرت خرید کارگران هستیم تا کارگران از پس هزینه های زندگی خود بر بیایند.البته خبرهایی از افزایش حق مسکن نیز شنیده میشود که انشالله دولت این موضوع را در دستور کار قرار داده و با افزایش مناسب قسمتی از قدرت خرید از دست رفته را جبران نماید.

تاجیک  ضمن تبریک هفته کارگران گفت: جهش تولید با همت و مشارکت جامعه کارگری عملی می شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود